דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מכוני יופי

לקרת סגר שני / קוסמטיקאית מתל אביב: "בחורות מציעות לי סכום כפול ומשולש שאקבל אותן בשעות מאוחרות, לפני הסגר"

במספרות ובמכוני היופי והציפורניים משתרכים תורים ארוכים של לקוחות שנערכים לימי הסגר. אורלי פלד, יו"ר איגוד הקוסמטיקאיות: "עד שהרמנו קצת את הראש, הסגר פשוט יחסל אותנו. אם לא נוחרג עלול להיווצר מצב שבו יינתנו שירותים לא חוקיים"

הסיקרט רום (צילום: טל כרמון)
הסיקרט רום (צילום: טל כרמון)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מגבלות הסגר הראשון הופנמו היטב, אם לשפוט לפי התורים שנרשמים בימים אלה במספרות ובמכוני היופי. ציפורניים עם לק מגורד והתספורות הביתיות של הסגר בראשון לא יחזרו.

"לא רק שפנו אלי, היומן מפוצץ", מספרת נעמה כהן, קוסמטיקאית שעובדת בסביבות כיכר הבימה בתל אביב. "בחורות מציעות לי סכום כפול ומשולש שאקבל אותן בשעות מאוחרות לפני הסגר. הלחץ הוא רב, מטורף".

"יש היסטריה, הלקוחות בהיסטריה, וגם  אנחנו". הסיקרט רום (צילום: טל כרמון)
"יש היסטריה, הלקוחות בהיסטריה, וגם  אנחנו". הסיקרט רום (צילום: טל כרמון)

כמו ישראלים רבים, גם כהן כועסת על ההחלטה להטיל סגר. "הממשלה לא יודעת מה היא עושה. הם הורסים את הכלכלה, ולא נראה לי שאנשים יקשיבו להם ויפסיקו לעבוד".

"יש היסטריה, הלקוחות בהיסטריה, וגם  אנחנו", אומרת אורלי פלד, יו"ר איגוד הקוסמטיקאיות, בהתאחדות התעשייה והמלאכה, "הלקוחות רוצות להגיע, הקדמנו תורים, לא נוכל לתת שירות לכל הבנות עד החג, אנחנו עושות מה שאפשר".

לדבריה, אתמול (שלישי) הוגשה בקשה להחריג את מקצועות היופי מהגבלות הסגר. "שיתנו לנו לחזור לעבודה", אומרת פלד, "אנחנו לא נמצאים בהתקהלות, עובדים אחד על אחד. ברור שהשבתה מלאה של פעילות בעסקי ענף היופי והטיפוח, לתקופה של 3 שבועות בחגי תשרי, תביא לאובדן הכנסות ולסגירת עסקים בענף שלנו. אם לא נוחרג עלול להיווצר מצב שבו ינתנו שירותים לא חוקיים. עד שהרמנו קצת את הראש", היא מוסיפה, "הסגר פשוט יחסל אותנו".

"לא רק שפנו אלי, היומן מפוצץ״. נעמה כהן (צילום: אלבום פרטי)
"לא רק שפנו אלי, היומן מפוצץ״. נעמה כהן (צילום: אלבום פרטי)

בסיקרט רום, מכון לק ג'ל בתל אביב, כל העמדות מאויישות. המכון פועל בימים אלה ללא הפסקה מ-8:00 בבוקר עד 22:00 בלילה. לקוחות מספרות שאחרי הסגר הראשון הן לא לוקחות סיכונים: "סבלנו כל כך פעם שעברה", אומרת ד', "היינו לחוצות שיהיה תור לפני החגים".

מלבד בעלת הבית, קרינה, במכון עוד 6 עובדות. "היו הרבה פניות, ברור שלא כולן הצליחו להיכנס", היא אומרת. הסגר הראשון היה קשה, לדבריה, וכעת "ברור שיהיה צריך לקחת עוד הלוואה. אני חושבת שהחיים יותר חשובים, צריך ללמוד לחיות עם זה, ולסגור לא עוזר. בחודשיים עוזרים עם 2,000 שקל? אני צריכה לשלם שכירות, עובדות יוצאות לחל"ת, זה קשה מאוד".

"כשאנשים מבינים שהולך להיות סגר, הם לא לוקחים סיכונים". מספרת שניר ומאיר (צילום: טל כרמון)
"כשאנשים מבינים שהולך להיות סגר, הם לא לוקחים סיכונים". מספרת שניר ומאיר (צילום: טל כרמון)

הקוסמטיקאית אלה קריניצינה, שחששה בסגר הקודם שהעסק לא ימריא, נתונה כעת שוב בחרדות. "אני מקווה לשרוד את הסגר", היא אומרת, "אני צריכה לדאוג לפרנסה שלי, לילדים שלי, לבית שלי".

גם אצלה הביקוש גבוה: "באות מלא להוריד את הלק ג'ל. יש לי מלא תורים, ממתינות אחת אחרי השניה. כרגע אני משתדלת לתת לכל הלקוחות שלי מענה, מבינה אותן, נותנת להן טיפים, ואהיה איתן בקשר בטלפון כדי לתת עזרה".

״אני צריכה לדאוג לפרנסה שלי, לילדים שלי, לבית שלי״. המכון של אלה (צילום: אלבום פרטי)
״אני צריכה לדאוג לפרנסה שלי, לילדים שלי, לבית שלי״. המכון של אלה (צילום: אלבום פרטי)

במספרת  "שניר ומאיר" בתל אביב ניכר עומס של גברים שבאו להסתפר. לדברי הספר דניאל סלמה, בשבוע האחרון יש עליה בפניות. "מתקשרים הרבה אנשים שמסתפרים פעם ב… כשהם שהבינו שהולך להיות סגר, הם לא לוקחים סיכונים".

המספרה של ד', גם היא בתל אביב, ריקה יחסית. הוא מתכונן לחל"ת שאליו ייצא ביום שישי, וחולם על הטיסה לסרי לנקה, שנדחתה לו כבר פעמיים. "באוקטובר בטוח אסע", הוא מנסה לשכנע בעיקר את עצמו. והעומס במספרה? "לא טירוף כמו כל שנה לפני החגים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!