דירקטוריון אל על החליט היום (שני) לאמץ את מתווה האוצר להשקעה בחברה. המתווה מבוסס על גיוס הון של 150 מליון שקלים, שמדינת ישראל מחוייבת לבצע אם משקיעים פרטיים לא יעשו זאת. מהלך זה עשוי להעביר לידי המדינה את השליטה בחברה, עקב החזקה של 61% ממניותיה.

בתחילה, דחה הדירקטוריון את המתווה משתי סיבות: החשש שהפיכה לחברה ממשלתית תגביל אותה, והטענה שלא ניתן לבצע את ההנפקה מספיק מהר ביחס לצרכי התזרים של החברה.

בשעה הקרובה צפוי הדירקטוריון להודיע לבורסה על השינוי בעמדתו, לאחר שנואש מחלופות אחרות. קבלת המתווה, תאפשר לאל על לזכות בערבות מדינה של 75% להלוואה של 250 מליון שקלים, ותמנע את פירוקה או את חיסול צי מטוסיה, המשמש גם כעירבון להלוואות גדולות שעליה להחזיר. בעיקר מסמנת ההחלטה כי הבעלות הפרטית לא מסוגלת לחלץ את החברה ממצבה.

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

מספר אנשי עסקים מהארץ והמעולם ביצעו לאחרונה גישושים לגבי האפשרות לרכוש את החברה, תוך כדי ביצוע השקעה בה. אתמול שוחחו שרת התחבורה מירי רגב וראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא, והחליטו כי החזקת המדינה באלעל מיועדת להיות קצרת טווח, כך שנתח המדינה יימכר בהקדם האפשרי למשקיע חיצוני.

באל-על קיימים היום ארבעה ועדי עובדים שונים, שכולם כבר הביעו נכונות למשא ומתן על תכנית הבראה שתכלול קיצוצים מסוגים שונים: פיטורים, קיצוצי שכר והיקפי משרות.

עד כה, לא ידוע על סיכום בין אחד, או יותר, מהוועדים להנהלה, כשקבלת מתווה האוצר תלויה בהגעה להסכמים עם כולם. בחברה מועסקים כ- 6,300 עובדים, ש-95% מהם נמצאים כיום בחל"ת.

בפני הדירקטוריון עמדה חלופה אחרת, שכללה הלוואה בערבות מדינה והשקעת בעלים בחברה, שנשלטת כיום, בעזרת גרעין שליטה של 40%, על ידי חברת כנפיים בבעלות האחים בורוביץ'. בעלי החוב של כנפיים התנגדו לחלופה זו, בהערכה שכסף שיושקע באל על לא יוחזר, והחברה תתקשה להחזיר את חובותיה אם תבצע את ההשקעה בעצמה.