דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עמק יזרעאל

תחבורה / שרת התחבורה אימצה את עמדת תושבי עמק יזרעאל: תקדם שדה תעופה בנגב

השרה רגב יצאה נגד עמדת משרד הביטחון, שחושש ששדה תעופה אזרחי בנגב יפגע ביכולת האימונים של חיל האוויר | מטה המאבק של תושבי הנגב: "הקמת שדה התעופה בדרום היא מנוע צמיחה דרמטי"

סיור של ועדת הפנים והגנת הסביבה באתר המיועד לשדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל (צילום: מטה המאבק נגד השדה ברמת דוד)
סיור של ועדת הפנים והגנת הסביבה באתר המיועד לשדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל (צילום: מטה המאבק נגד השדה ברמת דוד)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

שרת התחבורה, מירי רגב, קבעה היום (ראשון) את עמדתה בעד הקמת שדה תעופה משלים בנגב, בניגוד לעמדת משרד הביטחון. השדה המשלים נדרש כשדה בינלאומי נוסף לצד נמל התעופה בן גוריון, שצפוי למצות את קיבולתו בעוד מספר שנים. במשרד הביטחון מתנגדים למיקום זה בשל הפגיעה בחופש התעופה של חיל האוויר בנגב.

רגב אימצה את עמדת מטה התושבים וראשי הרשויות מהנגב ומהצפון ולהחלטתה משקל משמעותי בקבלת ההחלטה במועצה הארצית לתכנון ובניה הצפויה בשנה הבאה, לגבי מיקום השדה.

שרת התחבורה, מירי רגב. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שרת התחבורה, מירי רגב. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

ברקע ההחלטה ישנו מאבק בהובלת הרשויות המקומיות בעמק יזרעאל, המתנגדות להקמת שדה תעופה משלים ברמת דוד, אליהן מצטרפות רשויות מקומיות בנגב, התומכות בהקמת תעופה שדה אזרחי משלים בשטחים של בסיס נבטים של חיל האוויר. לאורך השנים משרד הביטחון תמך בהקמת שדה תעופה אזרחי דווקא ברמת דוד, כדי לא להגביל את נתיבי הטיסה של חיל האוויר בנגב לצרכי אימונים.

העיכובים בקבלת ההחלטה, שנמשכים שנים ארוכות, מביאים לכך שהאיום על "סתימת" נתב"ג הולך ומתממש, על אף ההפסקה הכמעט מוחלטת של טיסות בשל משבר הקורונה, שיכולה "לקנות זמן".

גיל דייגי, תושב עמק יזרעאל, וממנהיגי המאבק נגד השדה בעמק יזרעאל, אמר בעבר ל'דבר' כי המסלול בנבטים נבנה לפני 15-20 שנה בהתאמה לדרישות של שדה אזרחי. "ברמת דוד זה שדה למטוסי קרב. מסלולים קצרים, צרים ולא מספיק עמוקים. ג'מבו שיינחת שם, יגרום לשקעים. התהליך הרבה יותר מסובך: למחוק בסיס צבאי, לנקות את הקרקע מדלק ושמן שמחלחלים לקרקע, למסור אותה לרמ"י, להעביר את זה ליזם פרטי, שהוא יתחיל לעבוד. בתאוצה משמעותית זה 10 שנים – 6-7 שנים יותר לאט מנבטים. פי שמונה יותר יקר מנבטים".

לאחרונה זכה המאבק לרוח גבית מחברת הכנסת מיקי חיימוביץ' (כחול-לבן) , יו"ר ועדת הפנים והסביבה, שתבעה תסקיר השפעה על הבריאות, שאינו מחוייב בחוק, בטרם קבלת החלטה על הקמת שדה תעופה ברמת דוד.

התכנית להקמת שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד שבעמק יזרעאל. (מנהל התכנון)
התכנית להקמת שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד שבעמק יזרעאל. (מנהל התכנון)

מדובר צה"ל נמסר בעבר ל'דבר' כי עבודת המטה לבחינת מיקום שדה תעופה משלים נתב״ג, מבוצעת בצורה מקצועית תוך ניתוח פרמטרים רבים, בשיתוף גורמי מקצוע וגורמי השפעה לצרכים המבצעיים של צה״ל וביניהם רשות שדות התעופה, נתיבי ישראל ומשרדי ממשלה נוספים.

מטה המאבק של התושבים ברך את רגב על החלטתה: "השרה רגב החליטה באופן מנהיגותי ותוך ראייה רחבה על הצרכים הכלכליים והתיירותיים של מדינת ישראל. הקמת שדה התעופה בדרום היא מנוע צמיחה דרמטי המממש את הבטחות הממשלה לתמיכה וחיזוק הנגב".

המילה האחרונה בנושא עוד לא נאמרה, שכן למשרד הביטחון יש השפעה משמעותית, ואם התנגדותו תישאר בעינה, הרי שההחלטה הסופית עלולה להתהפך או להידחות עוד זמן רב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!