דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מענק לכל אזרח

כלכלת הקורונה / החלה חלוקת מענק הקורונה על סך 750 שקלים למבוגר

את המענק יקבלו אזרחים מעל גיל 18 ללא תלות במצבם המשפחתי - ישירות לחשבון הבנק | הביטוח הלאומי: "50% מהמענקים הועברו לאזרחים"

קונים בשוק מחנה יהודה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: דוד כהן/פלאש90)
קונים בשוק מחנה יהודה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: דוד כהן/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

השלב האחרון של חלוקת מענקי הקורונה החלה אתמול (רביעי). מענקים על סך 750 שקלים אמורים להכנס לחשבונות הבנק של בוגרים מעל גיל 18. הכסף צפוי להיכנס לחשבון הבנק שמעודכן בנתוני הביטוח הלאומי.

ביום שלישי החלה חלוקת המענקים לכ-800 אלף מקבלי מענקים מוגדלים. על-פי הודעת הביטוח הלאומי, כ-50% מהזכאים קיבלו את הסכום אתמול והיתר יקבלו אותו היום. בסך הכל יועברו למקבלי קצבאות מענקים בסך כ-1.78 מיליארד שקלים. לכ-100 אלף זכאים נוספים למענק מוגדל הכסף יועבר עד סוף השבוע וזאת כיוון שחלק מחשבונות הבנק של זכאים אלה מצויים בידי אפוטרופסים ומקבלי גמלה שאינם הזכאים עצמם, דבר המצריך בדיקה נוספת. ביום ראשון הועברו המענקים בסך 1.4 מיליארד שקלים עבור כ-3 מיליון ילדים.

תכנית המענקים: כמה יקבל כל אחד? (עיצוב: אידאה, Shuterrstock)
תכנית המענקים: כמה יקבל כל אחד? (עיצוב: אידאה, Shuterrstock)

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, טען כי מדובר בהישג חשוב בתקופה קריטית ומגיע יישר כוח גדול לעובדי הביטוח הלאומי על חריצותם ומסירותם. "אמשיך להיאבק למען השכבות החלשות ולפעול למען הקשישים, הנכים ונפגעי המשבר, בכל רגע ובכל מקום".

מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, אמר כי לפני כשבוע בלבד עבר חוק 'מענק לכל אזרח' וכבר 50% מתוך אזרחי ישראל קיבלו את המענק וכי מדובר בפרויקט הגדול ביותר בהיקפו שהיה בישראל שבו מועברים כספים לכלל התושבים. "אנו ממשיכים לעבוד מסביב לשעון על מנת לסיים את המשימה כבר בשבוע הבא. חשוב לזכור, הזכאות היא למשך שנה שלמה ולא יהיה אזרח שלא יקבל מהביטוח הלאומי את המענק לו הוא זכאי".

מהביטוח הלאומי נמסר עוד כי הצלבות הנתונים נמשכו וכי הם הצליחו לאמת 200 אלף חשבונות בנקים בארבעת הימים האחרונים בנק לצורך העברת המענקים. בימים הקרובים יפורסם פילוח של קבוצות מבוטחים שחשבונות הבנק שלהם אינם מעודכנים על מנת שיוכלו לפנות אל הביטוח הלאומי. בנוסף, יחל הביטוח הלאומי השבוע במאמץ הסברתי עבור אוכלוסיות ממוקדות כגון חרדים וערבים.

תושב שיעדכן את חשבון הבנק שלו בביטוח הלאומי, פרטיו יאומתו מול הבנקים והוא יקבל את המענק לקראת סוף הפעימות. מהביטוח הלאומי נמסר כי במהלך השבוע הבא צפויה להסתיים חלוקת המענקים. מי שאין לו כלל חשבון בנק יוכל להגיע לבנק הדואר ולקבל את המענק במזומן. מהביטוח הלאומי נמסר עוד כי כרגע קבוצת הגיל העיקרית שחסרים לה חשבונות בנק היא גילאי 18-21.

על מנת לעדכן את פרטי חשבון הבנק בביטוח הלאומי ניתן לפנות לאתר הביטוח הלאומי, למוקד *8321 או במספר הטלפון: 02-5393733.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!