דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים במאבק

עובדים במאבק / מאבק הרופאים: המדינה הבטיחה לטפל בבעיות, הסכסוך עדיין לא הסתיים

בפגישה עם יו"ר ההסתדרות הרפואית הבטיחו שרי האוצר והבריאות שלא לפטר רופאים בשלב זה, ולקדם קליטת 600 רופאים חדשים במערכת | ההסתדרות הרפואית: "יש להבטיח מימון מלא לתקנים החדשים, בלי להשית זאת על בתי החולים"

צוות רפואי במחלקת קורונה (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
צוות רפואי במחלקת קורונה (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר האוצר ישראל כ"ץ מפגשו היום (שני) עם יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי, בעקבות סכסוך העבודה עליו הכריזה אתמול במערכת הבריאות הציבורית. על פי ההסתדרות הרפואית, נרשמה התקדמות בפגישה, אך סכסוך העבודה עדיין לא בוטל.

במהלך הישיבה, הבטיחו השרים כי לא יפוטר שום רופא בעת הזו. יש לציין כי ההסתדרות הרפואית ציינה את הכוונה לפטר רופאים המועסקים בבתי החולים באמצעות תאגידי הבריאות, כאחת העילות להכרזה על סכסוך העבודה.

אלשטיין וכ"ץ הוסיפו כי ינחו את משרדיהם לוודא כי 600 תקני הרופאים, שניתנו לתגבור הקורונה והחורף, ייקלטו לעבודה. בשלב זה, לא ברור עדיין אם קליטת הרופאים תמומן על ידי בתי החולים או על ידי המדינה. בהסתדרות הרפואית חוששים כי אם העלות תיפול על בתי החולים, מצבם הכלכלי הקשה ימנע את קליטתם בפועל של הרופאים החדשים.

בוקר חתמו ההסתדרות הרפואית ומשרד האוצר חתמו הסכם קיבוצי המסדיר את התשלום לרופאים שנאלצו לשהות בבידוד בעקבות חשיפה לנגיף הקורונה במסגרת עבודתם. סוגייה שהייתה, אף היא, מהסיבות להכרזה על הסכסוך.

על פי הודעת ההסתדרות הרפואית, "בכדי לסיים את סכסוך העבודה, אנו פועלים להגיע להסכם קיבוצי על מנת להבטיח כי כלל התקנים הנוספים ייכנסו לבסיס התקינה הקבוע ולא באופן זמני, שכן מערכת הבריאות זקוקה לתקנים האלה כאוויר לנשימה לפני ואחרי הקורונה. עוד יש להבטיח כי יינתן עבור תקנים אלה מימון מלא בלי להשית זאת על בתי החולים שנמצאים ממילא בגירעונות כבדים".

פרופ' ציון חגי: "אני מברך את השרים כ"ץ ואדלשטיין על הנכונות לקדם פתרונות לסוגיות אותם העלינו בפגישה. אני תקווה שבקרוב נחתום על הסכם קיבוצי בכל הסוגיות האחרות שטרם סוכמו".

יולי אדלשטיין: "הרופאים והרופאות יחד עם כל הצוותים הרפואיים הם חוד החנית במאבק של מדינת ישראל בקורונה. הסיכום שלנו מגיע להם בזכות. בשם כל אזרחי ישראל אני מצדיע להם על עבודתם המסורה משך חודשים ארוכים למען בריאות הציבור".

ישראל כ"ץ: "מתוך הוקרה והערכה להתגייסות הצוותים הרפואיים לעבודה מסביב לשעון, הנחיתי כי אף רופא לא יפוטר. צעד זה מתווסף לכלל הצעדים שגיבשתי במטרה לתמוך בצוותים הרפואיים בתקופה מאתגרת ואינטנסיבית זו".

סכסוך העבודה הוכרז כשלושה שבועות לאחר סיכום עם המדינה על הוספה מידית של 400 תקני רופאים חדשים למערכת הבריאות, כדי להתמודד עם העומס הכבד שיצרה מגפת הקורונה. למרות שבהסתדרות הרפואית בירכו על הוספת התקנים, הרופאים מדגישים כי הפתרון המידי אינו נותן מענה למצוקת כוח אדם שנמשכת שנים ארוכות, ודורשים שהממשלה תתחייב לתוספת ארוכת טווח של תקני הרופאים. בנוסף, בהסתדרות הרפואית חוששים שבתי החולים יתקשו לקלוט גם את הרופאים שסוכם על קליטתם.

בין העילות לסכסוך ניתן למנות גם את הכוונה לפטר רופאים המועסקים בבתי החולים באמצעות תאגידי הבריאות, מהלך שלפי הר"י נעשה בחוסר תום לב ויחריף את העומס על צוותי הרפואה. עילות נוספות הן תשלום חלקי לחלק מהרופאים בתקופת הקורונה, ניכוי ימי מחלה מרופאים שנאלצו לשהות בבידוד, והיעדר שיפוי לרופאים שנאלצו להוציא כספים רבים על סידור מיוחד לילדים בעת השבתת המסגרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!