דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות

תשתיות אינטרנט / המדינה תעניק 1,000 שקלים לכל עסק שיתחבר לתשתית אינטרנט בסיבים אופטיים

התמריץ, שיינתן מטעם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, יינתן לעסקים העומדים בתנאי הזכאות, בתנאי שהתשלום החודשי שלהם לא יעלה על 250 שקלים | תקציב תוכנית הסיוע עומד על 20 מיליון שקלים, כך ש-20 אלף עסקים יוכלו לזכות בו

אינטרנט סיבים אופטיים (צילום: Shutterstock)
אינטרנט סיבים אופטיים (צילום: Shutterstock)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה מבטיחה סיוע של 1,000 שקלים לעסקים שיתחברו לתשתית אינטרנט של סיבים אופטיים, שמאפשרים תשתית יציבה לגלישה במהירות של עד 1,000 מגהבייט. סך התקציב לתוכנית עומד על 20 מיליון שקלים, שיוכלו לסייע ל-20 אלף עסקים. בסוכנות לעסקים קטנים מקווים שיצירת תוספת ביקוש לסיבים תוכל גם לתמרץ את הפריסה שלהם למקומות אליהן עדיין לא הגיעו.

החברות היחידות שיכולות לספק את התשתית המדוברת הן IBC (בשליטת סלקום) ופרטנר. התשתית של הוט, הפרוסה ברוב חלקי הארץ, מסוגלת לספק 500 מגהבייט לכל היותר, וזו של בזק, הפרוסה בכל חלקי הארץ, מוגבלת ל-100 מגהבייט בלבד.

סיוע במימון תשתית אינטרנט בסיב אופטי

???? בעלי עסקים, יש לכם הזדמנות לשדרג את תשתית האינטרנט בעסק לתשתית מהירה, איכותית ואמינה של "סיב אופטי" ולקבל מימון של 1,000 ₪ מהמדינה.כל הקודם זוכה❗הירשמו עכשיו???? https://www.sba.org.il/hb/landingsSite/Pages/km4.aspx

Posted by ‎הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים‎ on Sunday, June 28, 2020

שר התקשורת חה"כ יועז הנדל קרא לבעלי העסקים "להתחבר לשירותי סיב אופטי על מנת לאפשר יכולות טכנולוגיות חדשות לבית העסק ולפתוח הזדמנויות עסקיות נוספות ובמקביל להנות מהתמריץ שמעניקה המדינה לעניין".

התמריץ לא יגיע מכספי משרד התקשורת אלא, כאמור, מהסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים. מהסיוע ייהנה כל עסק שיבצע חיבור לתשתית הסיבים האופטיים, מהראשון באפריל 2020 ועד ה-11 בנובמבר 2020 או עד למימוש מלא של תקציב בתכנית, לפי המוקדם מבניהם. הודעת השר הגיעה רק היום (רביעי), למרות שהסדר הסיוע פורסם על ידי משרד הכלכלה כבר ב-28 ביוני אך ולא זכה לתהודה רבה.

מה מאפשר סיב אופטי?

לעומת הטכנולוגיות הקיימות של כבלים, או רשת הנחושת של בזק, סיב אופטי מאפשר חיבור אינטרנט יציב יותר, ומהיר הרבה יותר. באופן זה ניתן לחבר בבת אחת הרבה יותר מכשירים לאינטרנט בעסק, וליהנות מרמת שירות טובה יותר מהמקובל בישראל.

מי יכול להשתתף בתוכנית?

בהתאם לתקנון שקבעה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, בתמריץ יכול לזכות כל עוסק מורשה, עוסק פטור, אגודה שיתופית, חברה לתועלת הציבור, או כל חברה העונה להגדרת "עסק" של הסוכנות המופיעה כאן.

עסקים המעוניינים להשתתף בתוכנית, יכולים למלא טופס באתר הסוכנות, ולבקש החזר של אלף שקלים . מגבלה נוספת היא שדמי התשלום החודשי יהיו נמוכים מ-250 שקלים לחודש. מגבלה זו, בעצם, מייעדת את התמריץ לעסקים הפועלים מהבית, או לעודד מעבר לעבודה מהבית, שכן השירות העסקי בסיבים אופטיים של הוט, בזק, IBC ופרטנר יקר משמעותית מ-250 שקלים בחודש.

אם כך, כדי לעמוד במגבלה, עסקים יכולים להתחבר לתשתית של IBC או פרטנר, אך כלקוחות פרטיים.

עוד יש לציין שהפריסה של IBC ופרטנר מוגבלת, וממוקדת באזורי בנייה רוויה בערים הגדולות. שתי החברות לא מפרסמות היכן הן פרסו סיבים, ולכן כל עסק או לקוח פרטי שרוצה להתחבר צריך לפנות אליהן ולברר האם ניתן לקבל את השירות בכתובתם.

לא רלוונטי לרוב העסקים בישראל

מכיוון שמשרד התקשורת מנע את הפעלת רשת הסיבים של בזק, ולא מימש עד כה את כוונתו לעודד פריסת סיבים של הוט, התכנית מוגבלת לאזורי הפריסה הקודמים של IBC  (הפועלת על גבי תשתיות חברת החשמל מאז 2013), סלקום (שמכרה פעילות זו ל-IBC  ב-2018) ופרטנר.

הפריסה של החברות נעשית ברמת חפיפה משמעותית, וממוקדת באזורי בנייה רוויה, שנחשבים כדאיים כלכלית. סך הלקוחות עד כה מוערך בכ-100 אלף. הפוטנציאל הוא כ-600 אלף, בינתיים, מתוך כ-2.6 מליון משקי בית בישראל.

מבין החברות, רק על IBC  מוטלת חובת פריסה של 40% ממשקי הבית במדינה עד 2028. עד כה, משרד התקשורת לא מאשר את בקשת בזק לשדרג את התשתית במהירות לטכנולגיית B35, שתאפשר מהירות כפולה בגלישה, כלומר עד 200 מגהבייט.

איך מתחברים?

בדף יעודי של הסוכנות, ניתן לבקש את ההחזר הכספי.

החשבונית שאותה מגישים חייבת לכלול את שם העסק שעבורו נדרש הסיוע, פירוט המעיד שמדובר בחיבור העסק לתשתית אינטרנט בסיב אופטי עד הבית (FTTH), ואת תאריך החיבור.

כאמור, ניתן להגיש חשבוניות ו/או קבלות שהונפקו החל מה-1 באפריל השנה ואילך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!