דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קשישים גלמודים

בדידות מסוכנת / מתנדבי זק"א הוזעקו בעקבות ריח עז, ומצאו אדם בן 70 חי בהזנחה איומה

האדם הועבר לקבלת טיפול, בזמן שזבל מפונה מדירתו | 88 בני אדם נמצאו השנה בביתם זמן מה לאחר פטירתם | זק"א: "שימו לב לשכן הקשיש או הגלמוד"

מנוף מפנה זבל ולכלוך מדירתו של אדם בן 70 בפ"ת (צילום באדיבות זק"א)
מנוף מפנה זבל ולכלוך מדירתו של אדם בן 70 בפ"ת (צילום באדיבות זק"א)
יהל פרג'

מתנדבי זק"א שהגיעו אתמול (שני) לדירה ברחוב אורלוב בפתח תקווה, לאחר שהשכנים התלוננו על ריח רע העולה ממנה, מצאו אדם בן 70 החי בהזנחה מזעזעת.

"מדובר באירוע מאוד לא פשוט", אומר מתנדב זק"א אליעזר סמט, "קיבלנו פניה מהשכנים שהם מרגישים ריח נוראי בכל הבניין, חששנו שמדובר בעוד מקרה קשה של קשיש או גלמוד שנפטר לבד בבית לפני זמן מה. הגענו לשם יחד עם כוחות המשטרה וכיבוי אש, במטרה לטפל בכבוד המת. השכנים סיפרו שמדובר באדם גלמוד שהם לא ראו אותו כבר כמה וכמה ימים".

בדירה התגלו ערימות של זבל, ג'וקים וזבובים, וצחנה נוראית. לפי הודעת זק"א, האדם פונה מהמקום, וכוחות הכיבוי הביאו מנוף להוציא את הזבל ולנקות את הבית. "לא האמנו שאדם חי בבית הזה. הזעקנו את גורמי הרווחה, שאמרו שהם יטפלו בו וידאגו לניקיון הבית ולהגיש לו עזרה. הפעם בזכות תושיית השכנים ששמו לב, נמנע אסון גדול, כי לא ניתן לחיות בצורת חיים כזו עוד הרבה זמן. אנחנו שוב ושוב מתחננים: אנא, שימו לב לשכן הקשיש או הגלמוד, נקישה אחת בדלת, פעם ביום ותצילו חיים", אמרו בארגון.

אמש (שני) התגלתה גופת אדם ערירי ברחוב שח״ל בבאר שבע, ״מדובר בגבר בן 46 שגר לבדו, ככל הנראה סבל מאירוע רפואי ונפטר לפני מספר ימים", אמר שמעון זגורי מתנדב זק״א באר שבע שטיפל בזירה. "השכנים שהרגישו ריח נוראי הזעיקו את המשטרה והכיבוי שפרצו לדירה ומצאו את המנוח במצב של איבוד צלם אנוש. פראמדיק מד״א אישר את מותו במקום".

מנוף מפנה זבל ולכלוך מדירתו של אדם בן 70 בפ"ת (צילום באדיבות זק"א)
מנוף מפנה זבל ולכלוך מדירתו של אדם בן 70 בפ"ת (צילום באדיבות זק"א)

שמונה בני אדם נמצאו השנה בעיר פתח תקווה לבדה, ימים רבים לאחר שמתו בביתם. בז"קא יודעים להצביע על עלייה במקרים בעקבות הריחוק הפיזי שכופה הקורונה, וסופרים 88 בני אדם שנמצאו השנה במצב ריקבון בביתם. לשם השוואה, בכל 2019 התגלו 130 בני אדם במצב זה.

בעיריית פתח תקווה אמרו ל'דבר': "האדם מוכר לשירותי הרווחה ובוחר בחיים עצמאיים. מפאת צנעת הפרט לא נוכל להרחיב אודות המקרה אך נדגיש כי במידה ותינתן לעירייה הרשות לערוך ניקיון בביתו, לא נהסס מלעשות זאת במהירות המרבית. בלי קשר למקרה המדובר, נציין כי על-פי הנחיית ראש העיר, רמי גרינברג, החלה העירייה בפיילוט עם הפרוייקט הייחודי 'אמץ קשיש'. שמטרתו להבטיח את שלומם של הקשישים העריריים בפתח תקווה. לפיו, כ-3,000 עובדי עירייה ייצרו קשר אחת לשבוע עם קשיש שיצוות לכל עובד וישאלו לשלומו לצורך טיפול גורם מקצועי ככל שיידרש. מדובר ביוזמה מקומית שתאפשר סיוע גם לאלו שלא בהכרח מוכרים לשרותי הרווחה בעיר".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!