דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט בקורונה / "אווירה של מחנה קיץ": שחקניות ה-WNBA מסתגלות לחיים ב'בועה' בפלורידה

שחקניות הליגה, שתחל בסוף השבוע בפלורידה, מתגוררות בווילות או בחדרי מלון, אוכלות, מבשלות ומבלות בבריכה ובשיחות עם המשפחה | דיאנה טוראסי: "כולם מנסים לעשות את המיטב כדי שיהיה לנו נוח מנטלית ופיזית"

שחקניות ה-WNBA סו בירד במדי סיאטל סטורם (משמאל) ודיאנה טוראסי מפניקס מרקורי  (AP Photo/Matt York, File)
שחקניות ה-WNBA סו בירד במדי סיאטל סטורם (משמאל) ודיאנה טוראסי מפניקס מרקורי (AP Photo/Matt York, File)

סו בירד ראתה כבר רבות בקריירת המשחק הנהדרת שלה בליגת הכדורסל האמריקאית לנשים ה-WNBA, במשחקים בחו"ל ובאולימפיאדות. אבל שום דבר לא הכין את שחקנית קבוצת סיאטל סטורם בת ה-39 ל-'בועת הליגה' המבודדת מפני מגיפת הקורונה. כעת היא מנסה להוציא מהסיטואציה את המיטב.

ה-WNBA שתחל בסוף השבוע הקרוב, כינסה את 12 הקבוצות החברות בה לאתר אחד, אקדמיית IMG בברנדטון שבפלורידה, בתקווה להשלים את 22 משחקי העונה על-אף המגיפה העולמית המשתוללת. "הבועה היא מעין ערבוב של מחנה קיץ מעורבב בכפר אולימפי, משחקי חוץ, טורניר AAU וקצת מהחיים בקולג' שנזרקו פנימה" אמרה בירד בראיון טלפוני ל-AP.

שבועיים אל תוך ההתנסות המשונה הזו, השחקניות והמאמנות כבר התרגלו לבתיהן הזמניים. "זה קצת כמו משחק חוץ אבל מעט יותר קל בכל הקשור לדברים שאת יכולה להזמין, וזה פחות מבודד מכיוון שיש לך כל כך הרבה חברות מסביב" מעידה חברת קבוצתה של בירד בריאנה סטיוארט. "בסופו של דבר להיות כאן ולראות את הכל הבשיל, אני יודעת שזה הולך לעבוד, כל עוד כולם ינהגו בחכמה ובבטיחות. אנחנו סומכות על כולם שיהיה פה בטוח".

סטיוארט מתגוררת בוילה עם כמה חברות קבוצת סטורם נוספות – בעוד בירד מתגוררת במלון באתר. השחקניות קיבלו את האפשרות לבחור בין החלופות. ברחוב שבו ממוקמות הוילות, במרחק כמה דקות מהמלון, יש תחושה של אחוות נשים. כל קבוצה קיבלה שני רכבי גולף שחונים בדרך כלל מול הוילות בהן חיות השחקניות והצוות. אטלנטה קישטה את הרכב שלה בלוגו המתונוסס בחזיתו. "אתה אומר שלום לאנשים, ויכול לקפוץ לבקר מישהי מקבוצה אחרת כמה פעמים ביום" אמרה ה'רוקי' הניו-יורקית סברינה יונסקו. "זה מרגיש כמו ליגת ה-AAU הלאומית של נייק. את יכולה לאכול לצד קבוצה או לבלות יחד בבריכה עם שחקניות שתשחקי נגדן ביום המחרת".

בעוד שחלק מהשחקניות הביעו את חששותיהן בימים הראשונים באשר לאיכות המזון והתאמת המתקנים, הליגה התמודדה עם הסוגיות במהירות. בתקופת הבידוד המשותף מוצעים לשחקניות ולצוותים מגוון רחב של אפשרויות מזון בבית המלון, והשחקניות יכולות גם לקבל משלוחים מהמכולת ולבשל לעצמן בווילות. כלל הנוכחים בבועה נבדקים במלון על בסיס יומי מפני הוירוס.

"כולם מנסים לעשות את המיטב כדי שיהיה לנו נוח מנטלית ופיזית"

"האוכל כאן מצויין, השירות מצויין. לאנשים היו בעיות עם הדיור אבל אין לזה פרוטוקול קבוע מראש והליגה דאגה לזה" אמרה כוכבת פיניקס מרקורי, דיאנה טוראסי. "זו הפעם הראשונה שמישהו אי פעם עשה זאת. ה-WNBA עשו מעל ומעבר מה שחשבתי שיקרה".

גם כשה-WNBA כולו מבודד בבועה, כולן בכל זאת חושבות על הוירוס. השחקניות עוטות מסיכות בכל זמן שבו אינן אוכלות. כשהן בתור לאוכל או לבדיקות, סימונים על הריצפה מזכירים להם לעמוד תוך שמירת מרחק של שני מטרים. אפשר לבלות בלובי המלון, שהשולחנות בו פוזרו כך שיאפשרו שמירת ריחוק חברתי.

הבריכות הן אתר בלוי מבוקש בשעות היום והלילה. ולמרות כל הפינוקים, הרבה שחקניות מעדיפות לבלות את זמנן הפנוי במנוחה בחדרן. "הרבה מהזמן את פשוט יושבת בחדר ומדברת במחשב עם המשפחה". אמרה טוראסי. "זה לא אידאלי, אבל כולם מנסים לעשות את המיטב כדי שיהיה לנו נוח מנטלית ופיזית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!