דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

בספורט / "כולנו חווינו את זה": המתעמלות הבריטיות נאבקות בתרבות אימונים פוגענית

מתעמלות, בעבר ובהווה, החלו לחשוף בתקשורת התעללות נפשית וגופנית מצד צוותי האימון | ליסה מייסון, מתעמלת אולימפית לשעבר: "כשהייתי בת עשר, המאמן שלי הכריח אותי להישאר על המתח עד שהידיים שלי דיממו, זה נראה לנו נורמלי"

המתעמלת הבריטית ליסה מייסון (Photo by Alex Livesey/Getty Images)
המתעמלת הבריטית ליסה מייסון (Photo by Alex Livesey/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מתעמלות מכשירים בריטיות, בעבר ובהווה, טוענות  שעברו במהלך הקריירה שלהן התעללות פיזית ונפשית ממאמניהן. העדויות חושפות תמונה קשה של שימוש בטקטיקות של הרעבה, הטלת פחד ואלימות פיזית.  ג'יין אלן, מנכ"לית איגוד ההתעמלות הבריטי, הודיעה על פתיחת חקירה פנימית של הטענות.

סרט דוקומנטרי חדש, "Athlete A", חשף את שיטות האימון של נבחרת ארה"ב בהתעמלות, והאופן בו הכשירו את הקרקע לפגיעות המיניות הרבות שביצע רופא הנבחרת ד"ר לארי נאסר. הסרט עודד מתעמלות המכשירים שייצגו את בריטניה לחשוף את החוויות האישיות שלהן בתקשורת המקומית.

האחיות אלי ובקי דאוני, זכו במדליות באליפות העולם האחרונה ואמורות לייצג את בריטניה באולימפיאדה הקרובה. בראיון לעיתון טלגרף, טענו כי סובלות מהפרעות אכילה שפיתחו במהלך אימוניהן "בסביבה של פחד והתעללות נפשית". השתיים הוסיפו כי הן יוצאות למאבק כדי לשנות את תרבות האימונים בענף "כי הרווחה של ילדים צעירים שנכנסים לספורט חשובה יותר ממדליה אולימפית".

האלופה הבריטית לשעבר, נטלי מוּשיה בת ה-40. חשפה בראיון לטלגרף שהיא סובלת מחרדות ופוסט טראומה, בעקבות ההרעבה שכפו עליה מאמנים מגיל תשע. מושיה סיפרה שבזמן תחרויות בין לאומיות הייתה מקבלת כוס תה וחצי פרוסה של לחם שחור. "כשהיינו יוצאים לאימונים, הייתי רואה מאמנים נותנים סטירה למתעמלות שלהן, הייתי בת עשר ומפוחדת, לא רציתי להיות הבאה בתור".

מתעמלת העבר, מרגו דרקאשן בת ה-19, הוסיפה שראתה, באופן קבוע, מאמנים גוררים את חברותיה לקבוצה בשיערן על גבי המזרון, אם לא ביצעו את מה שהוטל עליהן במדויק.

ליסה מייסון, בת ה-26, שהתחרתה באולימפיאדת סידני סיפרה לערוץ הטלוויזיה ITV: "כשהייתי בת עשר, המאמן שלי הכריח אותי להישאר על המתח עד שהידיים שלי דיממו. כולנו חווינו את זה,לכן זה נראה לנו נורמלי".

העדויות יצרו לחץ, הולך ומתגבר על ג'יין אלן, להתפטר מתפקידה בכמנכ"לית האיגוד. ומבקריה טוענים כי היא עומדת בראש ארגון שבאופן עקבי נכשל בטיפול בנושא.

במכתב לחברי האיגוד, שהגיע לידי סוכנות הידיעות הבריטית PA Media, כתבה אלן כי היא מצדיעה "לאומץ ליבן" של ספורטאיות כמו האחיות דאוני, והתחייבה שדבריהן יניעו שינוי של ממש.

"כל יחס לא ראוי למתעמלות הוא בלתי נסלח", כתבה, "העלאת הסוגיה על סדר היום הציבורי, אם דרך התקשורת ואם דרך הליכים פנימיים שלנו, היא חיונית".

אלן התחייבה לפתוח בחקירה עצמאית של הטענות, זאת בנוסף לתכניות שהשיק האיגוד בשנים האחרונות למניעת התעללות נפשית. "הדבר הנכון לעשות הוא להבטיח שעיניים עצמאיות יבחנו את התלונות שהועלו השבוע, ואת השיטות והמנגנונים שצבנו כדי לטפל בבעיה" הוסיפה אלן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!