דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נשים בספורט / קבוצות ליגת העל לנשים להתאחדות לכדורגל: "רוצות להקים מנהלת ליגה"

שש מקבוצות הליגה פנו ליו"ר ההתאחדות אורן חסון, בדרישה להקים גוף ניהולי לליגת הנשים, בדומה לגברים | המנהלת שתוקם תהיה חלק ממנהלת העל לליגות הנשים בענפי הכדור בראשות הילה קניסטר בר-דוד

משחק ליגת העל לנשים בכדורגל בין מ.ס. קרית גת לאס"א תל אביב (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
משחק ליגת העל לנשים בכדורגל בין מ.ס. קרית גת לאס"א תל אביב (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שש מתוך עשר קבוצות ליגת העל לנשים בכדורגל, פנו היום (שלישי) במכתב ליו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, בבקשה להקים מנהלת מקצועית שתנהל את ליגת העל לנשים בכדורגל. המנהלת שתוקם תהיה חלק ממנהלת העל לליגות הנשים בענפי הכדור בראשות הילה קניסטר בר-דוד. מההתאחדות לכדורגל נמסר כי הם בוחנים את הנושא.

במכתב שנשלח מטעם הקבוצות: בנות נתניה, הפועל כדורגל נשים רעננה, אס"א תל אביב, מכבי כישרונות חדרה, הפועל באר שבע, ועירוני פתח תקווה, נכתב: "לאור המשבר החריף והמתמשך בענף, אנו, קבוצות כדורגל הנשים בליגת העל מבקשות להקים מנהלת מקצועית אשר תפעיל ותנהל את ליגת העל בעונות הבאות". אלופת המדינה מ.כ.נ רמת השרון ומכבי חולון לא חתמו על המכתב.

משחק ליגת העל לנשים בכדורגל בין אס"א תל אביב למ.כ.נ רמת השרון (צילום: מושיק אושרי, אס"א תל אביב)
משחק ליגת העל לנשים בכדורגל בין אס"א תל אביב למ.כ.נ רמת השרון (צילום: מושיק אושרי, אס"א תל אביב)

"על מנת לקחת את הענף מספר צעדים קדימה נדרש חריש עמוק בנוסף להגדלת תקציבים וכן השקעה של זמן ומשאבים נוספים בפיתוח הענף" כתבו הקבוצות והוסיפו, "בשנים האחרונות רווחת הגישה כי ניהול ליגות מקצועניות בענפי הספורט יבוצע על ידי מנהלות ייעודיות, שמטרתן קידום ומינוף הענף תוך מקסום הכנסות לקבוצות הליגה, חיזוקן והנגשת מוצר משופר לאוהדים".

בתחילת חודש יולי פורסם על הקמת מנהלת העל לכלל ענפי הכדור לנשים, בראשה תעמוד הילה קניסטר בר-דוד. המנהלת תכלול את: ליגת העל לנשים בכדורסל, ליגת העל לנשים בכדורגל, ליגת מאמנט ואיגוד הכדורשת. במכתב ציינו הקבוצות כי, "ישנה חשיבות גדולה להקמת מנהלת לכדורגל הנשים, על מנת לשלבה בהקדם במנהלת העל המאוחדת".

על-פי מכתב הקבוצות, "מנהלת כדורגל הנשים שתוקם, תעבוד בשיתוף פעולה מלא עם ההתאחדות לכדורגל, שתמשיך לשמש כגוף המקצועי הבכיר, תקבע את הכללים המקצועיים, תמנה נציגים לדירקטוריון המנהלת ותקבע את זהות יו"ר המנהלת".

הילה קניסטר בר דוד, יו"ר מנהלת על של ליגות הנשים בענפי הכדור (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
הילה קניסטר בר דוד, יו"ר מנהלת על של ליגות הנשים בענפי הכדור (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

ארגון שחקני והשחקניות הכדורגל הביע תמיכתה ביוזמה של קבוצות ליגת העל לנשים. יו"ר הארגון ושחקנית מ.כ.נ רמת השרון קארין סנדל: "תומכים ביוזמה החשובה של הקבוצות. אני שמחה על כך שאישה מרשימה ועם רקורד של עשייה מוכחת ועם אג'נדה ברורה של מאבק לשוויון בין הספורט הגברי לנשי כהילה קניסטר בר-דוד, עומדת בראש המנהלת שכדורגל הנשים צריך להיות חלק ממנו".

ראש חטיבת הספורט, ניר אלון: "מנהלת העל בראשות הילה קניסטר בר-דוד כבר מוכיחה את נחיצותה לספורט הנשים בישראל, ואני תקווה שהמהלך ייצא לפועל בהקדם. הדבר יסייע לקידום כדורגל הנשים ופיתוחו עבור הענף בכללותו והשחקניות בפרט".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!