דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / אכזבה בחיפה: נבחרת ישראל הפסידה 2:1 לצ'כיה בליגת האומות

טעות של מרציאנו הובילה לשער עצמי של אבו חנא (14), וידרה הכפיל (47). זהבי כבש שער יפה (55) צימק את התוצאה ונתן תקווה, אבל ישראל לא הצליחה להשוות

נבחרת ישראל נגד נבחרת צ'כיה, בליגת האומות. 11 באוקטובר 2020 (AP Photo/Ariel Schalit)
נבחרת ישראל נגד נבחרת צ'כיה, בליגת האומות. 11 באוקטובר 2020 (AP Photo/Ariel Schalit)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל הפסידה הערב (ראשון) 2:1 לצ'כיה, באצטדיון סמי עופר בחיפה, במסגרת ליגת האומות. שער עצמי כואב במיוחד של ג'ואל אבו חנא (14) בהופעת בכורה בהרכב הנבחרת, לאחר טעות של השוער מרציאנו, העלה את צ'כיה ליתרון ראשון. שער של וידרה (47) הכפיל את התוצאה ושער של ערן זהבי (55) צימק את התוצאה.

ישראל הגיעה למשחק לאחר ההפסד המאכזב ביום חמישי לנבחרת סקוטלנד בפנדלים. ההפסד גרם להדחתה של הנבחרת מפליאוף טורניר היורו. המשחק מול צ'כיה והמשחק הבא מול סלובקיה יהיו ככל הנראה המשחקים האחרונים תחת הצוות האוסטרי. המאמן אנדי הרצוג סיים את תפקידו במהלך התפרצות נגיף הקורונה וכעת הגיע תורו של מנהל הנבחרת ווילי רוטנשטיינר שצפוי לסיים את תפקידו בחודש דצמבר.

זה היה משחקה השלישי של נבחרת ישראל בדרג ב' של גביע האומות. בשני משחקיה הקודמים ישראל סיימה בתיקו 1:1 עם נבחרות סקוטלנד וסלובקיה. צ'כיה הגיעה להתמודדות עם סגל חסר מאוד, בעקבות התפרצות הקורונה לאחר משחק ידידות שקיימה בשבוע הקודם מול קפריסין. סגל הקבוצה הורכב מ-9 שחקנים שיצאו נקיים מבדיקות הקורונה בקפריסין ו-9 שחקנים חדשים שהגיעו מצ'כיה.

בצד הישראלי, וילי רוטנשטיינר בחר לבצע שלושה שינויים בהרכב, כשג'ואל אבו חנא עורך בכורה במדי הנבחרת, מוחמד אבו פאני פתח לראשונה וגם שון וייסמן קיבל הזדמנות לצד ערן זהבי. מונס דאבור ואייל גולסה ירדו לספסל, בעוד ניר ביטון נשאר בגלזגו ולאחר מכן התברר כי נדבק בקורונה.

מהלך המשחק

הרכב נבחרת ישראל: אופיר מרציאנו, חאתם עבד אלחמיד, איתן טיבי, שירן ייני, ג'ואל אבו חנא, ביברס נאתכו, מוחמד אבו פאני, אלי דסה, מנור סולומון, שון וייסמן, ערן זהבי.

איבוד כדור קריטי של טיבי בדקה ה-12, ליד הרחבה שהפכה להזדמנות צ'כית מסוכנת. בדקה ה-14 ג'ואל אבו חנא החזיר כדור פשוט למרציאנו, שחלם וגרם לכדור להיכנס לשערו. 1:0 לצכ'יה. בדקה ה-28 ישראל הגיעה למצב הכי טוב שלה במחצית, נאתכו הרים כדור חופשי, זהבי נגח, אך שוער צ'כיה וצלאק קלט.

ערן זהבי במדי נבחרת ישראל נגד נבחרת צ'כיה, בליגת האומות. 11 באוקטובר 2020 (AP Photo/Ariel Schalit)
ערן זהבי במדי נבחרת ישראל נגד נבחרת צ'כיה, בליגת האומות. 11 באוקטובר 2020 (AP Photo/Ariel Schalit)

המחצית השנייה נפתחה עם עוד טעות של הגנת ישראל. בדקה ה-48, טיבי לא הצליח להרחיק כדור עומק פשוט, נגח חלש לכיוון מרציאנו, וידרה לקח את הכדור והכניע בקלות את מרציאנו. 0:2 צ'כיה.

בדקה ה-53 החמצה גדולה של סולומון לבד מול השוער, לאחר מסירת אומן של דסה. בדקה ה-55 זהבי כובש בבעיטה אדירה מתוך הרחבה, לאחר מסירה של דסה. ישראל בפיגור 2:1. הנבחרת המשיכה לתקוף ובדקה ה-92 סולומון כמעט והשווה, אבל הכדור שלו פגש את הקורה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!