למרות אישור משרד התחבורה והאוצר, חברות ההסעה הפרטיות שפרנסתן אזלה, עדיין לא שולבו לתגבור מערך התחבורה הציבורית. לפני שבוע הכריזה שרת התחבורה, מירי רגב, כי הליכי התגבור יכללו אותן, לאור הגבלת מספר הנוסעים באוטובוס בודד. יו"ר ארגון חברות ההסעה, ניסים סרוסי: "הענף בקריסה, 7,000 נהגים יושבים בבית".
סגן מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רן שדמי, הודיע כי ניתן אישור תקציבי לקלוט תגבור של מאות אוטובוסים ביום בתחבורה הציבורית. הדברים נאמרו במהלך דיון בוועדת הכלכלה לגבי המשבר של חברות ההסעה, לבקשת ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו), ח"כ סונדוס סאלח ( הרשימה המשותפת) וח"כ שרן השכל (הליכוד).
שדמי אמר כי המשרד התחבורה קיבל מהאוצר אישור לתגבר את מפעילי התחבורה הציבורית, למרות ירידה במספר הנוסעים בימים האחרונים. הוא הוסיף כי התגבור יעשה בקווים העמוסים, וכי ישנה היערכות לקליטת כמה מאות אוטובוסים מדי יום. עוד ציין כי כדי לקלוט את החברות הפרטיות במערך התחבורה הציבורית, צריך לתת לנהגים יום עבודה שלם ולא רק קו אחד.
סרוסי, אמר מנגד כי החברות יכולות לעשות גם מסלול של קו אחד, והוסיף כי בבית יושבים למעלה מ-7,000 נהגים ללא עבודה, והחברות סופגות הפסדים של יותר מ-1.2 מיליארד שקלים.
הוא הוסיף כי החברות הפרטיות עדיין לא נהנות מהתגבור עליו הצהיר שדמי, ואמר כי חברות התחבורה הציבורית מחזיקות גם חברות פרטיות וצריך לדאוג שלא תהיה העדפה שלהן. עוד ציין כי המחזור של חברות ההסעה הוא מעל 100 מיליון שקל, ולכן הן לא זכאיות לפיצוי במסגרת התוכנית החדשה של הממשלה.
אופיר חדד, החבר בארגון חברות ההסעה, הוסיף: "משרד התחבורה צריך לדאוג שלא רק בזכות קשרים אישיים תהייה לנו עבודה, צריך חלוקה שוויונית של הקווים שיתווספו".
ח"כ סאלח אמרה כי " יש לתעדף ולהבטיח את מעמדם, תנאי העסקתם ובריאותם של הנהגים העובדים כבר בתחבורה הציבורית". היא הזהירה מפני התנכלות של מעסיקים, שיכולים להכניס חברות פרטיות עם נהגים לא מאוגדים, על חשבון הנהגים המאוגדים, בתירוץ של משבר הקורונה.
יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) סיכם את הדיון ואמר כי "הוועדה קוראת לממשלה להאריך את ההתקשרויות המכרזיות בין השלטון המקומי לחברות ההסעה, תוך התחשבות בכל תקופת הקורונה. כמו כן מבקשת הוועדה מהאוצר למצוא מנגנון סיוע כספי לחברות הסעה עם מחזור של עד 120 מיליון שקל".