"אני סומך בסופו של דבר על כך שכולם, בלי יוצא מן הכלל, ייכנסו מתחת לאלונקה להציל את אל על", אומר ל'דבר' יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי. הוא התייחס לעוצר הטיסות בעקבות משבר בין הטייסים להנהלה: "אצל הטייסים יש בעיה, ואני מקווה שבסוף, גם אותה נצליח לפתור".

אל על נאלצה להודיע אמש (שלישי) על ביטול טיסות, לאור סירוב הטייסים להשתבץ אליהן. לטענת הטייסים, החברה מפרה את התחייבותה ליו"ר ועד הטייסים הקודם, רן אלקבץ, להכשיר שלושים טייסי מטוסי נוסעים שהוצאו לחל"ת לעבודה בטיסות מטען.

הסכסוך עם הטייסים מקשה על החברה להגיע להסכמות עם הבנקים ומשרד האוצר על מתן ההלוואה, בערבות המדינה, הנחוצה לה לצורך המשך פעילותה. שכן מתן ההלוואה מותנה בהסכמת העובדים לתוכנית התייעלות.

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"המצב באל על מאוד שביר", טוען אדרי, "בסופו של דבר, מבחינתנו, האחריות לשאלה אם החברה תתקיים או לא, תכנס לחדלות פרעון או לא, אם העובדים יפוטרו או לא – היא אחריות שלנו כארגון העובדים, ואנחנו נצטרך לקבל החלטות. אנחנו פועלים במתינות ומנסים לייצר הסכמות בין כולם בתקווה שנצליח להגיע להסכמה עם כולם".

לדברי אדרי, פיצול הוועד בחברה למספר ועדים הוכיח את עצמו, בין היתר, בהגעה להסכם ראשון עבור סקטור הדיילים. "בימים אלה החבר'ה מסקטור התחזוקה יושבים יום ולילה למשא ומתן כדי לחתום גם כן על הסכם. אצל הטייסים יש בעיה, ואני מקווה שבסוף, גם אותה נצליח לפתור", הוא מוסיף.

לדברי אדרי, סוגיית הפיצויים המוגדלים לעובדים שיעזבו, תידון במשא ומתן רוחבי, בהשתתפות ארבעת ועדי הסקטורים יחד.

לפני כשבועיים דחה דירקטריון אל על את מתווה האוצר, שכלל דרישה להנפקה בגובה 150 מיליון שקלים, בטענה כי היא אינה ישימה בלוחות הזמנים הנחוצים להצלת החברה, ומתוך חשש שלא תהיה ברירה והמניות יירכשו על ידי המדינה באופן שיכפיף אותה לחוק החברות הממשלתיות ויגביל את פעילותה.