דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

יוצאים מהסגר / מה נפתח, מה סגור ומה הלאה | מדריך ליציאה מהסגר

האם מותר לטייל, מי יוכל לעבוד, איך טסים לחו"ל ומתי יגיע השלב הבא בהקלות | ההנחיות החדשות שנכנסו היום (א') לתוקף

חוף הים בהרצליה (צילום אילוסטרציה: רוני רימר)
חוף הים בהרצליה (צילום אילוסטרציה: רוני רימר)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שורת הקלות בסגר ייכנסו לתוקף היום (ראשון), ומהוות את השלב הראשון בתכנית היציאה מהסגר השני של משרד הבריאות שאושרה בקבינט הקורונה. ההקלות המרכזיות הן ביטול המגבלה על יציאה מהבית, פתיחת המסגרות לילדים מגיל לידה עד 6 , פתיחת עסקים שאינם מקבלים קהל, אפשרות לאיסוף עצמי של מזון (Take away) במסעדות, ואפשרות להגיע לחופי הים, לפארקים, לשמורות טבע וגם ל-3 אתרים דתיים מרכזיים – הר הבית, הכותל המערבי וכנסיית הקבר

ההקלות לא יחלו ב-8 יישובים 'אדומים' בהם קיימת עדיין רמת תחלואה גבוהה בקורונה, אך המסגרות לגיל הרך ייפתחו ביישובים אלו.

קבינט הקורונה בממשלה אישר את ההקלות ביום חמישי, והן יהיו בתוקף עד סוף החודש. בימים הקרובים יתכנס הקבינט לדון במתווה להמשך. לפי מתווה משרד הבריאות, היציאה מהסגר תתנהל ב-8 שלבים בהתאם לירידה בהיקפי התחלואה כפי שיתבטאו במספר הנדבקים החדשים ובמקדם ההדבקה (R). המעבר בין השלבים יתקבל בהחלטת ממשלה, שיכולה לקבל החלטות שונות מהמתואר במתווה.

מקומות עבודה ללא קהל:
החל מהיום יפתחו כל מקומות העבודה שאינם מקבלים קהל, הכוללים בין השאר: תעשייה, הייטק, משרדי רואי חשבון ועורכי דין, אדריכלים וכו'. לגבי שאר בתי העסק, הפתוחים לקהל הרחב, קבלת קהל אסורה למעט חריגים שנקבעו בתקנות של משרד הבריאות. משלוחים מותרים מכלל בתי העסק. בנוסף מותרת פתיחת מקומות העבודה שהיו מותרים בשלב הקודם של הסגר.

השלב הבא: על פי מתווה משרד הבריאות אם תמשך הירידה בתחלואה יותרו טיפולים לא רפואיים ורפואה משלימה. פתיחת מקומות המסחר, צימרים ומקומות בהם מקבל קהל רק בשלב 3 ליציאה מהסגר. מסעדות בתי קפה וחדרי כושר בשלב 4, ובתי מלון ובריכות בשלב 5.

אסטרטגיה משרד הבריאות (שקפים ממשרד הבריאות)
אסטרטגיה משרד הבריאות (שקפים ממשרד הבריאות)

 

מגבלות על תנועה והתקהלות:
המגבלה האוסרת על יציאה מהבית על מרחק של למעלה מק"מ בוטלה. בוטלה גם המגבלה על ביקור בבתים של אחרים, כל עוד לא עוברים על מגבלת ההתקהלות – עד 20 אנשים בשטח פתוח ועד 10 אנשים בשטח סגור. הותרה השהייה בחופי הים ובפארקים לאומיים. חשוב לציין כי עונת הרחצה הסתיימה ביום שבת האחרון.

מסעדות, בתי קפה ובילויים:
החל מהיום ניתן לעשות 'טייק אווי' – הגעה למסעדה ולקיחת המזון, וזאת בנוסף למשלוחים שהיו מותרים עד כה. בשלב זה לא תותר ישיבה במסעדות ובתי קפה, שנחשבת כמקדמת הדבקה מאחר ונעשית ללא מסיכה ועם תחלופה גבוהה של בני אדם.

השלב הבא: בתי קפה ומסעדות יפתחו רק בשלב 4 של יציאה מהסגר. בתי מלון, בריכות, כנסים תערוכות ואולמות אירועים רק בשלבים מתקדמים יותר, ככל הנראה לא בשבועות הקרובות.

מוסדות חינוך:
היום רשאים להיפתח כלל מוסדות החינוך לגילאי לידה עד 6, גם בערים 'אדומות'. הלמידה בגנים תחזור בדומה למתווה שקבע משרד החינוך בתחילת השנה – שישה ימים בשבוע וללא קפסולות. הגננות והסייעות נדרשות ללבוש מסיכה, אך הילדים לא. גם הצהרונים רשאים להיפתח, ועל פי המתווה שקבעו משרדי החינוך והבריאות, כל כיתת צהרון תורכב מילדי שלושה גנים בלבד

בפועל, בחלק מהרשויות המקומיות ייפתחו הגנים רק בהמשך השבוע, עקב צורך בזמן נוסף להתארגנות. גם מעונות היום המפוקחים לגילאי לידה עד 3, המופעלים על ידי ארגונים חברתיים כמו נעמת, ויצ"ו, אמונה ועוד, ייפתחו רק בהמשך השבוע.

השלב הבא: על פי מתווה משרד הבריאות בשלב הבא של הסגר יפתחו כיתות א' עד ד' בבתי הספר היסודיים. כיתות ה' עד יב' ייפתחו רק בשלב של 6 של פתיחת הסגר.

ערים אדומות:
בערים האדומות יימשך הסגר עד ליום רביעי בחצות לפי המתכונת הנוכחית, אך תפתח מערכת החינוך לגילאי 0-6. בנוסף הוחלט על סיוע כלכלי מיוחד לערים האדומות. כמו כן תתאפשר כניסה ויציאה מהאזורים המוגבלים לתלמידי חינוך מיוחד, נוער בסיכון ומוסדות חינוך ורווחה שפעילותם הותרה.

הערים והאזורים בהם ימשך הסגר: בני ברק מרחוב ז'בוטינסקי ודרומה לו, רכסים,  אלעד; שכונת רמת שלמה בירושלים (רובע 4), שכונות רמת אשכול, מעלות דפנה בירושלים (רובע 5),  שכונת מטרסדורף  בירושלים (רובע 9), ביתר עלית (מלבד אזורי התעשייה), מודיעין עלית (מלבד אזורי התעשייה).

טיסות לחו"ל:
ביום חמישי בחצות נפתח נתב"ג שוב לפעילות לפי המתווה שהיה טרם הסגר: נוסעים שיטוסו למדינות המוגדרות ירוקות יהיו פטורים מבידוד בשובם ארצה. לרשימת המדינות הירוקות לחצו כאן. עם זאת רבים מהיעדים בעולם עדיין חסומים לישראלים, וביעדים רבים מי שמגיע מישראל מחויב בבידוד ובדיקת קורונה. יש לבדוק את המידע העדכני והרלוונטי באתרי האינטרנט של מדינות היעד.

אתרי דת מיוחדים:
הר הבית, רחבת הכותל המערבי, וכנסיית הקבר יפתחו לתפילה במתווה שייקבע על ידי משרד הבריאות, המשרד לביטחון פנים והמל"ל, לפי קפסולות של 20 משתתפים.

ספורט:
ספורטאים מקצועיים (גברים ונשים) יוכלו להתאמן ביחד בליגות הגבוהות: בענפים בהם עד ארבע ליגות – ספורטאים בליגה הראשונה. בענפים בהם 5 ליגות או יותר – ספורטאים בשלושת הליגות הראשונות. ספורט יחידני מחוץ לבית עדיין מותר. חדרי הכושר יפתחו רק בשלבים הבאים של פתיחת המשק, וקהל במשחקי ספורט רק בשלבים הסופיים של החזרה לשגרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!