דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

טרור יהודי / שלושה מאסרי עולם נגזרו על רוצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא

עמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח בני הזוג סעד וריהאם ובנם הפעוט עלי ב-2015, ירצה 20 שנות מאסר נוספות בגין עבירות אחרות במקרה | דינו של הקטין המעורב באירוע ייגזר ביום רביעי

חוסיין דוואבשה מחוץ לאולם בית המשפט המחוזי בלוד, שם נגזר דינו של עמירם בן אוליאל בגין הפיגוע בכפר דומא. (צילום: יוסי זליגר/פלאש90)
חוסיין דוואבשה מחוץ לאולם בית המשפט המחוזי בלוד, שם נגזר דינו של עמירם בן אוליאל בגין הפיגוע בכפר דומא. (צילום: יוסי זליגר/פלאש90)
שי ניר

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (שני) שלושה מאסרי עולם על עמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם הפעוט עלי ב-2015 בדומא. על בן אוליאל נגזרו עוד 20 שנות מאסר בגין העבירות הנוספות, בין היתר, ניסיון הרצח של הילד אחמד דוואבשה שהיה רק בן חמש בזמן הפיגוע. עוד קבע בית המשפט פיצוי מקסימלי עבור כל אחד מהקורבנות ועוד 200 אלף שקלים פיצוי עבור אחמד. דינו של הקטין המעורב במעשים ייגזר ביום רביעי הקרוב בדלתיים סגורות.

השופטת רות לורך אמרה כי בן אוליאל "נותן את הדין על מעשים חמורים שביצע, שגרמו לתוצאה קשה מנשוא – אובדן חייהם של בני משפחה אחת ופציעתו הקשה של אחמד. מעשיו נבעו מאידאולוגיה קיצונית וגזענות. הוא רצה במותם אך בשל היותם ערבים".

ההצתה של בית משפחת דוואבשה בדומא (צילום: פלאש 90)
ההצתה של בית משפחת דוואבשה בדומא (צילום: פלאש 90)

עורכות הדין יעל עצמון ודנה אלון מפרקליטות מחוז מרכז אמרו כי "בית המשפט העביר היום מסר חשוב, לפיו טרור הוא טרור ומי שמבצע פיגוע טרור ממניע אידאולוגי ועל רקע גזעני ייענש בכל חומרת הדין, וזאת מתוך אותו עקרון שכולם שווים בפני החוק וללא קשר לזהותם של המבצעים".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת): "אני זוכרת את המראות הקשים של בית משפחת דוואבשה אחרי הרצח. בית שהיו בו חיים והפך לגיהנום שרוף. לסעד, ריהאם ועלי התינוק אולי נעשה צדק היום. רוצחם יישב בכלא עד סוף ימיו".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה :"גזר הדין לרוצחי משפחת דוואבשה הוא צדק חלקי לנרצחים ועלי הקטן ששרד את אותו הלילה הנוראי. הצדק המלא יעשה בסיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד מדינת ישראל".

בלילה של ה-31 ביולי 2015 נזרקו שני בקבוקי תבערה לעבר בית משפחת דוואבשה בכפר דומא, דרום-מזרחית לשכם. בשרפה נהרגו בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם הפעוט בן השנה וחצי, עלי סעד. אחמד דוואבשה, פעוט בן 4, נפצע קשה אך נשאר בחיים. על קירות הבית שהוצת רוססו כתובות בעברית, כגון "יחי מלך המשיח" ועוד.

"בני עמי בחרו בדרך הטרור ואיבדו צלם אנוש", אמר נשיא המדינה ראובן ריבלין לאחר האירוע, "אני מאמין שככל שנבין שמולנו ניצבת סכנה מהותית למדינת ישראל, נהיה נחושים יותר לעמוד מולה ולעקר אותה מהשורש".

בינואר 2016 הוגשו כתבי אישום בפרשה כנגד עמירם בן אוליאל, בן 21 מכרמי צור, וכנגד קטין נוסף שפרטיו נמצאים תחת איסור פרסום. על פי כתב האישום, בן אוליאל ביצע את הרצח לבדו, כנקמה על רצח מלאכי רוזנפלד שהתבצע חודש לפני כן. הוא ביצע תצפיות על הכפר דומא יחד עם הקטין, ושניהם סיכמו על מיקום הפיגוע. לפני הפיגוע הכין בן אוליאל "תיק פיגוע" שכלל בקבוקים עם נוזל דליק, מצית, סמרטוטים, כפפות ותרסיס שחור.

בן אוליאל הורשע בחודש מאי האחרון ברצח שלושת בני המשפחה בפרשת הפיגוע בדומא. הוא אף הורשע בשתי עבירות ניסיון רצח, שתי עבירות הצתה וקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. עם זאת, הוא זוכה מסעיף המייחס לו חברות בעבירות טרור.

השניים הודו בחקירותיהם במעשה אך חזרו בהם. במשפט הזוטא שהתנהל בעניינם פסלו השופטים את הודאות בן אוליאל שנגבו תחת הפעלת לחץ פיזי וכן את הודאות א', שנמסרו תוך כדי חקירות פיזיות ואחריהן. עם זאת נקבע כי הודאות אחרות של בן אוליאל והשחזור קבילים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!