דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / ״מהלך היסטורי״: ליגות הנשים בספורט מתאחדות למנהלת על אחת

המנהלת תכלול את ליגת העל לנשים בכדורסל, ליגת העל לנשים בכדורגל, ליגת 'מאמנט' ואיגוד הכדורשת | בראש המנהלת החדשה תעמוד הילה קניסטר בר-דוד: ״יחד נשנה את פני הספורט בישראל״ | ליגות הכדורעף והכדורמים צפויות להצטרף

הילה קניסטר בר-דוד תעמוד בראש מנהלת ליגות הנשים החדשה (מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
הילה קניסטר בר-דוד תעמוד בראש מנהלת ליגות הנשים החדשה (מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לראשונה בישראל כל קבוצות הנשים יאוחדו תחת מנהלת ליגת על אחת. המנהלת תכלול את ליגת העל לנשים בכדורסל, ליגת העל לנשים בכדורגל, ליגת מאמנט ואיגוד הכדורשת. בראש המנהלת החדשה תעמוד יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, הילה קניסטר בר-דוד.

בדירקטוריון של מנהלת העל יהיו חברים נציגי הגופים המייסדים של הליגות השונות, ובנוסף יהיו חברים נציגים של גופי הרוחב הגדולים בספורט: מרכז הפועל ומרכז מכבי.

קרית גת מול אס"א תל אביב, ליגת העל לנשים בכדורגל (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
קרית גת מול אס"א תל אביב, ליגת העל לנשים בכדורגל (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)

מנהלת העל החדשה תהווה גוף יציג של משחקי הכדור לנשים ותייצג את ספורט הנשים הקבוצתי מול גופי המדינה והרשויות המקומיות, במטרה לקדם שוויון מגדרי בחלוקת המשאבים הציבוריים. המנהלת הוקמה על רקע הקיפוח והאפלייה המגדרית הקיימים בחלוקת התקציבים של ליגות הנשים במשחקי הכדור, ועשויה לפעול לשינוי המצב הקיים ולמתן הזדמנויות שוות לנשים נערות וילדות להשתלב בספורט המקצועני בישראל. גם איגודי הכדורעף והכדורמים הביעו כוונה להצטרף למהלך, ייבחן גם שיתוף פעולה עם איגוד הכדוריד.

בפגישת ההקמה שהתקיימה במשרדי איגוד הכדורסל, הוחלט כי כל פעילות מנהלת ליגות העל החדשה, תתקיים תוך שיתוף פעולה בין הגופים, וכל נושא יעלה לדיון פתוח בין כלל הגופים וכי מנהלת העל החדשה תפעל בשקיפות מלאה, כלפי פנים וכלפי חוץ. עוד נקבע כי כל ההחלטות והדיונים יפורסמו באופן שיהיה נגיש לציבור.

יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל נשים הילה קניסטר בר-דוד עם שתי הקפטניות נופר שלום מאשדוד וירדן דנן מרמלה (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל נשים הילה קניסטר בר-דוד עם שתי הקפטניות נופר שלום מאשדוד וירדן דנן מרמלה (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, הילה קניסטר בר-דוד, שתעמוד בראש מנהלת העל החדשה: "אני מאמינה שספורט הוא מנוע לשינוי חברתי חשוב ביותר, ולכל ילד וילדה הזכות לעסוק בספורט מקצועי תחרותי באופן שיוויוני. יחד נשנה את פני הספורט בישראל וכך נשפר גם את מצבה של החברה בישראל. כוחנו באחדותנו".

קניסטר בר-דוד הוסיפה כי לאור משבר הקורונה היא פנתה לשר התרבות והספורט ח"כ חילי טרופר ודרשה 12 מיליון ש"ח לפתיחת ליגת העל לנשים בכדורסל בעונה הקורבה. "ללא תקצוב שוויוני ואמיתי לא נוכל לפתוח את עונת המשחקים הקרובה בליגת העל . התחושה של כולנו היא שבאוצר מחפשים פתרונות רק לענפי הגברים".

משחק כדורשת (צילום: ערן אקרמן)
משחק כדורשת (צילום: ערן אקרמן)

עפרה אברמוביץ' יו"ר ומייסדת ליגת האמהות 'מאמנט': "אני רואה בהקמת הפורום החדש הזה במה מרכזית לקידום ספורט הנשים שתאפשר לאגם משאבים ארגוניים, מקצועיים וכלכליים להמשך פיתוח ספורט הנשים בתנופה מחודשת".

מיכל סיוון יו"ר איגוד הכדורשת: "איגוד הכדורשת שמח להיות חלק מהחיבור של איגודים וענפי ספורט שונים, בהם פעילות נשים ספורטאיות בספקטרום רחב – מעממי ועד מקצועני. נשים בספורט סובלות מאז ומעולם מאפליה מגדרית שיטתית ומתמשכת".

יו"ר ארגון שחקני הכדורסל ניר אלון ומנכ"ל ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל מושיקו מישאלוף: "אנחנו תומכים ומברכים על הקמת מנהלת מאוחדת לקבוצות הנשים בישראל. זהו צעד חשוב מאוד שיסייע לקידום והתפתחות הספורט הנשי ומעל הכל יחתור לצמצום הפערים בתקציב ובשכר. ראוי שנשים תשתלבנה בקלות רבה יותר בספורט המקצועני ולשם כך על כולנו למגר את הקיפוח והאפלייה. אנחנו שמחים על כך שהילה קניסטר בר דוד תעמוד בראש המינהלת וסמוכים ובטוחים שתצליח להגיע להישגים הכל כך חיוניים לחברה, לנשים ולספורט בישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!