דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עוקץ קשישים

פלילים / כתב אישום הוגש נגד חמישה חשודים שהונו קשישים בלמעלה מ-19 מיליון ש"ח

לפי כתב האישום הם הפעילו עשרות טלפנים שהתקשרו לקשישים והציגו בפניהם מצג שווא כאילו הם חברים רשומים במועדון של אחת מחברות הקש שהקימו | תחילה ה'שירות' היה בחינם, בהמשך כבר התחילו לגבות מהם אלפי שקלים

תשלום באמצעות הטלפון הסלולרי (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
תשלום באמצעות הטלפון הסלולרי (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

פרקליטות מחוז ת"א הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד שני אלימלך (30), שלי חזז (37), מירית דבורה (34), אסף דבורה (38) ושמעון קטורזה (27) הכולל עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע, עבירות מס, עבירות על-פי החוק לאיסור הלבנת הון, חוק הגנת הצרכן והחוק להגנת הפרטיות. החמישה נאשמים בעוקץ קשישים בסכום כולל של למעלה מ-19 מיליון שקלים.

על פי כתב האישום, בין השנים 2015-2018 קשרו הנאשמים קשר ופעלו במסגרת תכנית מרמה שיטתית ומאורגנת כלפי ציבור של קורבנות, לרבות קשישים, בכדי להרוויח על חשבונם בסך כולל של 19,802,427.52 שקלים.

הנאשמים פנו לקורבנות בשיחות "טלמרקטינג" והציגו בפניהם מצג שווא כאילו הם חברים רשומים במועדון של אחת מחברות הקש 'סופר לייף', 'קניה זהב', 'קונים ונהנים', 'קניה בטוחה', 'גוד סרוויס' ו'קנייה לבית', חברות המקנה להם רכישה מוזלת של מוצרים שונים או הנחות שונות. לאחר תקופת זמן בה קיבלו לכאורה את מנוי החברות בחינם הם נדרשו לשלם עבור המשך החברות מאות שקלים בחודש.

הנאשמים העסיקו עשרות עובדים כטלפנים שפעלו בהנחייתם למימוש וביצוע התכנית. הטלפנים שיווקו לקורבנות את תכנית המרמה בעילות ודרכים שונות, תוך שימוש בתסריט שיחה מובנה שניתן להם על-ידי הנאשמים ובין היתר באמצעות שכנועים בלתי פוסקים, הפעלת לחץ, הפחדה והתקשרויות בלתי פוסקות, עד שקיבלו מהקורבנות את פרטי האשראי שלהם לצורך ביצוע חיוב בסך אלפי שקלים לקורבן.

לאחר תלונות שהתקבלו, חברת האשראי ישראכארט סירבה לסלוק את הנאשמת שני אלימלך שעשתה בשל כך שימוש בשאר הנאשמים כ"אנשי קש" באמצעותם פנתה וקיבלה במרמה שירותי סליקה וכספים על שמם שאלמלא מצג השווא והסתרת זהותה לא הייתה זוכה בהם. באמצעות "אנשי הקש" בנתה אלימלך תשתית לפעולה, בניגוד לאיסור על הלבנת הון.

לפי כתב האישום, הטלפנים, שהועסקו במוקד המכירות של חברות המרמה, יצרו קשר טלפוני עם הקורבנות, בהתאם לפרטי התקשרות, "לידים", שנמסרו לידיהם על-ידי הנאשמים או בהנחייתם. פרטי המידע כללו פרטים אישיים שונים כגון מספרי תעודות זהות, טלפונים, כתובות ועוד. אלימלך עצמה מואשמת בעבירות לפי חוק הגנת הפרטיות. היא קיבלה את המידע על הקורבנות מתוך מאגרי מידע, ללא הסכמת נושאי המידע, ובניגוד למטרה בשבילה מסרו האנשים מידע, ואף סחרה במידע זה עם בעלי עסקים אחרים ובכך השתמשה בידיעה על ענייניהם האישיים שלא כדין.

בית משפט השלום בתל-אביב (צילום ארכיון: נתי שוחט).
בית משפט השלום בתל-אביב (צילום ארכיון: נתי שוחט).

הנאשמים אף השתמשו בדרכי עורמה ותחבולה בכוונה להתחמק מתשלום מס ועשו שימוש בחשבוניות פיקטיביות או מזויפות, באופן בו קיזזו את ההוצאות בדו"חות ובספרים של העוסקים המורשים השונים באמצעות שימוש באותן חשבוניות. הם לא דיווחו על מלוא הכנסותיהם מעסקאות שבוצעו באמצעות מסלקות אשראי תוך ביטול לא אמיתי של עסקאות.

החקירה בוצעה על-ידי מחלק הונאה במשטרת מחוז ת"א, פקיד שומה חקירות מרכז ברשות המיסים, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן והרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים. כתב האישום הוגש על-ידי עו"ד מרדית שיבאן פרקל.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!