דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / הטובות ביבשת: ליון זכתה בליגת האלופות בפעם החמישית ברציפות

הצרפתיות שהגיעו ללא שלוש מהכוכבות שלהן, ניצחו הערב את וולפסבורג הגרמנית 1:3 משערים לה סומר (25), סאקי קומגאי (44) וגונארסטודייר (88) | אלכסנדרה פופ (57) כבשה לוולפסבורג

שחקניות אלופת אירופה, ליון, חוגגות את השער השלישי בגמר ליגת האלופות לנשים מול וולפסבורג. 30 באוגוסט 2020. (Photo by Clive Brunskill/Getty Images)
שחקניות אלופת אירופה, ליון, חוגגות את השער השלישי בגמר ליגת האלופות לנשים מול וולפסבורג. 30 באוגוסט 2020. (Photo by Clive Brunskill/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בפעם החמישית ברציפות והשביעית בתולדותיה, אולימפיק ליון היא אלופת אירופה לנשים בכדורגל. הצרפתיות ניצחו הערב (ראשון) בגמר ליגת האלופות את וולפסבורג 1:3 משערים של לה סומר (25) סאקי קומגאי (44) ושרה ביורק גונארסטודייר (88). אלכסנדרה פופ כבשה לזכות וולפסבורג בדקה ה-57.

ליון הגיעה בשיאה לגמר ליגת האלופות, למרות חסרונן של כמה שחקניות מפתח בניהן, ניקיטה פאריס המורחקת ,אמדין הנרי ואדה הגרברג הפצועות, ליון הראתה עד כמה הקבוצה מלאת עומק ואיכות בכל עמדה. 

בדרך לזכייה בתואר, ניצחה ליון בשמינית הגמר את פורטונה הורינג הדנית בתוצאה 0:11 בסיכום שני משחקים. לאחר החזרה מפגרת הקורנה התקשתה לחזור לכושר ולמרות שזכתה בגביע הצרפתי, לא הצליחה להציג את היכולת המצופה ממנה. ברבע הגמר גברה בתוצאה 1:2 על באיירן מינכן בחצי הגמר ניצחה את פריז סן ז'רמן 0:1 משער של וונדי רנארד.

וולפסבורג ניצחה בשמינית הגמר 0:7 בסיכום שני המשחקים את טוונטה. מיד לאחר החזרה מפגרת הקורונה, הקבוצה זכתה בדאבל הגרמני והגיעה בכושר המשחק הכי טוב לטורניר סיום ליגת האלופות. ברבע הגמר הביסה וולפסבורג את גלאזגו סיטי המפתיעה בתוצאה 1:9, ובחצי הגמר גברה במשחק קשה על ברצלונה בתוצאה 0:1. 

מהלך המשחק

ליון הייתה הקבוצה הטובה במגרש מתחילת המשחק, לחץ אדיר של הקישור וההתקפה של ליון גרם להתנהלות המשחק בחצי הגרמני. במחצית הראשונה ליון בעטה 10 פעמים לשער של הגרמני מול 4 בלבד מהצד השני. השער הראשון במשחק הגיע בדקה ה-25, דלפין קסקרינו פרצה באגף ימין ומצאה את לה סומר ברחבה, הבעיטה הראשונה של החלוצה נהדפה, אך היא הגיעה לריבאונד וכבשה את השער הראשון לזכות ליון.

בדקה ה-44 המצטיינת במשחק, קסקרינו, פרצה באגף ימין, המסירה שלה נהדפה ולאחר ערבוביה הגיעה לסאקי קומגאי, שבעטה טיל אדיר מחוץ לרחבה, 0:2 לליון, בסיום המצית הראשונה.

במחצית השנייה וולפסבורג שינתה את המערך והחלה לתקוף דרך האגפים. ליון הלכה אחורה ונתנה לקבוצה הגרמנית לשלוט במרכז השדה. בדקה ה-57 וולפסבורג חזרה למשחק, פרידולינה רולפו הגביהה כדור מצד שמאל לתוך הרחבה, שוערת ליון שרה בוהדי הדפה את הכדור לרגלי אווה פאג'ור, שהגביהה לאלכסנדרה פופ, והקשרית נגחה את הכדור לרשת.

כאשר היה נראה שוולפסבורג תצליח להשוות, כדור קרן של ליון בדקה ה-88 נהדף מחוץ לרחבה. לה סומר בעטה מחוץ למסגרת, אך הכדור פגע בעקב של שרה גונארסטודייר שעברה רק לפני שבועיים מוולפסבורג לליון, והיא זאת שסגרה עניין וקבעה 1:3 לצרפתיות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!