דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

שגרת קורונה / ועד ההורים הארצי מבקש לאפשר להורים ללוות את ילדיהם לתוך הגן ביום הראשון ללימודים

קפסולות הורים או יום הסתגלות ארוך - ההורים מציעים לפרויקטור הקורונה חלופות שיאפשרו לילדים קליטה חלקה יותר אל הגן החדש | "שעות ההסתגלות ביחד עם ההורים אלו רגעים קריטיים", הם טוענים

כניסה לגן בזמן הקורונה. למצולמות אין קשר לכתבה. (צילום: חן לאופולד/פלאש90)
כניסה לגן בזמן הקורונה. למצולמות אין קשר לכתבה. (צילום: חן לאופולד/פלאש90)
דוד טברסקי

ההורים מבקשים להגמיש את מתווה משרד הבריאות כך שיוכלו ללוות את ילדיהם בכניסה לגנים בתחילת שנת הלימודים. הם מציעים מספר חלופות לביצוע בקשתם: קביעה של קפסולות הורים שיוכלו להיות עם ילדיהם כרבע שעה, יום שלם בו ידורגו הילדים וההורים על מנת לאפשר שהייה משותפת ארוכה יותר, או פרישת זמן ההסתגלות על פני יומיים.

הנהגת ההורים הארצית יחד עם ועד הגנים הארצי, שלחו מכתב אתמול (שני) לפרויקטור הקורונה הלאומי, פרופסור רוני גמזו. במכתב ביקשו ההורים לשנות את הנחיות הבריאות של המשרד, האוסרות כיום על כניסה של הורים לגנים. זאת, כדי שיוכלו ללוות את ילדיהם לגן בימים הראשונים ללימודים. "שעות ההסתגלות ביחד עם ההורים אלו רגעים קריטיים העלולים להשפיע על כל שנת הלימודים של הילדים, רגעים העלולים להשפיע על הקשר בין הילדים לצוות החינוכי ועל הקשר בין ההורים לצוות החינוכי", כתבו ההורים.

במכתב ציינה ההנהגה מספר חלופות שדרכם ניתן יהיה ללוות את הילדים לתוך הגנים בצורה בטוחה. אחת מהן היא חלוקה לקפסולות הורים, עם תחלופה של 5-7 הורים כל רבע שעה. עוד הציעו ההורים לקבוע את כל יום הלימודים הראשון ב-1 לספטמבר כיום הסתגלות ארוך בו הילדים וההורים יגיעו בשעות נפרדות ובקבוצות קטנות, וכך הילדים יוכלו להיות עם ההורים לאורך זמן. הצעה נוספת שהעלו ההורים הינה להקדים את תחילת שנת הלימודים ביום, כולל תשלום מלא לצוותים החינוכיים, בשביל לייצר מספיק זמן למשבצות הסתגלות. 

על פי מתווה פתיחת שנת הלימודים, שאושר בתחילת השבוע בממשלה, ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'-ב' ילמדו במתכונת של שבוע מלא במוסדות החינוך, ללא קפסולות, זאת מכיוון שלפי הנתונים האחרונים סכנת ההדבקה אצלם פחותה. 

הסתדרות המורים, המאגדת את כלל הגננות בגנים בישראל, יצאה נגד מתווה פתיחת שנת הלימודים החדש ונכון לכיום מאיימת בנקיטת צעדים ארגוניים אם תתקיים פגיעה בתנאי העבודה של המוריםבין היתר, ציינה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, את הסכנה הנגרמת מכך שכיתות הגן וא' עד ב' לא יפוצלו ובכך לא יצליח להישמר מרווח בטיחות בכיתות. בהסתדרות הדגישו שעד עכשיו לא נמצא פתרון הוגן וראוי לעובדי ההוראה שבסיכון. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!