דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף ללא גבולות

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | בריטניה וצרפת מקשיחות נהלים במאמץ לבלום את הקורונה

אירופה מתקשה לבלום את התפשטות הנגיף ובמדינות רבות נשברים שיאי תחלואה | בבריטניה הוטלו מגבלות תנועה והתקהלות וישנו קנס כבד על מי שמפירים אותן | בצרפת הוכרז עוצר לילי בפריז ושבע ערים נוספות

מוזיאון הלובר בפריז בזמן מגפת הקורונה, ה-14 באוקטובר. (צילום: AP Photo/Lewis Joly)
מוזיאון הלובר בפריז בזמן מגפת הקורונה, ה-14 באוקטובר. (צילום: AP Photo/Lewis Joly)
אוריאל לוי

עלייה משמעותית בקורונה באירופה. מדי יום מתווספים למעגל החולים הפעילים בקורונה כ-150,000 אירופאים, מספר גדול בהרבה ממה שהיה בגל הראשון שהיה באביב. שיאים חדשים של הדבקות נרשמו השבוע במרבית המדינות האירופאיות: צרפת, בריטניה, ספרד, איטליה, גרמניה, רוסיה, פולין, הולנד, אוקראינה, רומניה, בלגיה, שוויץ, פורטוגל, צ'כיה, סלובקיה, אוסטריה ועוד. מספר החולים הפעילים באירופה גדול מ-3.1 מיליון בני אדם.

בריטניה

בעקבות זינוק במספר הנדבקים בשבועות האחרונים הציג השבוע ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, תכנית 'רמזור' המגדירה את ההגבלות המקומיות בבריטניה לפי שלוש דרגות: "בינונית", "גבוהה" ו"גבוהה מאוד". הממשלה אמנם אוסרת על התקהלויות של יותר מ-6 אנשים, אך כרגע לא חלות הגבלות על מקומות העבודה ועל בתי הספר. שר הבריאות הבריטי, מט הנקוק, הודיע שהלילה (שישי) בחצות תעלה הכוננות בבירה לונדון ובשבעה אזורים נוספים מ"בינונית" ל"'גבוהה" והמשמעות היא שייאסר על התושבים להיפגש בבתים ובחללים סגורים עם מי שאינם גרים איתם ואינם איתם בקפסולה, גם במקומות ציבוריים. המסעדות והפאבים ייסגרו בשעה 22:00. הדרגה השנייה בחומרתה תחול מהלילה על 16 מיליון בני אדם.

בריטניה. נזק כלכלי כבד לעסקים ולאזרחים (צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth)
בריטניה. נזק כלכלי כבד לעסקים ולאזרחים (צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth)

הדרגה "האדומה" והחמורה ביותר חלה כרגע רק על אזור העיר ליברפול שבצפון אנגליה – אזור שבו חיים 1.5 מיליון תושבים. ההגבלות "האדומות" אוסרות על ביקורים בבתים ומפגשים במקומות ציבוריים וסוגרות את הפאבים ובתי הקפה, אלא אם בית העסק מקבל אישור לפעול כמסעדה, ואז הוא רשאי להיות פתוח עד 22:00. הבריטים מתבקשים להימנע מנסיעות לאזור "אדום" ומחוצה לו. ההגבלות החדשות בלונדון ובדרום אנגליה התקבלו בשעה שמיליוני תושבים בצפון אנגליה ממתינים לדעת אם יחולו עליהם ההגבלות הקפדניות ביותר, כפי שחלות על תושבי ליברפול. הנקוק הודיע שמתנהלים דיונים לגבי החמרת ההגבלות במנצ'סטר ולנקשייר שבצפון אנגליה ומעבר מדרגה "גבוהה" ל"גבוהה מאוד".

מנהיגים מקומיים, כולל חברים במפלגה השמרנית של ג'ונסון, מביעים התנגדות לצעדים המתוכננים ומתנים את החרפת ההגבלות בסיוע כלכלי כדי להפחית את הנזק שנגרם לעסקים ולתושבים, נזק שצפוי עוד לגדול. הנקוק הדגיש שהחלטה סופית טרם התקבלה. כאמור, כרגע רק ליברפול "אדומה". הקנסות האישיים על הפרת המגבלות מגיעים עד 10,00 לירות שטרלינג, והן המחמירות ביותר באירופה.

בבריטניה אובחנו עד כה 673,622 חולי קורונה, ולפחות 43,293 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

צרפת

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הודיע אתמול על מגבלות חדשות ברחבי המדינה ועל הרחבת מערך הבדיקות בעקבות העלייה החדה במספר המאובחנים החיוביים. אתמול אובחנו בצרפת לראשונה יותר מ-30,000 חולי קורונה חדשים ביממה.

מלצרית לובשת מסכה בזמן מגפת הקורונה בצרפת (צילום: AP Photo/Bob Edme)
מלצרית לובשת מסכה בזמן מגפת הקורונה בצרפת (צילום: AP Photo/Bob Edme)

פריז ושבע ערים גדולות נוספות ייכנסו החל ממחר לעוצר לילי בין השעות 21:00 ועד 6:00 בבוקר למחרת. היציאה מהבתים בשעות אלה תיאסר מלבד לצרכי חירום, ומי שיפר את העוצר ייקנס בסכום של 135 אירו. מי שיפר את העוצר הלילי פעמיים בהפרש של שבועיים ייקנס בסכום של 1,500 אירו. העוצר הלילי ימשך עד ה-1 בדצמבר, והוא הוטל על הערים: פריז, ליון, מרסיי, ליל, טולוז, גרנובל, מונפלייה, רואן, וסנט-אטיאן.

בצרפת אובחנו עד כה 809,684 חולי קורונה, ביניהם 672,477 חולים פעילים. לפחות 33,125 מתו ממחלת הקורונה ומסיבוכיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!