דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אבי אדרי

עובדים בקורונה / שרת התחבורה, מירי רגב: "אני במו"מ עם האוצר כדי שקשישים ייסעו באוטובוסים בחינם"

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "הצעד יוביל לשמירה על בריאותם וביטחונם האישי של הנהגים, ויסייע כלכלית לציבור הקשישים"

שרת התחבורה מירי רגב. (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
שרת התחבורה מירי רגב. (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שרת התחבורה מירי רגב הודיעה כי היא מקיימת מו"מ עם האוצר למתן פטור לקשישים מתשלום בתחבורה ציבורית. "אני נמצאת במו"מ עם משרד האוצר כדי שאותם קשישים יוכלו לנסוע בחינם, אבל עד שאני לא אסגור את זה – בינתיים לא יורידו אף קשיש מהאוטובוס", אמרה רגב בראיון באולפן ynet, "קשיש שעולה לאוטובוס ורוצה לשלם במזומן, ישלם במזומן. הייעוד של התחבורה הציבורית הוא להעניק את השירות הראוי לכל אזרחי מדינת ישראל".

"פה לא יורידו אף אדם מהאוטובוס, בוודאי לא בן 90 שעולה לאוטובוס ואין לו רב-קו. לא יהיה דבר כזה, לכן החזרתי את המזומן לאוטובוסים. כמו שמשלמים בסופר ובבנקים במזומן, גם קשישים שאין להם רב-קו ישלמו במזומן", אמרה רגב, לקראת דיון בסוגיה בבית הדין האזורי לעבודה תל אביב יפו.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, שדרש לפטור את הקשישים ומלווי העיוורים מתשלום דמי הנסיעה, בירך על ההחלטה. "יותר משמחתי לשמוע את התייחסותה של השרה מירי רגב להצעה שלנו", אמר אדרי, "כבר בפנייתי הראשונה אל השרה בתחילת החודש, ידעתי שנמצא אוזן קשבת בנושא זה, ועל כן אני מברך את השרה רגב על החלטתה הנכונה".

אדרי הוסיף: "איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות ישמח לשתף פעולה ולקדם כל מהלך אשר יוביל לשמירה על בריאותם וביטחונם האישי של הנהגים, בטח ובטח כשמדובר בצעד שגם יסייע כלכלית לאוכלוסיות מוחלשות כמו ציבור הקשישים".

מתחילת מגפת הקורונה אסר משרד התחבורה על תשלום במזומן באוטובוסים, והגביל את התשלום לרב-קו בלבד. לפני כשבועיים החליטה השרה רגב להתיר תשלום במזומן לקשישים, לכבדי ראייה עם מלווה, ולתושבי יהודה ושומרון שנהנים מהנחות בקווים מסוימים בתשלום במזומן. ההחלטה נכנסה לתוקף בראשון השבוע, ונתקלה בהתנגדות של ארגוני הנהגים.

חברי תנועת דרור ישראל מפגינים בפתח בית הדין האזורי לעבודה בבת ים, בקריאה לשרת התחבורה מירי רגב לפטור קשישים ועיוורים מתשלום בנסיעה באוטובוסים (ללא קרדיט)
חברי תנועת דרור ישראל מפגינים בפתח בית הדין האזורי לעבודה בבת ים, בקריאה לשרת התחבורה מירי רגב לפטור קשישים ועיוורים מתשלום בנסיעה באוטובוסים (ללא קרדיט)

"אין סכום כסף ששווה פגיעה בחיי אדם"

בחמישי האחרון הנחה אבי אדרי את הנהגים המאוגדים בהסתדרות להפסיק לגעת פיזית בכסף מזומן – ולאפשר בכל מקרה הסעת קשישים, אנשים עם מוגבלויות ואת מלוויהם, גם בחינם.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי (צילום: קובי וולף)
יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי (צילום: קובי וולף)

בהודעה ששלח להנהלת משרד התחבורה, הודיע אדרי שההנחיה שהעביר לכל נהגי האוטובוסים וועדי העובדים נועדה למנוע את המשך הפצת הקורונה ובמיוחד את סיכון הנהגים. לדבריו, "אין סכום כסף ששווה פגיעה בחיי אדם", וחברות האוטובוסים יוכלו להתקין קופה אליה הנוסעים יכניסו את התשלום. הוראתו של אדרי תקפה בין היתר בחברות אגד, דן, מטרופולין והמטרונית בחיפה.

נוסעים באוטובוס בתקופת הקורונה. (צילום: פלאש90)
נוסעים באוטובוס בתקופת הקורונה. (צילום: פלאש90)

אדרי הדגיש כי על הנהגים להסיע בכל מקרה את אוכלוסיית הקשישים ומלווי העיוורים ליעדם, וכי לרשות חברות האוטובוסים עומדת הזכות והאפשרות להתקין קופת תשלום, אליה יוכלו הנוסעים לשלשל את כספם בגין הנסיעה.

אמצעי מונע לשמירת בריאות הנהג באוטובוס בירושלים. 9 במרץ 2020. (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אמצעי מונע לשמירת בריאות הנהג באוטובוס בירושלים. 9 במרץ 2020. (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

הנחייתו של אדרי מגובה על-ידי המלצת ארגון הבריאות העולמי לצמצם מגע בכסף מזומן למניעת הפצת הקורונה ולאור פסק דין שניתן לאחרונה בבית הדין האזורי בתל-אביב, לפיו הנהגים לא יגעו בכסף מזומן. הדרישה במכתב היא כי הכסף שיצטבר בקופות ירוקן בסוף כל יום על-ידי עובד שימוגן באופן מתאים ויעביר את הכספים תהליך טיהור.

"לפני הכל, כולנו בני אדם. לא יקרה כל אסון אם ניתן אמון באוכלוסיית הקשישים במדינה שיפקידו את הסכומים הנכונים בקופה. כאלה שלא יפקידו, כנראה שמצבם לא מאפשר זאת – וגם זה בסדר. אין סכום כסף ששווה פגיעה בחיי אדם", כתב אדרי, והבהיר בנוסף כי "לנהגים ולעובדי החברות לא תהיה כל אחריות על תכולות הקופות שיוצבו ועל הכספים שיופקדו בהן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!