דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קבוצת זאפ

עובדים במאבק / "ההנהלה לא סופרת אותנו": עובדי זאפ יפגינו מול ביתה של מנכ"לית קרן אייפקס

עובדי החברה יפגינו מחר (ב') בבוקר מול ביתה של זהבית כהן, במחאה על "גרירת רגליים" במו"מ לחתימת הסכם קיבוצי | יו"ר ועד העובדים, תקוה ברמר: "נעמוד על כך שלא תהיה הנפקה ללא הגנה על העובדים"

הפגנת עובדי חברת זאפ. 13 באוגוסט 2020 (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת עובדי חברת זאפ. 13 באוגוסט 2020 (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי זאפ גרופ יפגינו מחר (שני) בשעה 07:00 בבוקר מול ביתה של מנכ"לית קרן אייפקס, זהבית כהן ברמת השרון, במחאה על "גרירת רגליים" מצד הנהלת החברה במו"מ לחתימת הסכם קיבוצי שיסדיר את תנאי העסקתם. ההפגנה מחר הינה צעד נוסף במאבק העובדים למען ביטחונם התעסוקתי. בחודש פברואר האחרון, הגיעו הצדדים להסכמות במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, אך למרות זאת נמנעה ההנהלה מלחתום על ההסכם.

לאור השיפור היחסי במצבה הכלכלי של החברה והחזרה המסוימת לשגרה, ולאחר שנמנעו מלהגיב על צעדי התייעלות שנקטה החברה בתקופת הקורונה – ביקשו ועד העובדים וההסתדרות לחדש את ההתקדמות לחתימה על ההסכם, ואף הציעו מספר הצעות פשרה בהתייחס למצבה הנוכחי של החברה, אך כולן נדחו על ידי הנהלת החברה. לאחרונה אף פורסמו ידיעות בכלי התקשורת כי בכוונת מנכ"לית הקרן, זהבית כהן, לנסות ולהנפיק את החברה בזמן הקרוב. לנוכח זאת, ומתוך חשש שההנפקה תפגע בביטחונם התעסוקתי של העובדים, נחוש הוועד להמשיך במאבק עד לחתימה על ההסכם.

הפגנת עובדי חברת זאפ. 13 באוגוסט 2020 (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת עובדי חברת זאפ. 13 באוגוסט 2020 (צילום: ניצן צבי כהן)

"מגמת גרירת הרגליים מצד הנהלת החברה מותירה את ביטחונם התעסוקתי של עובדי החברה לוט בערפל" אמרה יו"ר ועד העובדים, תקוה ברמר. "בנוסף, הידיעה שמנכ"לית הקרן זהבית כהן, מנסה להנפיק את זאפ עד לסוף השנה לפי שווי של 800 מיליון עד מיליארד שקלים, מסבירה מעבר לכל ספק שההנהלה אינה סופרת את עובדיה המייצרים עבורה את הרווחים. אנו נעמוד על כך שלא תהיה הנפקה או מכירה ללא התחייבויות והגנה לעובדים. אנו נחושים להמשיך במאבק ולא נחשוש להגיע אף להשבתה מלאה".

יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי: "לא יתכן שקרן אייפקס תמשוך מיליונים מחברת זאפ במשך שנים, על גבם של העובדים, ותוסיף להתנער מההסכמות שהושגו במעמד יו"ר ההסתדרות. לעובדי החברה מגיע עתיד בטוח ואנחנו נחושים לפעול כדי לאפשר להם אותו. נמשיך ונפעל עד לחתימת הסכם".

זאפ גרופ נמצאת בבעלותה של קרן אייפקס וכ-300 עובדיה עוסקים בשירותי פרסום אינטרנטיים. לפני כשנתיים התאגדו העובדים בהסתדרות הכללית ומאז מצוי ועד העובדים במו"מ מתמשך מול ההנהלה, במטרה להגיע להסכמות ולחתימה על הסכם קיבוצי שישפר את תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי. קודם לכן היו מאוגדים העובדים באמצעות ההסתדרות הלאומית ומתחו ביקורת על ההסכם הקיבוצי הקודם שנחתם על ידה.

תגובת חברת זאפ: "עובדי זאפ כבר נמצאים תחת הסכם קיבוצי ומרבית דרישות ההסתדרות אינן קשורות ברווחת העובדים, שזכויותיהם נשמרות בקפידה במסגרת ההסכם הקיים, אלא בשינויים מהותיים בתהליכי קבלת ההחלטות של החברה, אשר יביאו לפגיעה ישירה בקבלת ההחלטות הניהוליות הנדרשות למשבר הכלכלי הנוכחי ובהתאמת החברה לתנאי השוק המשתנים. אנו קוראים לוועד להמשיך את שיתוף הפעולה ולהימנע מצעדים חד צדדיים שיביאו לפגיעה הן בעובדים והן בפעילות החברה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!