ההסתדרות והנהלת אל על חתמו הערב (רביעי) על הסכם ההתייעלות שנוגע לסקטור הטייסים. על פי הצדדים, ההסכם כולל שורת צעדים, שיאפשרו לאל על להתייעל בהיקף של 105 מיליון דולר בשנה. ההסכם נחתם ללא ועד הטייסים, אחרי שמוקדם יותר היום הופסקה פגישה שלו עם יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ויו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, לאחר שהוועד סירב לחתום על תכנית התייעלות.

ההסכם שנחתם הערב משלים את רצף ההסכמים שנחתמו בשבועות האחרונים עם יתר הוועדים בחברה, בהם דיילים, תחזוקה ומנהלה, ומניח את התשתית לאישור מתווה הסיוע להצלת החברה, באמצעות הלוואה בערבות המדינה והנפקת מניות לציבור. תוקף ההסכם, בדומה להסכמים בסקטורים האחרים, יהיה במקביל ולמשך תקופת ההלוואה שתקבל אל על.

יור ההסתדרות ארנון בר דוד ויור איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי (צילום: דוברות ההסתדרות)

בר-דוד אמר הערב: "אל על היא נכס אסטרטגי חשוב למדינת ישראל ומאז פרוץ המשבר, קיבלתי החלטה שאני כיו"ר ההסתדרות אעשה הכול למען הצלת החברה ולמען אלפי עובדיה. הבטחתי ועמדתי מאחורי הבטחתי.

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

״גם בשעה זו, אני קורא לסקטור הטייסים שלא נכח במעמד חתימת ההסכם, לגלות אחריות ולהירתם למשימת ההצלה של אל על. לאחר דרך ארוכה ואינטנסיבית, הגענו לנקודת הכרעה במו"מ – להציל את החברה או לתת לה למות. אני גאה בהחלטה שלי ורוצה לחזק את כל השותפים באל על שנרתמו כדי להציל את הבית ולתת לאל על את הסיכוי האחרון לשרוד ולחזור לצמוח".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר: "אין דרך אחרת לתאר את מה שקרה הערב: ההסכם שחתמנו הציל את מקור פרנסתם של אלפי עובדים. אני מודה לכל השותפות והשותפים שנרתמו למשימה, ולא ישנו לילות ארוכים כדי שנצליח להביא את זה לקו הגמר".

ההסכמים שנחתמו כבר מול הסקטורים האחרים בחברה צפויים להביא לחיסכון של 118 מיליון דולר לחברה מתוכם 30 מיליון בסקטור הדיילים, 36 מיליון בסקטור התחזוקה ו- 52 מיליון בסקטור המינהלי. ועד הטייסים שעובדיו נחשבים לחזקים בעובדי החברה, נדרש לחתום על הסכם שיביא לחסכון של עוד כ-110 מיליון דולרים לחברה.