דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נוף הגליל

השריפות בצפון / הממשלה אישרה העברת 30 מיליון שקלים לנוף הגליל

הכסף, שצפוי הגיע לעירייה בתוך 48 שעות, יוקדש לסיוע לתושבים שנפגעו מהשריפות בסוף השבוע | הצעת שר הכלכלה, עמיר פרץ, להכריז על העיר כאזור מוכה אסון תעלה לדיון רק בישיבת הממשלה הבאה

רחוב הגיא בנוף הגליל, בו האש הגיעה עד לבתים (צילום: יהל פרג׳)
רחוב הגיא בנוף הגליל, בו האש הגיעה עד לבתים (צילום: יהל פרג׳)
יהל פרג'

הממשלה אישרה היום (שני) העברה מיידית של 30 מיליון שקלים לטובת תושבי נוף הגליל, שנפגעה קשות משריפות בסוף השבוע האחרון. שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ (העבודה) שהביא את ההצעה לשולחן הממשלה: "אני מברך על הצעד, אך לא די בו, שכן, הוא אינו פותר את הבעיות של כל אותן המשפחות שבתיהן נפגעו בצורה קשה מאד". עיריית נוף הגליל בירכה על ההחלטה.

כספי הפיצוי, מקרן המיועדת למקרים מסוג זה, אמורים להיכנס לקופת העירייה ב-48 השעות הקרובות.

לצד הדרישה לפיצוי כספי, ביקש השר פרץ להכיר בנוף הגליל כאזור מוכה אסון, הגדרה שתסייע לעיר להתמודד עם ההשלכות ארוכות הטווח של השריפה. ההחלטה בנושא נתעלה, ככל הנראה, רק בישיבת הממשלה הבאה.

השריפות שפרצו בסוף השבוע פגעו בעשרות בתים בנוף הגליל, ואילצו כ-6,500 בני אדם להתפנות מבתיהם והפריעו את גם את שגרת המסחר, המתקשה גם ככה בשל מגבלות הקורונה. העירייה הצליחה לדאוג בזמן קצר לתושבים, אך שלושה ימים לאחר החזרה לשגרה נדרשת תכנית מקיפה לסייע לעיר.

ראש העירייה, רונן פלוט, כתב אתמול בחשבון הפייסבוק שלו כי הוא דוחף להחלטה מהסוג הזה. "אני מפעיל לחץ כבד (10 טון יצוק) על ממשלת ישראל על מנת שתכיר בנוף הגליל אזור מוכה אסון", כתב, "אני עושה זאת כי אני יודע שזהו הדבר היחיד שיסייע לנו לשקם את נזקי השריפה באופן מקיף, מהיר, יעיל ויסודי. הכרזה על אזור מוכה אסון (כפי שהיה בנהריה באירוע ההצפה ובשאיפה בחיפה) היא טיפול אנטיביוטיקה דרך הווריד, כל שאר זה אקמול".

בנוגע להגדרת העיר כמוכת אסון כתב פלוט: "למרות שלא נפגענו בגוף ובנפש, תודה לאל, אלא רק ברכוש בלב, .בנסיבות המיוחדות של הקורונה, הסגר והמציאות הקשה, גם נזק ברכוש בסדר גודל כזה עונה על ההגדרה אסון".

במקביל לפעילות המדינה, התגייסו לעזרת התושבים גם המגזר השלישי, מתנדבות ומתנדבים וכן ארגונים פוליטיים. הפלג הצפוני של התנועה האסלמית גייס כ-750 חבילות מזון לטובת התושבים, יהודים וערבים. עיריית תל אביב תרמה 100 אלף שקלים עבור מזון לתושבים שנפגעו.

חברי וחברות כנסת רבים, ערבים ויהודים, ביקרו בעיר והציעו סיוע, וכן רבים מהשרים, בינהם השר לבטחון הפנים אמיר אוחנה ושר החינוך יואב גלנט. חברי הרשימה המשותפת ביקרו בעיר, וכן חבר הכנסת של ש"ס משה ארבל שהתחייב להעלות את מצוקתה של העיר במליאת הכנסת, ולפעול לטובת התושבים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!