דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

תאונות עבודה / עובד נהרג לאחר שנפל מגובה של כ-8 מטרים באתר בנייה ביפיע שבגליל

ההרוג, גבר כבן 26, הוא העובד ה-31 שנהרג בעבודתו וה-18 בענף הבניין מאז תחילת השנה | עובד כבן 25 נפל מגובה באתר בנייה באשדוד ופונה במצב קשה לבית החולים תל השומר

אתר הבנייה בכפר יפיע בו נהרג העובד מוחמד סעיד ברהם. (צילום: משטרת ישראל)
אתר הבנייה בכפר יפיע בו נהרג העובד מוחמד סעיד ברהם. (צילום: משטרת ישראל)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאלק ג'בר מוחמד סעיד ברהם, בן 25 מהכפר סיריס שליד ג'נין,  נהרג הבוקר (ראשון) באתר בנייה ביפיע, ככל הנראה, מנפילה מגובה כארבע קומות. .זהו העובד ה-31 שנהרג בעבודתו וה-18 בענף הבניין מאז תחילת השנה. במשרד העבודה נמסר כי מפקח המינהל הגיע למקום, אך טרם נמסרו פרטים נוספים באשר לפעולות האכיפה וזהות הקבלנים.

פרמדיקים במד"א אמיר אלישע וצליל ביטון סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו גבר מחוסר הכרה בשטח אתר בנייה, עם פגיעה רב מערכתית קשה. הוא היה ללא דופק וללא נשימה, ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

בקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה ציינו כי אתר הבנייה לא דווח למינהל הבטיחות וכי גם בחודש מרץ השנה נהרג עובד באתר בנייה לא מדווח ביפיע.

"מנהל הבטיחות התעסוקתית מקיים מעט מאד פעולות פיקוח ביישובים הערבים, המתאפיינים במספר רב במיוחד של אתרי בנייה לא מדווחים", אמרה מנהלת הקבוצה, ד"ר הדס תגרי; "במחוז צפון של המשטרה והפרקליטות לא הוגשו בשנים האחרונות כתבי אישום בגין מותם של עובדים בתאונות עבודה באתרי בנייה. יש לקוות שהתאונה הקטלנית היום תיחקר בנחישות לבחינת שאלת התקיימותה של רשלנות פלילית שהביאה למותו של מאלק ברהם הצעיר".

מוקדם יותר היום נפל עובד בן 25 מגובה 3 מטרים באתר בניה באשדוד. העובד פונה  לבית החולים שיבא תל השומר במצב קשה, כשהוא מורדם ומונשם עם חבלת ראש. עובד נוסף כבן 60 נפל במהלך עבודתו במרכז מסחרי ברחובות ופונה לבית החולים קפלן במצב בינוני עם חבלת ראש.

עובד בן 55 נפל ביום חמישי במהלך עבודתו ביקנעם עלית ופונה לבית החולים העמק במצב בינוני עם חבלות בפנים ובגפיים.

גבר כבן 30 התמוטט ביום רביעי במהלך עבודתו בחולון ופונה במצב קשה לבית החולים וולפסון כשהוא עם סימנים של מכת חום. באותו היום נפל עובד כבן 27 מגובה 4 קומות באתר בניה בהוד השרון ופונה לבית החולים בילינסון במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית ועובד נוסף כבן 24 נפל מגובה כ-3 קומות באתר בניה בגוש עציון ופונה להדסה עין כרם במצב בינוני עם פגיעה רב מערכתית.

ביום שלישי נהרג עבד אלרחמן חליל אלהרש ז"ל בנפילה מגובה באתר בניה ברחוב חזון אי"ש בירושלים. מלבד אירוע זה נפצע עובד בן 24 באורח בינוני בהתהפכות מלגזה באתר עבודה בבאר שבע. ידו של עובד בן 57 נקטעה במפעל בתל אביב ושני עובדים נפצעו במהלך עבודתם עם משאבת בטון באתר בניה בירושלים – בן 35 במצב קשה עם חבלת ראש ובן 32 במצב קל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!