דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יפה בן דוד

בלגן בחינוך / הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה, יפה בן דוד: "אני בהתדיינות שנה שלמה, הגיע הרגע שצריך לחתוך"

שלושה סכסוכי עבודה הוכרזו היום על ידי הסתדרות המורים, בדרישה לטפל בפגיעה בתנאי הפנסיה ובחישוב ימי המחלה של מורות ותיקות, ובשל היעדר מענה למורות בסיכון לקורונה

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
דוד טברסקי

הסתדרות המורים הכריזה על שלושה סכסוכי עבודה, בעקבות הפגיעה המתמשכת של משרד האוצר בתנאי הפנסיה ובחישוב ימי המחלה של מורות ותיקות, ובעקבות המענה הבלתי מספק לעובדי הוראה בסיכון שיפתחו את שנת הלימודים.

בשלושה מכתבים שונים שהוגשו הבוקר למשרד העבודה והרווחה, הודיעה הסתדרות המורים כי במידה והסכסוכים לא יגיעו לידי פתרון, תושבת פתיחת שנת הלימודים בגנים ובבתי הספר היסודיים.

"כולם רוצים ששנת הלימודים תיפתח כסדרה" מסרה הבוקר (רביעי) יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, "אבל בשביל שזה יקרה צריך לפתור את הבעיות. אני בהתדיינות שנה שלמה, הגיע הרגע שצריך לחתוך. הפתרון קיים והאוצר גורר רגליים שוב".

הסדרי הפנסיה של המורות, וחישוב ימי המחלה של מורות בעת פרישתן, נמצאים במשא ומתן בין הסתדרות המורים לאוצר מזה חמש שנים ויותר. חוסר ההתקדמות במגעים בנושא הם שהובילו את הסתדרות המורים להכריז על הסכסוד.

בכתב הסכסוך, ציינה הסתדרות המורים שתנאי המורות המבוטחות בפנסיה תקציבית ונכנסו תחת רפורמת אופק חדש, אינם מוסדרים מזה שנים, מה שמביא לפגיעה במורות.  בועדת החינוך שהתקיימה אמש (שלישי) הצהירה בן דוד, שמורות שיוצאות לגמלאות בשנים האחרונות אינן מקבלות את כל הכסף שמגיע להם על פי החוק וההסכמים.

ההסתדרות דורשת שהאופן בו מחושבת הזכאות וניצול ימי המחלה יעוגן בנוסחה "הוגנת וראויה", כלשון הבקשה. לטענת ההסתדרות, המדינה מחשבת כיום את ימי המחלה בהסדר חד-צדדי שפוגע בעובדי ההוראה, ועליה לפצות על כך את המורות והמורים העתידים לפרוש כמו גם את אלו שפרשו כבר.

דרישה נוספת של הסתדרות המורים היא כי המדינה תאפשר למורים הנמצאים בסיכון להוציא תעודת מחלה. "בהעדר תעודת מחלה נאלצים עובדי ההוראה לבחור בין העדפת בריאותם לפרנסתם", נכתב במכתב. על פי הסתדרות המורים, כ40% מהמורות והגננות במערכת החינוך היום הן מעל גיל 50 , מצב אשר מציב אותן בסכנה יתרה להדבקות בנגיף הקורונה.

בשנה שעברה, הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה סביב שאלת נוסחת גזירת ימי המחלה וחישוב הפנסיה. השביתה נמנעה בזמנו, והסתדרות המורים זכתה להצלחה חלקית במאבק כשאופן החישוב שונה לטובתם של המורים והאוצר הסכים לשלם פיצוי חד פעמי. ההישגים האלו היו צריכים להיות מעוגנים בהסכמים החדשים בין ההסתדרות המורים למדינה, אך אלו לא נחתמו עד היום בשל המשבר הפוליטי המתמשך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!