שני הסכמים מיוחדים, שיאפשרו התייעלות בסך עשרות מיליוני דולרים בשנה, נחתמו לפנות בוקר בחברת אל על. ההסכמים החדשים מותנים בהלוואה שתקבל אל על והנפקת המניות לציבור.

לפנות בוקר נחתמו שני הסכמי הבראה נוספים באל על: בסקטור המינהלי ובסקטור תחזוקה והנדסה (צילום: דוברות ההסתדרות)

ההסכמים יחולו על כ-3,000 עובדים מהסקטור המנהלי וכ-1,300 עובדים מסקטור התחזוקה וההנדסה. על פי ההסכמות בין הצדדים, תצומצם מצבת כוח האדם בשני הסקטורים, כאשר לחלק מהעובדים יוצע מנגנון פרישה מוקדמת בתנאים מיטיבים, ולחלק אחר יינתן מנגנון פיצויים מוגדלים.

עוד הוסכם שבכל אחד מהמגזרים יינקטו מנגנוני התייעלות בפעילויות הייחודיות להם, כגון מעבר לעבודה דיגיטלית, ייעול הליכי עבודה ועוד.

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

חודשים של משבר, ומשא ומתן לילי

ההסכמות מגיעות על רקע חודשים של משבר אליו נקלעה חברת התעופה הלאומית עם התפרצות המגפה העולמית, ולאחר משא ומתן לילי ומואץ, שנוהל על ידי יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ויו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי יחד עם מנכ״ל החברה, גונן אוסישקין.

על פי הודעת הצדדים, המהלכים הכלולים בהסכמים יאפשרו לחברה לייעל את פעילות הסקטור המנהלי בהיקף של כ-52 מיליון דולר בשנה, ואת פעילות סקטור התחזוקה בכ-36 מיליון דולר בשנה. הוצאת ההסכמים לפועל מותנית בהסכם הלוואה שעתידה לקבל החברה ובהנפקת מניות לציבור.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר במעמד החתימה: "עשינו צעד משמעותי נוסף כדי להבטיח את המשך קיומה של אל-על. אני רוצה לחזק את ידי הוועדים על גילוי האחריות בשעה כל כך משמעותית לחברה ועל כך שנרתמו להצלתה. ההסכמים עליהם חתמנו הלילה מבטאים מנהיגות אחראית, ונוטעים תקווה לעתיד בהיר יותר שיחזיר את אל על למעמד של חברה איתנה ומובילה במשק הישראלי".

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, אמר: "ההסכם שנחתם הוא צעד נוסף בדרך להבראת אל על. אני מבקש להודות ליו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, וליושב ראש איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, על האחריות והמאמצים הרבים כדי להגיע להסכם. תודה גם ליושבי ראש וועדי התחזוקה והמנהל, שרון בן יצחק וירון רז, על העמידה על זכויות העובדים לצד החובה להגן על הבית".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, עו"ד אבי אדרי: "חוסנה של אל על מגיע מההון האנושי שלה שהוכיח שוב את מידת האחריות והמחויבות שלו לעתיד החברה. בהסכמים שחתמנו יש סיכוי אמיתי להתאוששות של אל על ולאפשרות שלה לחזור ולהיות ספינת הדגל של ענף התעופה הישראלי".

סמנכ"לית משאבי אנוש באל על, יהודית גריסרו: "ההסכם הזה הוא הוכחה נוספת לכך שאנשי אל על רואים בה יותר ממקום עבודה, וזהו בית ומשפחה עבורם".