דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלת הקורונה

כלכלת הקורונה / התאחדות התעשיינים לנתניהו: "להחיל העדפת תוצרת הארץ בכל המכרזים הציבוריים"

בסיור שערך עם עם ראש הממשלה ושר האוצר בבית שמש, אמר נשיא ההתאחדות רון תומר: "הציבור רוכש יותר תוצרת מקומית, אבל עכשיו תורה של הממשלה להתגייס"

מימין לשמאל: שר האוצר ישראל כ"ץ, נשיא התאחדות התעשיינים ד״ר רון תומר,  וראש הממשלה בנימין נתניהו בסיור בבית שמש. (צילום: דוברות התאחדות התעשיינים)
מימין לשמאל: שר האוצר ישראל כ"ץ, נשיא התאחדות התעשיינים ד״ר רון תומר, וראש הממשלה בנימין נתניהו בסיור בבית שמש. (צילום: דוברות התאחדות התעשיינים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, קורא להגדיל באופן מיידי את הביקוש הממשלתי למוצרים ושירותים תוצרת הארץ.

בסיור שערכו הבוקר (רביעי), ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ עם יו"ר התאחדות התעשיינים במפעל גילרו בבית שמש, אמר תומר כי "צו השעה הוא להלחם באבטלה. הציבור רוכש יותר תוצרת מקומית אבל עכשיו תורה של הממשלה להתגייס, להוות דוגמה ולהחיל את חובת העדפת תוצרת הארץ על כל המכרזים הציבוריים. אני יודע שראש הממשלה פועל בעניין, אבל הביורוקרטיה הממשלתית תוקעת את הגלגלים".

ראש הממשלה אמר בסיור: "שר האוצר ואני הולכים להביא עוד תוכניות לתמרוץ העסקה וצמיחה בעסקים. מה שאנחנו צריכים לעשות זה גם להזרים מהר כספים לכל מערכות השלטון, למערכות האזרחיות שלנו, לכל אזרחי ישראל". כמו כן פנה ראש הממשלה לציבור ואמה: ״תגבירו את הצריכה – תאכלו וופל, או כל דבר אחר מתוצרת ישראל. אתם רוצים לעזור לכלכלה, לעזור לעצמכם – תקנו תוצרת ישראל. זה עוזר״.

תומר הודה לשר כ"ץ על קידום התוכנית המשותפת עם משרד הכלכלה לסיוע בסך 1.1 מיליארד שקלים לעידוד התעשייה. התוכנית, שלא אושרה עדיין בממשלה, כוללת תקציבים לעידוד השקעות, מחקר ופיתוח וחדשנות וכן פתיחת שווקים, בדגש על מפעלים שנפגעו כתוצאה מהמשבר ושימרו חלק משמעותי מעובדיהם; תקציב פיתוח אזורי תעשייה; תקציב לעידוד קליטת עובדים על ידי שיתוף פעולה עם מעסיקים; ותקציב להכשרות בשיתוף מעסיקים בדגש על השמה בשכר גבוה.

התוכנית צפויה לכלול גם סיוע ממוקד למעסיקים שנמנעו מלפטר או להוציא עובדים לחל"ת בתקופת המשבר, על אף שספגו פגיעה במחזור.

לפני כשלושה שבועות פנה מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, למנכ"לי המשרדים וקרא להם  לבחון כיצד יוכלו להגדיל את הרכש שלהם מהשוק המקומי. לאור הנחייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה על המנכ"לים "לפעול בכל הכלים העומדים לרשותם" כדי לעודד את הכלכלה המקומית, ביקש פרץ מכל מנכ"ל "לבחון כיצד משרדו יוכל לתרום למאמץ הלאומי בהיבט זה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!