דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

עובדים במאבק / העובדות הסוציאליות מפגינות בעשרות צמתים ברחבי הארץ

העו"סיות מוחות על תנאי השכר שלהן, העומס הגובר והאלימות המופנית כלפיהן, ומאיימות בהחרפת המחאה: "אם צריך נמשיך את המחאה עוד חודשים ארוכים" | משרד האוצר הודיע כי לא יתקיים מו"מ על שכר העובדות הסוציאליות

מחאת העובדות הסוציאליות בנתיבות. (צילום: איגוד העו"ס)
מחאת העובדות הסוציאליות בנתיבות. (צילום: איגוד העו"ס)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מאות עובדות סוציאליות מפגינות הבוקר (ראשון) בעשרות צמתים ברחבי הארץ בדרישה לשיפור תנאי שכרן, מילוי תקנים והגברת המוגנות שלהן במקום עבודתן. השביתה, שנכנסת לשבוע השני שלה, נתקלת בינתיים בהתעלמות של משרד האוצר. מאיגוד העובדות הסוציאליות נמסר כי "ההתעלמות המתמשכת של האוצר מהשביתה הקשה בשירותים החברתיים והשיח המעליב על כך שהעובדות הסוציאליות, שכבר קורסות תחת העומס, צריכות לעבוד עוד יותר כדי לקבל עוד כמה עשרות שקלים – לא ישברו אותנו. אם צריך נמשיך את המחאה עוד חודשים ארוכים".

מחאת העובדות הסוציאליות בצומת אלוף שדה. (צילום: איגוד העו"ס)
מחאת העובדות הסוציאליות בצומת אלוף שדה. (צילום: איגוד העו"ס)

ההפגנות ייערכו בבילינסון, אלוף שדה ברמת גן, צומת שילת, צומת חולון, צומת בילו, צומת סירקין, צומת פרדסיה, צומת בית דגן, צומת נתיבות, באר שבע, צומת חדרה, צומת זכרון יעקב, צומת פוריה, כרמיאל ועוד.

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר אתמול באולפני הטלוויזיה שכרגע לא יהיה שינוי בתנאי השכר והבוקר (ראשון) אמר ראש אגף התקציבים שאול מרידור בכאן ב' שלא נכון לדבר כרגע על תוספות שכר במגזר הציבורי. באיגוד הודיעו בתגובה לדברי השר שהעו"סיות נערכות להשבתה ארוכה של שירותי הרווחה.

מחאת העובדות הסוציאליות בבילו. (צילום: איגוד העו"ס)
מחאת העובדות הסוציאליות בבילו. (צילום: איגוד העו"ס)

 

איגוד העובדות הסוציאליות הגיבו לדבריו של ראש אגף התקציבים: "הגיע הזמן ששאול מרידור יבין שתפקידו הוא לא למצוא חיסון בריאותי לקורונה, אלא חיסון חברתי. כרגע הנגיף התוקפני ביותר על שירותי הרווחה זה אגף תקציבים".

בשבוע האחרון הקימו העובדות הסוציאליות מאהל מחאה מול ביתו של שר האוצר ישראל כ"ץ בכפר אחים. לאחר סירובו לצאת אליהן ולהיפגש עימן, המתינו העובדות הסוציאליות אתמול לשר כ"ץ באולפני נווה אילן לקראת הופעתו ב"פגוש את העיתונות". "שר האוצר, הגיע הזמן שתפגוש את המציאות", אמרו העובדות הסוציאליות. בעקבות המחאה, 16 עובדות סוציאליות נעצרו אתמול מחוץ לאולפנים.

מחר (שני) בשעה 17:00  יקיימו העובדות הסוציאליות מפגן מחאה ענק מול משרד האוצר בירושלים.

מחאת העובדות הסוציאליות בצומת פוריה. (צילום: אדר פלג)
מחאת העובדות הסוציאליות בצומת פוריה. (צילום: אדר פלג)
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!