דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף ללא גבולות

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | כך נערכות מדינות באירופה לפתיחת שנת הלימודים

באיטליה נגרים התנדבו לנסר חיתוך שולחנות לשניים, כך שיתאימו לתלמיד יחיד | באנגליה הקצו 650 מיליון פאונד (2.9 מיליארד שקלים) לצמצום פערים בחינוך | וברוסיה אין מערך ארצי ללמידה מרחוק

בחינות גמר באיטליה (Cecilia Fabiano/LaPresse via AP).
בחינות גמר באיטליה (Cecilia Fabiano/LaPresse via AP).
אוריאל לוי

בישראל נערכים לפתיחת שנת הלימודים בשבוע הבא, כמו גם בחלק ממדינות העולם. בגרמניה הסתיימה החופשה והתלמידים חזרו; ובצרפת, שסובלת מגל שני של התפרצות, הודיע הנשיא מקרון ששנת הלימודים תפתח השבוע כמתוכנן. כך נערכים לפתיחת השנה באיטליה, אנגליה ורוסיה.

איטליה

איטליה שנפגעה קשה מהקורונה עם פרוץ המגפה, מנהלת מדיניות של ריבוי בדיקות, והצליחה בינתיים להימנע מגל שני של התפרצות. תושבי איטליה חוששים שהחזרה ללימודים, לראשונה מאז תחילת מרץ, עלולה להוביל להתפרצות מחודשת של המגפה.

ברשת CNN דווח כי בתי ספר רבים באיטליה מנסים לרכוש כיסאות ושולחנות יחיד לכל תלמידיהם. ברבים מבתי הספר, התלמידים יושבים על ספסלים ומשתמשים בשולחנות זוגיים. במקרים מסוימים שולחן אף מכיל עד שישה תלמידים.

משרד החינוך האיטלקי הקציב משאבים לרכישת 3 מיליון שולחנות וכסאות יחיד, והם אמורים להגיע עד ה-8 בספטמבר. אולם בתי ספר רבים, במיוחד בפריפריה, חוששים שהרהיטים לא יגיעו בזמן. הרשתות החברתיות באיטליה גדושות ביוזמות להתרמה של שולחנות וכיסאות לבתי ספר. במקרים מסוימים נרשמו נגרים מתנדבים לסייע בחיתוך שולחנות לשניים.

תלמידי תיכון ברומא (צילום: AP Photo/Alessandra Tarantino)
תלמידי תיכון ברומא (צילום: AP Photo/Alessandra Tarantino)

אנגליה

מרבית בתי הספר באנגליה סגורים מאז אמצע מרץ. באנגליה מתו 41,423 חולי קורונה, הרבים ביותר באירופה. הממשלה הביעה תקווה שפתיחתם של 24,000 בתי הספר ברחבי המדינה תסמן את תחילת ההתאוששות של המדינה הפגועה. מעבר לחשש לגבי התנהלות בתי הספר, מורים רבים חוששים מהפערים בין התלמידים שיתגלו עם החזרה ללימודים.

פערים בין תלמידים גברו בחצי השנה האחרונה, כשחלק מהתלמידים נעדרו ממנה לגמרי, בעוד אחרים הקפידו על לימודים מהבית. ממשלת אנגליה הקצתה 650 מיליון פאונד (כ-2.9 מיליארד שקלים) להשלמת הפערים הלימודיים עבור התלמידים. אולם לפי תחקיר של בלומברג מורים רבים חשים חסרי אונים מול משימת השלמת הפערים.

רוסיה

רוסיה היא המדינה הרביעית שתחצה השבוע את סף מיליון החולים. מספר המאובחנים היומיים החדשים הגיע לשיא בחודש מאי, עם ממוצע של כעשרת אלפים חולים ביום, ומאז הוא בירידה מתונה. בשבועות האחרונים מספר המאובחנים החדשים עומד על כ-5,000 ביום.

ביום הראשון ללימודים ברוסיה, לא ייערכו טקסים בהתכנסויות מרובות משתתפים, כך דווח בסוכנות הידיעות SIA. בשביל לאפשר מידה מסוימת של חגיגיות, ילדי כיתה א' יחגגו בהתארגנויות קטנות במרחבים הפנויים בבית הספר. התלמידים בבתי הספר היסודי לא נדרשים לעטות מסכות, אלא אם כן התגלו סימני מחלה כלשהם.

כל צוותי ההוראה, וכלל עובדי בית הספר, יצוידו במסכות איכותיות שירכשו במרוכז מתקציב העיריות. עליהם לעטות אותן כל הזמן, פרט לזמן בו עובר שיעור והמורה מדבר במרחק מהתלמידים.

מערכת ניהול השעות, ההפסקות והתניידות הכיתות עוברת לידי המנהלים. הכל כדי לנהל באופן יעיל את מעבר הילדים בין כיתות ומרחבים בבית הספר כדי שלא תיווצר התקהלות.

ברוסיה אין מערך ארצי ללמידה מקוונת, לכל בית ספר ניתנת אוטונומיה בנושא לפי מצב התחלואה באזור. המחוזות והערים אחראיים להספקת ציוד טכנולוגי לבתים, אבל התעדוף הוא ללמוד בבית הספר תוך הוצאת תלמידים חולים ללמידה מהבית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!