דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמת ארמניה אזרבייג'אן

מלחמת ארמניה-אזרבייג׳ן / נשיא ארמניה לריבלין: מודאג ממכירת נשק ישראלי לאזרבייג'ן

ריבלין הביע צער על פרוץ האלימותֿ והוסיף כי בין ישראל ואזרבייג'ן מתקיים שיתוף פעולה ארוך שנים "שאינו מכוון נגד צד כלשהו" | בשבוע שעבר זומן השגריר הארמני בישראל להתייעצויות בארצו

הפעם הם שוחחו בטלפון. נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בפגישה שקיים בעבר עם נשיא ארמניה, ארמן סרקיזיאן (צילום ארכיון: דוברות בית הנשיא)
הפעם הם שוחחו בטלפון. נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בפגישה שקיים בעבר עם נשיא ארמניה, ארמן סרקיזיאן (צילום ארכיון: דוברות בית הנשיא)
אוריאל לוי

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שוחח היום (שני) בטלפון עם נשיא ארמניה, ארמן סרקיזיאן, שאמר לו כי הוא מודאג ומוטרד ממכירות הנשק הישראלי לאזרבייג'ן, זאת על רקע ההסלמה האחרונה בחבל נגורנו-קרבאך. מלשכתו של ריבלין אומרים שהשיחה התקיימה לבקשת נשיא ארמניה ובמרכזה עמד הדיאלוג בין שתי המדינות וקידום הקשרים בין ארמניה וישראל.

נגורנו-קרבאך (גרפיקה: אידאה)
נגורנו-קרבאך (גרפיקה: אידאה)

ריבלין הביע צער על פרוץ האלימות בין ארמניה ואזרבייג'ן בנגורנו-קרבאך, ועל הקורבנות בשני הצדדים. עוד הוסיף כי למדינת ישראל מערכת יחסים ארוכת שנים עם אזרבייג'ן וכי שיתוף הפעולה בין המדינות אינו מכוון כנגד צד כלשהו.

כע

לפי הודעת בית הנשיא, הנשיא ריבלין הדגיש כי מדינת ישראל מעוניינת בקידום היחסים עם ארמניה ומוכנה לסייע במישור ההומניטרי. "אנו מברכים על פתיחתה של השגרירות הארמנית בישראל ומקווים שהשגריר הארמני יחזור במהרה".

הפטריארך הארמני בירושלים, הארכיבישוף נורחן מנוגיאן, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו לסייע בכינון שלום בין ארמניה לאזרבייג'ן.

ביום חמישי, הודיע משרד החוץ הארמני על החזרת השגריר בישראל, ארמן סמבטיאן, להתייעצויות, זאת במחאה על אספקת הנשק הישראלי לאזרבייג'ן בעת המשבר הנוכחי בנגורנו-קרבאך. דוברת המשרד מסרה כי "אספקת נשק מתוחכם ומודרני ביותר מישראל לאזרבייג'ן איננה מקובלת, במיוחד עכשיו לאור התוקפנות של אזרבייג'ן נגד ארמניה".

חיילים אזרים משגרים פצצת מרגמה לעבר המובלעת השנויה במחלוקת נגורנו-קרבאך (Azerbaijan's Defense Ministry via AP)
חיילים אזרים משגרים פצצת מרגמה לעבר המובלעת השנויה במחלוקת נגורנו-קרבאך (Azerbaijan's Defense Ministry via AP)

בין ישראל לאזרבייג'ן יש שיתוף פעולה ביטחוני אסטרטגי. לפי ההערכות, ישראל מספקת יותר מ-60% מהייבוא הביטחוני של הצבא האזרי. מנגד, ישראל רוכשת מאזרבייג'ן נפט.

ארמניה ואזרבייג'אן, ששתיהן היו בעבר חלק מברית המועצות, שוכנות בדרום הקווקז וחולקות גבול שקט עם גיאורגיה ועם שלוש מעצמות אזוריות: רוסיה, טורקיה ואיראן. מאז פירוק ברית המועצות בסוף שנות ה-80, שתי המדינות מצויות בעימות סביב הגבול ביניהן. במלחמה שנערכה ביניהן זכו הארמנים לעצמאות בחבל נגורנו-קרבאך (ארצח בארמנית), בו קיימת מדינה ארמנית דה-פקטו בשטח שהקהילייה הבינלאומית מכירה בו כחלק מאזרבייג'אן.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!