דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / יו"ר מרכז השלטון המקומי: להחיל יום עבודה בשבוע מהבית לעובדי הרשויות המקומיות

במקביל הודיע חיים ביבס כי עובדי מרכז השלטון המקומי עצמו יעברו למודל זה כבר החודש | מעבר לעבודה מרחוק ברשויות המקומיות עשוי לצמצם את התניידותם של כ-38 אלף עובדים מדי יום

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, קרא היום (רביעי) למשרד הפנים ולממונה על השכר במשרד האוצר להחיל יום עבודה בשבוע מהבית על עובדי הרשויות המקומיות שתפקידם מאפשר זאת. בינתיים, הודיע כי יחיל הסדר זה על עובדי מרכז השלטון המקומי החל מהחודש.  על פי דו"ח שפרסם אתמול אגף כוח אדם באוצר, הן בקרב מנהלים והן בקרב עובדים במגזר הציבורי נרשמה שביעות רצון גבוהה ביותר ממודל העבודה מהבית.

"אני מאמין כי ברמה הגלובלית עבודה מרחוק תקל על העומסים בכבישים, תרחיב אפשרויות העסקה לעובדים בפריפריה, תפחית זיהום אוויר וכתוצאה מכך תעלה את איכות חייהם של התושבים", כתב ביבס בהודעה ששלח לעובדי המרכז, בה הודיע על מעבר למודל של יום עבודה שבועי מרחוק, "אני קורא למשרד הפנים ולממונה על השכר באוצר לאמץ את המודל ולהכילו על השלטון המקומי מתוך חשיבה על טובת הרשויות המקומיות ועובדיהן כאחד".

בשלטון המקומי מועסקים למעלה מ-192 אלף עובדים, ומעבר שלהם לעבודה מרחוק עשוי לצמצם את התניידותם של כ-38 אלף עובדים מדי יום. במחקר שפרסם אמש הממונה על השכר באוצר, ציין כי 90% מהמנהלים ו-94% מהעובדים במגזר הציבורי היו שבעי רצון מהעמידה ביעדי העבודה מהבית בתקופת שגרת הקורונה. עד היום היו רק מספר פיילוטים מצומצמים לעבודה מהבית במגזר הציבורי. מגיפת הקורונה הביאה לראשונה להתנסות רחבת היקף במודל העסקה זה.

מאגף השכר במשרד האוצר נמסר: "החלטת הממשלה שבתוקף כיום, אשר הוחלה גם על השלטון המקומי קובעת כי למנהל הגוף יש את הגמישות להחליט בעניין העבודה מהבית (לגבי עובדים שעומדים בכללים שנקבעו ואשר יכולים לעבוד מהבית)".

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת דנה אתמול בהצעת חוק שהגישו יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) וח"כ רם שפע (כחול לבן), למעבר ליום עבודה מהבית בכלל המשק. חיימוביץ' העריכה שמודל זה עשוי לחסוך למשק עד 850 מיליון שקלים בשנה, לצד יתרונותיו האקולוגיים.

מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן אמר בדיון: "אנו שמחים להצטרף ליוזמה של מיקי ורם. אנו רוצים, בדיאלוג, לרתום את הרשויות המקומיות. זו תהיה בשורה. יש פקידים במשרדים ויש עובדי שטח, ולכן ברור שצריך התאמות, לפי התפקיד. ההיענות אדירה. למעלה מ-850 מנהלים ביקשו שהמהלך יתרחש. ברור לנו שיש עובדים שיום עבודה מהבית, לא רק שאינו מצריך פיקוח עליהם, אלא שהוא יותר אפקטיבי. זה יום מתוכנן, שהעובד מגדיר לעצמו משימות, ומגיע להישגים יותר גבוהים".

ממשרד הפנים נמסר כי מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, ואנשי משרדו הם מבין מובילי היוזמה שקוראת לאפשר לעובדי המגזר הציבורי לעבוד יום אחד בשבוע מהבית. במשרד הפנים אושר לעובדים לעשות זאת במהלך חודש יוני ועתה הוארך הפיילוט גם לחודש יולי.

"יוזמה זו תביא לצמצום הסיכוי להדבקה בנגיף הקורונה, תקל בעומסי התנועה ובפקקים, תחסוך לקופת המדינה, תקטין את זיהום האוויר ותאפשר להורים להיות פעם בשבוע עם הילדים, במיוחד על רקע התפרצות הקורונה בבתי הספר. כל זאת מבלי לפגוע בתפוקות ובאיכות העבודה".

במשרד ציינו כי לפני מספר שבועות יזמה ראש מנהל הפיתוח במשרד הפנים, אדית בר, עצומה בנושא עליה חתמו כ-850 מנהלים בשירות המדינה וברשויות המקומיות שהוגשה לנציב שירות המדינה ולממונה על השכר באוצר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!