דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נגיף הקורונה / שר הבריאות: ״מקווה שתוך שבועיים לא נצטרך להודיע על סגר מוחלט״

יולי אדלשטיין הודיע במסיבת עיתונאים שימנה בקרוב מנהל מיוחד נגד מגפת הקורונה | מוקדם יותר אישרה הממשלה שורה של הגבלות חדשות בשל העלייה בתחלואה

שר הבריאות יולי אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שר הבריאות יולי אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, ערך מסיבת עיתונאים לאור הההחלטה על הגבלות חדשות אותן אישרה הממשלה. לדברי השר "לכל סעיף וסעיף בהחלטת הממשלה יש השפעה על חייהם של אזרחים רבים, על פרנסתם, על שעות הפנאי שלהם ועל אורח חייהם. חלק בלתי נפרד מהחלטת הממשלה הוא מתן סיוע לעסקים שייפגעו, ואני שמח שראש הממשלה הנחה את שר האוצר להציג תכנית מעשית תוך 48 שעות״.

אדלשטיין הוסיף כי "לצד זאת, כל סעיף וסעיף יכול גם לתרום לשיפור מצב התחלואה.
המשוואה פשוטה: ירידה בתחלואה שווה חיזוק המשק; עלייה בתחלואה שווה נזק ממשי למשק. כדי להציל חיים, וכדי להציל את המשק, אנחנו חייבים לשטח את העקומה. צריך להבין, הצעדים הלא פשוטים שהממשלה עשתה היום נותנים תקווה. תקווה, שבעוד שבוע או שבועיים לא נצטרך להכריז על סגר למשך תקופה ארוכה".

השר הודיע שהחליט למנות מנהל מיוחד למערכה נגד מגפת הקורונה, שאת זהותו יודיע בקרוב. על פי אדשלטיין, תפקידו של המנהל המיוחד יהיה לתכלל את הנושא,
החל ממערך הבדיקות, דרך קטיעת שרשרת ההדבקה ויתר הפעולות הקשורות לנגיף.

אדלשטיין הודיע כי בכוונתו לתגבר משמעותית את כוח האדם במוקדים הטלפונים של משרד הבריאות, זאת, על מנת לתת מענה לאלפי אלו שנמצאים בבידוד בשל האיכון הטלפוני. בהמשך השבוע, אמר, פיקוד העורף יתגבר במאות חיילים נוספים את המוקד ומשך ההמתנה יתקצר בצורה משמעותית מאוד.

חדרי הכושר והברים ייסגרו

מוקדם יותר היום אישרה הממשלה את ההגבלות החדשות, שכוללות את סגירתם של אולמות האירועים, הברים, המועדונים, אולמות התרבות, חדרי הכושר ובריכות השחייה הציבוריות. חופי הרחצה, הישיבות והמסעדות יישארו פתוחים.

במסעדות תתאפשר ישיבה של עד 20 סועדים בתוך המסעדה ועוד 30 סועדים בחוץ. השרים החליטו כי בתי הכנסת יישארו פתוחים עם הגבלה של עד 19 מתפללים, וזאת בניגוד להמלצת משרד הבריאות שקרא לסגור אותם. עוד הוחלט כי בתי המלון לא ייסגרו אך יופעלו תחת הגבלות.

עוד אישרו השרים מגבלת 20 נוסעים באוטובוסים בתחבורה הציבורית, בנוסף לאיסור על הפעלת המזגנים. שרת התחבורה מירי רגב הוסמכה לגבש מתווה מוסכם עם משרד הבריאות על הפעלת התחבורה הציבורית. פעילות הרכבת תימשך כסידרה.

שר החינוך יואב גלנט התנגד לדרישה לסגור את "בתי הספר של החופש הגדול", ועמדתו התקבלה. הוחלט כי המסגרות לילדי הגנים עד כיתות ד' יישארו פתוחות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!