דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יפה בן דוד

יוצאים מהסגר / למרות החלטת הקבינט: גנים ומעונות רבים לא יפתחו ביום ראשון

ארגוני הגנים, רשויות מקומיות והסתדרות המורים, הודיעו כי יתקשו לממש את ההחלטה על פתיחת מערכת החינוך בגילאים הצעירים | יפה בן דוד: "הממשלה לא הפיקה לקחים מהסגר הקודם"

חיטוי במעון לאחר הסגר הקודם. "בממשלה חיכו כרגיל לרגע האחרון" (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)
חיטוי במעון לאחר הסגר הקודם. "בממשלה חיכו כרגיל לרגע האחרון" (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)
דוד טברסקי

קבינט הקורונה אישר הערב (חמישי) את פתיחת גני הילדים החל מיום ראשון הקרוב. עם זאת, ארגוני הגנים, עיריות והסתדרות המורים הודיעו כי יתקשו ליישם את ההחלטה.

ארגון מעונות היום המפוקחים, הכולל את נעמ"ת וויצו, הודיע שהמעונות לא יוכלו להיפתח לפני יום שני, ובחלק מהמקרים אף לפני יום שלישי. מהמעונות נמסר שהליך החזרת מעון לפעילות הינו מורכב וימשך מספר ימים: "אף על פי שהתרענו על כך על מנת שלהורים לא תיגרם עוגמת נפש מיותרת, בממשלה חיכו כרגיל לרגע האחרון".

רשת המעונות של נעמת שלחה להורים הודעה לפיה היא מברכת על ההחלטה אך זה לא יהיה אפשרי לפתוח את המעונות כבר ביום ראשון. "נעשה כל מאמץ לפתוח את כל המעונות בימים שני ושלישי לכל המאוחר. ביום ראשון צוות המעון ייצור עמכם קשר ותקבלו מידע מדוייק" נכתב.

בהסתדרות המורים העבירו ביקורת על ההחלטה. "לצערנו הרב הממשלה לא השכילה להפיק את הלקחים מהסגר הקודם", אמרה יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים. "נחפזים שוב לפתוח מהר את מערכת החינוך ללא התאמת הגנים למצב החדש ותוך התעלמות מהגננות ומעמדות משרד הבריאות". לטענתם, שהפתיחה נובעת מלחץ ציבורי, ובשל חוסר היערכות ומתן פתרונות יתכנו שיבושים בפתיחת הגנים.

בהתאחדות מעונות היום הפרטיים בירכו על ההחלטה לפתוח את מעונות היום, ודרשו  פיצוי הולם עבור הסגר השני ועבור ימי הבידוד: "מעונות היום רגע לפני פשיטת רגל",אמר יניב בר אור, מנכ״ל ההתאחדות. "המדינה צריכה לשבת איתנו דחוף. בלי פיצוי מוסכם לא נוכל לשוב ולפתוח את המעונות ומעונות רבים יהיו בסכנת קריסה".

בתוך כך, עיריות גבעתיים ורמת גן, הצמודות לעיר בני ברק ומעסיקות בתחומן עובדות חינוך מהעיר, הודיעו שמימוש החלטת הקבינט לא יהיה חלק. מעיריית גבעתיים מסרו שהלימודים בגני הילדים יפתחו ביום ראשון אך עובדים מערים אדומות לא יורשו להיכנס לתוך תחומי העיר. "זו החלטה קשה ועצובה אבל רק כך יוצאים מסגר בצורה אחראית והדרגתית" צייץ בחשבונו ראש העיר גבעתיים, רן קוניק.

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הודיע כי גני הילדים והצהרונים יחזרו לפעול ברמת גן רק ביום שני, לאחר שיתאפשר לכלל הגננות והסייעות בעיר  להבדק בבדיקת קורונה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!