דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שריפה אבו מועמר

אלימות בחברה הערבית / שריפה אבו מועמר יזמה לוח זיכרון לנשים קורבנות אלימות, ונפלה בעצמה קורבן

רשת דרור בתי חינוך: ״מורה מסורה לעבודתה, לתלמידים ולצוות, מלאה בחיים, יצירתיות ויוזמה״ | איימן עודה: ״קורא לממשלה לתמוך בהצעות החוק שאקדם להחמרת עונשים על עבירות נשק בחברה הערבית״

שריפה אבו מועמר (צילום: דרור בתי חינוך)
שריפה אבו מועמר (צילום: דרור בתי חינוך)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שריפה אבו מועמר, מורה ומחנכת בבית הספר 'דרור רמלה', נורתה למוות ערב פתיחת שנת הלימודים. אתמול (שלישי), עמדו מורי בית הספר מול תלמידיהם, וניסו להכיל מעט מהזעם והכאב.

זה אינו מקרה המוות הראשון עמו נאלץ להתמודד צוות בית הספר, המורכב באופן נדיר מיהודים וערבים כאחד. מחמוד עטאונה, תלמיד בית הספר נרצח לפני פחות משנה, במהלך סכסוך בין עבריינים.

מורים מבית הספר מספרים על מחנכת מעוררת השראה, אישה אמיצה שחינכה ופעלה בתקיפות כנגד האלימות, אותה אלימות שגבתה השבוע את חייה.

שריפה, בת השלושים, היתה מחנכת בבית הספר מזה 8 שנים. כרכזת החינוך החברתי והמעורבות החברתית בבית הספר, היא הובילה יוזמות ייחודיות כגון מסע נשים של אימהות לתלמידים מבית הספר, מפגשי "חיים משותפים" עם בתי ספר יהודיים ועוד.

ב-2018, יזמה שריפה לוח זיכרון שהוצב בבית הספר, עליו נחקקו שמותיהן של 38 נשים שנרצחו באותה שנה. "ל-38 ילדים נרצחה אמא", נכתב מעל ללוח.

ב'דרור רמלה' וברשת 'דרור בתי חינוך' במסגרתה פועל בית הספר, הביעו תחושה של אובדן גדול עם מותה של שריפה, לצד כעס על "המציאות הבלתי נסבלת של אלימות ורצח בחברה הישראלית בכלל, ובחברה הערבית בפרט״.

הרשת פרסמה מודעה שבה נכתב: ״ליבנו המום וכואב ממותה הטרגי של שריפה אבו מועמר, מחנכת כיתה י"א בתיכון החברתי דרור רמלה. שריפה הייתה רכזת חברתית בבית הספר ומחנכת אהובה ויקרה בשבע השנים האחרונות.

״רק אתמול הגיעה לבית הספר, קישטה והכינה אותו כל היום להגעת החניכים והחניכות. שריפה הייתה מורה מסורה לעבודתה, לתלמידים ולצוות, מלאה בחיים, יצירתיות ויוזמה. שריפה ריכזה את החינוך החברתי והמעורבות החברתית בבית הספר, יזמה מסע אימהות לרגל יום האם, מפגשי חיים משותפים עם בתי ספר יהודיים, מעורבות חברתית של תלמידים בעיר ועוד״.

עיימן עודה, ראש הרשימה המשותפת כתב היום: ״אין צורך בהודעות ניחומים וביקורי שרים שאינם מתכוונים לפעול בנושא. אם אי פעם היתה לנתניהו, גנץ, ניסנקורן וגלנט הזדמנות להוכיח שהם מסוגלים גם לפעול למען אזרחים ולא רק לטובתם הפוליטית זה עכשיו. אני קורא להם לתמוך בהצעות החוק שאקדם להחמרת עונשים על עבירות נשק ע״ש שריפה אבו מועמר.

״סיפורה הטרגי של אשת החינוך המצטיינת היא סיפורה של החברה הערבית כולה. אנחנו עושים ככל שביכולתנו לשפר את חיי ילדינו וקורסים תחת עול הפשיעה והאלימות״.

ראש עיריית רמלה מיכאל וידל אמר אתמול: ״די לאלימות אנו רואים בחומרה רבה את הירי וקוראים למשטרה לחקור ולהביא לדין את מבצעיו. אנו משתתפים בצער המשפחה ונהיה לרשותם לכל עזרה". במענה לשאלת 'דבר' על הסיוע לתיכון בו לימדה, נמסר מהעירייה, "בעקבות המקרה המזעזע, מעניקה העירייה מעטפת תמיכה ועזרה מקצועית לבית הספר ותלמידיו באמצעות גורמי מקצוע בשירות הפסיכולוגי ואגף הרווחה בעירייה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!