דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

מחיר הקורונה / יו"ר איגוד עובדי התחבורה על המשבר באל על: "בסוף כולם ייכנסו תחת האלונקה להציל את החברה"

אבי אדרי התייחס לסירוב הטייסים להשתבץ לטיסות עקב הפרת התחייבות של ההנהלה: "יש בעיה, ואני מקווה שבסוף גם אותה נצליח לפתור" | לדבריו, ההסתדרות פועלת במתינות: "האחריות האם החברה תתקיים היא שלנו כארגון עובדים"

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי (צילום: קובי וולף)
יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי (צילום: קובי וולף)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"אני סומך בסופו של דבר על כך שכולם, בלי יוצא מן הכלל, ייכנסו מתחת לאלונקה להציל את אל על", אומר ל'דבר' יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי. הוא התייחס לעוצר הטיסות בעקבות משבר בין הטייסים להנהלה: "אצל הטייסים יש בעיה, ואני מקווה שבסוף, גם אותה נצליח לפתור".

אל על נאלצה להודיע אמש (שלישי) על ביטול טיסות, לאור סירוב הטייסים להשתבץ אליהן. לטענת הטייסים, החברה מפרה את התחייבותה ליו"ר ועד הטייסים הקודם, רן אלקבץ, להכשיר שלושים טייסי מטוסי נוסעים שהוצאו לחל"ת לעבודה בטיסות מטען.

הסכסוך עם הטייסים מקשה על החברה להגיע להסכמות עם הבנקים ומשרד האוצר על מתן ההלוואה, בערבות המדינה, הנחוצה לה לצורך המשך פעילותה. שכן מתן ההלוואה מותנה בהסכמת העובדים לתוכנית התייעלות.

"המצב באל על מאוד שביר", טוען אדרי, "בסופו של דבר, מבחינתנו, האחריות לשאלה אם החברה תתקיים או לא, תכנס לחדלות פרעון או לא, אם העובדים יפוטרו או לא – היא אחריות שלנו כארגון העובדים, ואנחנו נצטרך לקבל החלטות. אנחנו פועלים במתינות ומנסים לייצר הסכמות בין כולם בתקווה שנצליח להגיע להסכמה עם כולם".

לדברי אדרי, פיצול הוועד בחברה למספר ועדים הוכיח את עצמו, בין היתר, בהגעה להסכם ראשון עבור סקטור הדיילים. "בימים אלה החבר'ה מסקטור התחזוקה יושבים יום ולילה למשא ומתן כדי לחתום גם כן על הסכם. אצל הטייסים יש בעיה, ואני מקווה שבסוף, גם אותה נצליח לפתור", הוא מוסיף.

לדברי אדרי, סוגיית הפיצויים המוגדלים לעובדים שיעזבו, תידון במשא ומתן רוחבי, בהשתתפות ארבעת ועדי הסקטורים יחד.

לפני כשבועיים דחה דירקטריון אל על את מתווה האוצר, שכלל דרישה להנפקה בגובה 150 מיליון שקלים, בטענה כי היא אינה ישימה בלוחות הזמנים הנחוצים להצלת החברה, ומתוך חשש שלא תהיה ברירה והמניות יירכשו על ידי המדינה באופן שיכפיף אותה לחוק החברות הממשלתיות ויגביל את פעילותה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!