פגישת ועד טייסי אל על עם יו"ר ההסתדרות ויו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, הופסקה לאחר שהוועד סירב לחתום על תכנית התייעלות. בשלושת הוועדים האחרים – דיילים, תחזוקה ומינהלי, נחתמו הסכמי התייעלות הכוללים צמצומי כוח אדם והרעת תנאים במטרה להביא להצלת החברה. חתימת ההסכמים בכלל הסקטורים נחוצה לשם הצלת החברה, והמאמצים לגיבוש הסכם סופי נמשכים.
תוכנית ההתייעלות אשר הוצגה בפני הטייסים, כוללת פיטורי עשרות עובדים וקיצוץ של כ-25-35% בשכרם של הנותרים, כך על פי הפרסומים בתקשורת. בהסתדרות חוששים כי דירקטוריון אל על הצפוי להיפגש היום, יורה על הגשת בקשה להגנה מפני נושים, במידה ולא יצליחו להגיע להסכמות על התייעלות עם כל ארבעת וועדי העובדים בחברה. המדינה התנתה מתן ערבות של 75% להלוואה בסך 250 מיליון שתינתן על ידי בנק פרטי – בהגעה להסכמי התייעלות.
ההסכמים שנחתמו כבר מול הסקטורים האחרים בחברה צפויים להביא לחיסכון של 118 מיליון דולר לחברה מתוכם 30 מיליון בסקטור הדיילים, 36 מיליון בסקטור התחזוקה ו- 52 מיליון בסקטור המינהלי. ועד הטייסים שעובדיו נחשבים לחזקים בעובדי החברה, נדרש לחתום על הסכם שיביא לחסכון של עוד כ-110 מיליון דולרים לחברה.
בתחילת החודש הוצאו כלל טייסי אל על לחל"ת, בעקבות סירובם להשתבץ לטיסות. הסירוב נבע מדרישת הטייסים כי כ-30 מטייסי צי ה-737 המושבת, המשמש לטיסות נוסעים, יוחזרו מחל"ת לצורך הכשרתם להטסת מטוסי מטען 787. הטייסים דרשו גם כי בעלי השליטה באל על יזרימו אליה כספים. בעקבות הפסקת פעילות הטיסות של אל על לחלוטין, על רקע המשבר מול הטייסים, הוצאו לחלת עוד כ-400 עובדים בחברה.
לפני כשבועיים אמר ל'דבר' יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי: "אני סומך בסופו של דבר על כך שכולם, בלי יוצא מן הכלל, ייכנסו מתחת לאלונקה להציל את אל על", והביע תקווה כי המשבר מול הטייסים ייפתר. "בסופו של דבר, מבחינתנו, האחריות לשאלה אם החברה תתקיים או לא, תכנס לחדלות פרעון או לא, אם העובדים יפוטרו או לא – היא אחריות שלנו כארגון העובדים, ואנחנו נצטרך לקבל החלטות. אנחנו פועלים במתינות ומנסים לייצר הסכמות בין כולם בתקווה שנצליח להגיע להסכמה עם כולם".