דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

מחיר הקורונה / ועדת החינוך: לגבש מתווה לפיצוי הורים עובדים שנפגעו מסגירת בתי הספר

הוועדה דנה באישור ההגבלות על מערכת החינוך בסגר, אך קראה לא להצביע עליהן עד הצגת מתווה פיצוי | היו"ר, ח"כ רם שפע: "פונה לראש הממשלה ולקבינט הקורונה שיגידו שהם מבינים את מיליון הצעירים שנמצאים בבעיה"

ועדת החינוך (צילום: דוברות הוועדה)
ועדת החינוך (צילום: דוברות הוועדה)
דוד טברסקי

ועדת החינוך, שדנה בשעה זו (רביעי), בהגבלות על מערכת החינוך בזמן הסגר, קראה שלא להצביע על אישורן עד שיוצג מתווה לפיצוי ההורים שלא יוכלו לצאת לעבודה.

בשבוע שעבר אישרה את הוועדה תקנות המגבילות את פתיחת בתי הספר, שתוקפן פג היום. הוועדה דרשה הממשלה להביא עד הבוקר  תקנות חדשות ובהן התייחסות נפרדת לשכבות הגיל השונות עד כיתה ו', על מנת שתוכל לבחון באופן דיפרנציאלי את סגירת מוסדות החינוך בהתאם לשכבות הגיל.

יו"ר הוועדה, ח"כ רם שפע (כחול לבן): "אני פונה לראש הממשלה ולקבינט הקורונה שיגידו שהם מבינים את מיליון הצעירים שנמצאים בבעיה, ביניהם גם מורות וגננות שבזמן שהן מלמדות יש להם ילדים בבית". שפע הציע כי הפיצוי יינתן בצורת מענק להורים העובדים.

ח"כ אורלי פרומן (יש עתיד-תל"ם): "צריך להודות למערכת החינוך שעושה את עבודתה נאמנה, אחרי שכל השנה נוהגים להכות בה".

ח"כ עידן רול (יש עתיד-תל"ם), התייחס לבעיה שמורות וגננות צעירות יצטרכו לצאת לעבוד ללא פתרון לילדיהן: "צריך להגן ולפצות את אנשי החינוך ולהבין איך מפצים אותם".​

משרד הבריאות: "כרגע אנחנו נמצאים במצב תחלואה שבו לא ניתן לאפשר לאף מוסד חינוכי להיפתח. לילד בן שש אי אפשר להסביר להתרחק או לעטות מסכה. זה יהיה מהלך חסר אחריות לחלוטין בהיקף התחלואה הנוכחי". עם זאת, הודה המשרד שנתוני התחלואה בגילאים הצעירים נמוכים משמעותית מבשאר הגילאים, וברגע שבו ניתן יהיה לדבר על חזרה מדורגת לשגרה הלימודית, המוסדות לגיל הרך יהיו הראשונים להיפתח.

צופית גולן, סגן יו"ר הנהגת ההורים: "אנחנו לא מזלזלים במחלה, וברור לנו שהגנים לא יחזרו מחר בבוקר, אבל אי אפשר להמשיך עם המשוואה הזו. או שאנחנו נכנסים לסגר כמו בסבב הראשון, שהכל סגור, או שמוצאים פה פתרון כולל שמאפשר להורים לצאת לעבוד – אחרת אנחנו מחריבים פה את הכלכלה".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, יצאה להגנת מתווה משרד החינוך: "אף ילד בכיתה א' לא לומד שש שעות בזום. המתווה מדבר על שמירת קשר, והמשרד והמורים בנו תוכניות יצירתיות רבות וטובות". במענה לדרישה מהמורים להפסיק לעבוד עכשיו ולפצות עבור הימים שהוחסרו בעתיד, אמרה: "הסאגה של להחזיר ימי הוראה לא תקום ולא תהיה".

בן דוד: "הנתונים מעידים על כך שההחרגה הבלתי מבוקרת של החינוך המיוחד מפקירה את בריאותם של עובדי ההוראה והתלמידים. אם לא יינקטו מהר שורה של פעולות שיבטיחו את בריאותם של עובדי ההוראה נגיע, במהרה למצב שהחינוך המיוחד לא יוכל להמשיך ולפעול".

בסקר פנימי שערכה הסתדרות המורים, עלה כי יש חוסר של מעל 48% בכוח ההוראה במסגרות החינוך המיוחד, עקב סיבות אישיות הקשורות במצב: בידוד או חולי.

לטענת הסתדרות המורים, במסגרות המטפלות בילדים עם מוגבלות פחות מורכבת, היעדרות המרים נמוכה יותר אך פחות תלמידים משתתפים, כי הוריהם יכולים להשאיר אותם בבית.  במסגרות המטפלות בילדים עם מוגבלות מורכבת יותר, הצב הפוך. ההורים חייבים לשלוח את ילידהם למוסדות ולכן ההתייצבות גבוהה, אך 47% מהמורים נעדרים.

 

הוועדה דורשת, מזה שבועיים, פתיחה הדרגתית של מוסדות החינוך, בדגש על שכבות הגיל הנמוכות, על בסיס נתוני תחלואה מדורגים. עם זאת, הנושא לא עלה עדיין על סדר היום של ועדת הקורונה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!