דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

עובדים במאבק / ״מחסלים את בזק בינלאומי״: עובדי החברה הפגינו מול משרד התקשורת בתל אביב

העובדים מוחים על מהלך משרד התקשורת שעלול למוטט את חברת הבת של בזק | יו"ר הוועד, לימור ליברמן-לביא: ״הרפורמה תביא לחיסול בזק בינלאומי ו-20 חברות קטנות נוספות״

הפגנת עובדי בזק בינלאומי מול משרד התקשורת. "חוסר תום לב והיעדר שקיפות" (צילום: יח"צ)
הפגנת עובדי בזק בינלאומי מול משרד התקשורת. "חוסר תום לב והיעדר שקיפות" (צילום: יח"צ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי בזק בינלאומי הפגינו הבוקר (רביעי) מול משרד התקשורת בתל אביב, על רקע ההחלטה לפרסם שימוע בנושא מתן רישיון ספק אינטרנט (ISP) לחברת 'בזק'. מהלך זה צפוי לייתר את קיומה של חברת הבת, ולטענת הוועד לפגוע גם בתחרות בענף.

העובדים הניפו שלטי מחאה נגד המהלך המסתמן, ובהם "לא לחיזוק המונופול", "הנדל – אל תייקר את האינטרנט", "לפטר עובדים בשעת משבר זה פשע" ועוד.

(צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)

״אנחנו קוראים לשר הנדל תעצור את הרפורמה, דבר איתנו, תקשיב למה שאנחנו, ויתר החברות שצפויות להיפגע, אומרים״, אומרת לימור ליברמן-לביא, יו"ר ועד העובדים. על פי ליברמן-לביא הרפורמה של שר התקשורת צפויה להביא לחיסול חברת בזק בינלאומי, על 1,350 עובדיה, ולהתמוטטות כ-20 חברות קטנות המציעות שירותי אינטרנט – בשל התחזקות הדואופול של בזק והוט.

לדבריה, בטווח הארוך, הפגיעה בתחרות צפויה לגרום גם לעליית מחירים לצרכנים. "בכל תחום כלכלי אחר הממשלה מעודדת תחרות", טענה, "וכאן היא מקטינה את התחרות".

(צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)

ועד העובדים הכריז בתחילת השבוע שעבר גם על סכסוך עבודה, על רקע החשש מפני השלכות הרפורמה שעשויות לכלול את סגירת החברה ופיטורי עובדיה. הוועד דורש מהנהלת בזק בינלאומי ומחברת האם בזק, להימנע מצעדים חד צדדיים ולהיכנס למשא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי שיסדיר את זכויות העובדים על רקע השינויים.

הצעת משרד התקשורת לא מעניקה לבזק אפשרות לאחד לתוכה את בזק בינלאומי, אך מבקשת להתיר לה לספק את השירות המרכזי שחברת הבת מספקת, תוך יצירת ניגוד אינטרסים מלאכותי בין החברות.

מהלך חלופי של ביטול ההפרדה המבנית בבזק, לעומת זאת, עשוי היה לאפשר לעובדים בבזק בינלאומי נקודת פתיחה טובה יותר במשא ומתן לקליטתם בחברת האם, בניגוד למתכונת המוצעת כעת.

שר התקשורת, יועז הנדל, אמר בתגובה להפגנה: "מעריכים מאוד את העובדים, אבל אחרי שנים של קיפאון צריך לקבל החלטות קשות בתחום התקשורת. טובת הצרכן עומדת לנגד עיני. במשך שנים הצרכן הישראלי משלם מיליוני שקלים לחינם על מנויים לספקיות אינטרנט שאינם בשימוש. המצב הנוכחי מחייב שינוי ואני מתחייב לקבל את ההחלטה הנכונה עבר כלל האזרחים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!