דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאגיד השידור הציבורי

רשות השידור / יו"ר ההסתדרות: "השיקול היחיד שלי הוא השיקול של העובדים"

בהמשך לדיון הציבורי הסוער על דחיית פעילותו של תאגיד השידור הציבורי לשנת 2018, התראיין יו"ר ההסתדרות ל'תוכנית חיסכון' בערוץ 2: "אני לא צריך דילים פוליטיים, אני מייצג את העובדים ורק את העובדים"

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התראיין מוקדם יותר היום (שלישי) לתוכניתה של קרן מרציאנו 'תוכנית חיסכון' בערוץ 2. לדבריו הסכמתו לדחיית שידורי תאגיד השידורי הציבורי לשנת 2018 נבעה מכך שהובהר לו כי התאגיד אינו מוכן לעלייה לאוויר ומתוך מחוייבותו לעובדי רשות השידור. "כשבאים ליו"ר ההסתדרות ואומרים שהתאגיד הציבורי עוד לא מוכן ואומרים לי 'אתה יכול להציל 1,200 משפחות', ברור שאני אגיד כן. זה התפקיד שלי וזה הייעוד שלי," אמר ניסנקורן.

עוד הסביר יו"ר ההסתדרות מי הם למעשה אותם 200 עובדי תאגיד השידור הציבורי שיפגעו מן הדחייה: "מדובר על 100 עובדים מרשות השידור שצריכים לעבוד בהקמה, הם ימשיכו לעבוד. מדובר על עוד מספר מועט של עשרות עובדים, עיתונאים, כשיש מאות עובדים של רשות השידור שעומדים ללכת הביתה ואני אומר לגבי אותם 20-30 עובדים, אני כיו"ר ההסתדרות אדאג למצוא לכל אחד פתרון."

ניסנקורן הוסיף כי הוא מתכוון לעמוד על כך שהתאגיד הציבורי יוקם ברגע שהוא יהיה מוכן "אין פה שום רצון למסמס את הנושא", אמר, אך הוסיף: "מי שהקים את זה (את תאגיד השידור הציבורי, ד.ר) כפי שהוא הקים את זה צריך לתת את הדין. אם מנכ"ל התאגיד אומר במרץ 'יקח לי שנתיים' וקובעים את זה באוקטובר – זה חוסר אחריות משווע."

יו"ר ההסתדרות התייחס גם להאשמות בנוגע ל'דיל פוליטי' עם ראש הממשלה ואמר: "אני לא שוקל פה שום שיקול פוליטי. אני מספיק חזק ואני לא צריך דילים פוליטיים, אני מייצג את העובדים ורק את העובדים ובכל הפעילות שלי השיקול היחיד שלי הוא השיקול של העובדים."

ביום שני האחרון יצאו מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן בהודעה משותפת כי סגירת רשות השידור תידחה לתחילת שנת 2018. החלטה המשותפת הוסברה בכך שתאגיד השידור הציבורי החדש אינו ערוך להתחיל בפעילותו. על מנת שלא ליצור מצב שבו רשות השידור נסגרת מבלי חלופה המקיימת שידור ציבורי ראוי, החליטו פילבר וניסנקורן כי יש לדחות את המועד שנקבע לסגירת רשות השידור באוקטובר הקרוב ושהיא תפעל עד ינואר 2018.

אנשי תקשורת זעמו על ההחלטה ורבים מהם כתבו עליה ברשתות החברתיות. העיתונאי נתי טוקר צייץ בחשבון הטוויטר שלו:

במשרד התקשורת ביקשו לחדד כי ראש הממשלה כשר התקשורת אמר כי התאגיד יחל לפעול כאשר יהיה ערוך לשידור ציבורי בשני תנאים: א. שידור מלא ורציף של כל ערוצי הרדיו והטלוויזיה הקבועים בחוק. ב. מיומו הראשון ישדר מירושלים.

ממועצת תאגיד השידור הישראלי נמסר כי "תאגיד השידור הישראלי יהיה מוכן לשידור רציף בדיגיטל בטלווזיה וברדיו ב-30.9 כפי שנקבע בחוק. התאגיד גייס 220 עיתונאים ועובדים כמחציתם מרשות השידור ויקלוט את מיטב עובדי הרשות כפי שהתחייב. התאגיד יפעל בהתאם להחלטות בג"ץ בנוגע למיקום השידורים ביום התחילה. המועצה דוחה את הנסיונות להפעלת לחצים מתוך אינטרסים שמטרתם החלשת השידור הציבורי בישראל."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!