דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

עובדים במאבק / משרד החינוך מתעכב באישור ההסכם ואלפי מורי תכנית קרב בסכנת פיטורים

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, פנה לשר החינוך יואב גלנט בדרישה לכנס את הגורמים הרלוונטיים ולאפשר את חידוש פעילות התכנית החל מה-1 בספטמבר | בר-טל לדבר: "דואגים לפרנסת המורים ולפעילות החשובה של אלפי תלמידים"

פעילות תכנית קרב בבית הספר ביישוב 'נחושה', מטה יהודה (צילום ארכיון: אפרת כהן)
פעילות תכנית קרב בבית הספר ביישוב 'נחושה', מטה יהודה (צילום ארכיון: אפרת כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משרד החינוך מתעכב באישור תוכנית העבודה והסכם ההתקשרות של תוכנית קרב,העוסקת בפעילויות העשרה בבתי הספר,  מול החברה למתנ"סים וקרן רש"י, ומעמיד בסכנה את עתיד התוכנית, הפועלת מזה 25 שנה. אמש (שלישי) פנה יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, לשר החינוך יואב גלנט, בדרישה לכנס את הגורמים הרלוונטיים באופן מיידי, על מנת לאשר את התוכנית כך שתוכל לפעול החל מה-1 בספטמבר.

"מורי קרב היו הראשונים אותם הוציאו לחל"ת בתקופת הקורונה, והם המשיכו להיות בקשר ולהפעיל את הילדים באמצעות הזום, גם כשהיו בחל"ת מתוך תחושת מחוייבות", אומר בר-טל  ל'דבר', "כבר ביולי נקבעות מערכות השיעורים בבתי הספר לשנה הבאה, ומשרד החינוך, בשל בעיות ביורוקרטיה וסדר עדיפויות לקוי, איננו מתייחס לתוכנית, ומותיר את החינוך המשלים ואת פיתוח הרגש והמיומנויות בתחתית סדר העדיפויות".

לדבריו, "3,800 עובדי תוכנית קרב פועלים בבתי ספר במאות רשויות מקומיות ונותנים שיעורי העשרה בריקוד, מוסיקה, ציור, התעמלות ועוד – כל מה שהמדינה הפריטה. הסתדרות המעו"ף דואגת לפרנסתם, כמו גם לפעילות החשובה של אלפי תלמידים בבתי הספר".

במכתבו לשר, קרא בר-טל שלא לאפשר לגורמים הרגולטורים השונים להתחמק מהחובה המוטלת עליהם להמשיך ולהפעיל את התוכנית, הפועלת לצמצום פערים, ומתן שוויון הזדמנויות לילדים בגישה לפעילות פדגוגית מגוונת ושיעורי העשרה.

בתקופה זו ובמהלך חודשי הקיץ נערכים בתי הספר לשנה הבאה, ומעצבים את תוכניות הלימודים שלהן. החשש הוא, בין היתר, כי העיכוב באישור התוכנית והעיכוב בחתימת ההסכמים מול הרשויות המקומיות עשוי לפגוע בעצם קיומה של התוכנית, או בהיקף פעילותה.

החששות מתגברים על רקע העובדה שבמהלך תקופת הקורונה, בעוד שהמורים במערכת החינוך הוסיפו לקבל שכר, המדריכים בתוכנית, שהם חלק אינטגרלי מחדרי המורים, הוצאו לבדם לחל"ת ונראה כי נפלו בין הכיסאות. זאת, על אף שלקרב הייתה תוכנית פדגוגית מוכנה להפעלת לימודים וסדנאות מרחוק שיועדה במקור למצב מלחמה, אך ניתן היה להפעיל וליישם אותה בנקל בתקופה זו.

רק חלק מתקציב התוכנית מגיע ישירות ממשרד החינוך, כשהשאר משולם על ידי הרשות המקומית וההורים. המשמעות היא שמשרד החינוך נהנה באמצעותה מפעילות חינוכית, ואף משעות הוראה בבתי הספר, בעלות נמוכה יחסית מתקציבו. במידה והתוכנית לא תצא לפועל, הדבר עשוי להשפיע גם על היקף שעות הלימוד בבתי הספר בהם היא פעלה עד היום. התוכנית זוכה לשבחים רבים הן מצד ציבור המורים והן מצד הרשויות המקומיות המפעילות אותה.

עובדי תוכנית קרב התאגדו ב-2015 בהסתדרות, והצליחו להסדיר את העסקתם הרציפה לאחר שנים בהם היו מפוטרים מדי קיץ, זאת בין היתר באמצעות שילובם בתוכניות 'בית הספר של החודש הגדול'. השנה הם נשמו לרווחה כשהחברה למתנ"סים, זכתה שוב במכרז להפעלת התכנית, מה שהבטיח שהתנאים שסוכמו עמה בהסכם הקיבוצי יישמרו.

מהחברה למתנסים נמסר: "החברה למתנ"סים בישראל גאה בהישגי תוכנית קרב ובמקצועיות ומחויבות עובדי התוכנית שזוכה לשבחים ולאמון ההורים והרשויות המקומיות. אנו מאמינים שמשרד החינוך מודע לחיוניות התוכנית ולהישגיה וימשיך לתקצבה. עם זאת, לצערנו, עד כה לא אישר משרד החינוך את כלל תוכניות המשרד לשנת הלימודים הקרובה. אם לא יתקבל אישור זה עבור תוכנית קרב עד השבוע השלישי של חודש יולי, תיאלץ החברה לפעול על מנת לסיים את העסקת עובדי התוכנית עד ה-31 באוגוסט על מנת להימנע מגירעונות כבדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!