הסכם בארקיע יאפשר חזרתם של העובדים לפעילות לאחר כחמישה חודשי חל״ת, והשבתה כמעט מוחלטת של החברה. ההסכם נחתם בין הבעלים, אבי נקש, ויו״ר הדירקטוריון, אבי חורמרו, לעובדי החברה המחזיקים ב-30% ממניותיה, בחסות ובתמיכת ההסתדרות.

יו״ר דירק׳ ארקיע, אבי חורמרו עם יו״ר ועד העובדים, עליזה בלאיש ויו״ר איגוד התחבורה אבי אדרי (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

על פי ההסכם, החברה תיטול הלוואות מהבנקים בסך 130 מיליון שקלים, והאחים נקש יזרימו עוד 10 מיליון דולר לטובות בטחונות. ההסתדרות תיתן הלוואה של מיליון וחצי דולר, שתועבר בכפוף להחזרת החברה לפעילות.

ההסכם הושג לאחר שבועות של מאבק ציבורי שקיימו עובדי החברה בדרישה להחזירה לפעילות. בשבעות האחרונים הפגינו עובדי החברה מול מלונות קבוצת ג'ורדאש שבבעלות האחים נקש וכן מול משרדי החברה ובתיהם של בכירים בה.

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר: ״זו היתה תקופה מאתגרת עבור החברה, ובפניה ובפני עובדיה עוד ניצבים אתגרים רבים. אין לי ספק שכולם יחד במאמץ משותף ימשיכו לעשות הכול כדי שארקיע תמשיך להיות חברה מובילה בענף התעופה הישראלי.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "ההסכם הוא הישג גדול והוא אבן דרך ראשונה ומשמעותית לפתיחת ארקיע מחדש. אני שמח שהצדדים הסכימו גם ברמה העסקית וגם ברמה האישית לפעול להנעת החברה. כל שנותר הוא להסדיר את זכויות העובדים ועל כך נשקוד במהלך הימים הקרובים".

יו"ר ועד עובדי ארקיע, עליזה בלאיש: "אני מודה מאוד לאבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, על הכישרון, ההתמדה וההתגייסות מכל הלב. מניסיוננו בעבר עלינו לציין כי ההסכם לא ייבחן בנייר עליו חתם אבי חורמרו בשם האחים נקש, אלא בשאלה האם הם יקיימו אותו ככתבו וכלשונו. כשנראה מטוס ארקיע באוויר – נאמין".