דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות בארה"ב

בחירות בארה"ב / בצל הקורונה: שיעור ההצבעה המוקדמת בארה"ב זינק ב-169% לעומת 2016

46% מאלו שהצביעו מוקדם נרשמו כדמוקרטים, 36% כרפובליקנים | המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן שומר על פער של 9.2% בסקרים מול הנשיא המכהן דונלד טראמפ | ראש המטה של סגן הנשיא מייק פנס נמצא חיובי לנגיף הקורונה

הצבעה מוקדמת בבחירות 2020 בארה"ב, יוסטון טקסס. (צילום: AP Photo/David J. Phillip)
הצבעה מוקדמת בבחירות 2020 בארה"ב, יוסטון טקסס. (צילום: AP Photo/David J. Phillip)

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, ג'ו ביידן, ממשיך לשמור על יתרון מול יריבו, הנשיא המכהן דונלד טראמפ. על פי ממוצע הסקרים הבוקר (ראשון) באתר 538 של הסוקר נייט סילבר, מוביל ביידן ב-9.2% על טראמפ.

הבחירות עצמן ייערכו ב-3 בנובמבר, אך הצבעה מוקדמת בדואר ובקלפיות החלה כבר לפני מספר שבועות. בצל  משבר הקורונה, נרשמה עלייה משמעותית בהצבעה באופנים אלה. בקשות לקבלת טפסי הצבעה בדואר טיפסו ב-217% לעומת הבחירות הקודמות ב-2016. 46% מהבקשות הגיעו מבוחרים שנרשמו כדמוקרטים, 30% רפובליקנים, ו-24% אחרים (עצמאים או תומכי מפלגות אחרות).

העימות הנשיאותי הראשון בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (AP Photo/Patrick Semansky)
העימות הנשיאותי הראשון בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (AP Photo/Patrick Semansky)

אחוז ההצבעה המוקדמת בקלפיות וטפסי ההצבעה בדואר שנשלחו בחזרה טיפס ב-169% לעומת הבחירות ב-2016. גם נתונים אלה נרשם יתרון לבוחרים הרשומים כדמוקרטים (46%), לעומת רפובליקנים (36%) ואחרים (18%).

טקסס, המדינה בשנייה בגודלה בארה"ב, היא אחת המובילות באחוזי ההצבעה המוקדמת. עשרה ימים לפני המועד הרשמי, הושווה כבר מספר הקולות שהוטלו בבחירות מוקדמות ב-2016, ושיעור ההצבעה עומד כבר על 80% מהשיעור הכולל ב-2016.

עם זאת, הבוחרים במדינה לא נרשמים לפי מפלגות, כך שקשה לומר מי המועמד שירוויח משיעור ההצבעה הגבוה. הסקרים השנה צמודים מתמיד, כשעל פי ממוצע הסקרים של האתר 538, מוביל טראמפ על יריבו ב-0.5% בלבד.

המדינה נחשבת בדרך כלל למעוז רפובליקני, אך במפלגה הדמוקרטית מאמינים כי הבאת מילוני האזרחים שבדרך כלל לא מצביעים, בעיקר בקרב הקהילה ההיספנית הגדולה, עשוי להעניק להם ניצחון במדינה הדרומית. קרוב ל-50% מהטקסנים שנרשמו השנה להצביע, לא עשו זאת מעולם או לא עשו זאת על בסיס קבוע, כך על פי חברת הייעוץ הפוליטית L2.

ראש המטה של סגן הנשיא נדבק

דובר של הבית הלבן הודיע הבוקר כי סגן הנשיא, מייק פנס, מתכוון לקיים את כל פעילויות הבחירות המתוכננות לו בימים הקרובים, זאת למרות שראש המטה שלו, מרק שורט, נמצא חיובי לנגיף הקורונה. על פי הדובר, סגן השניא ורעייתו, קארן פנס, נמצאו שליליים.

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס (AP Photo/John Minchillo).
סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס (AP Photo/John Minchillo).

שורט הוא אחד מהיועצים הקרובים ביותר לסגן הנשיא, ועומד בהגדרת "מגע קרוב" של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן. על פי ההגדרה, מגע מסוג זה מחייב עטיית מסכה בכל מגע עם אנשים ומעקב אחרי תסמינים אפשריים של המחלה. דובר של סגן הנשיא הבהיר בכוונתו לעמוד בכל ההוראות הרלוונטיות.

המועמדים יצאו למדינות המפתח

ביידן וטראמפ משקיעים את הימים שנותרו עד הבחירות בעצרות במדינות המפתח, שניצחון בהן יבטיח את מספר האלקטורים הדרוש.

הנשיא הגיע אתמול (שבת) וואקשה בוויסקונסין, שם קיים את העצרת השלישית שלו ביממה. הפעם היחידה בה הכיר בעובדה שמספר הנדבקים במדינה זינק בשבועות האחרונים, הייתה כשאמר שארה"ב כוללת במניין המתים מהמחלה גם כאלה שנפטרו מסיבות אחרות, כמו מחלות לב.

מאוחר יותר טען כי "אנחנו משטחים את העקומה" ואמר כי תחזיתו של ביידן בעימות האחרון, לפיה ארה"ב בדרך ל"חורף אפל" היא "איומה ונוראה. בשבוע האחרון עמד מספר הנדבקים היומי הממוצע בוויסקונסין על 4,212, עלייה של 66% מהממוצע היומי בשבועיים שקדמו לו. בארה"ב כולה נרשם ביום שישי האחרון מספר שיא של נדבקים חדשים.

ביידן הקדיש את סוף השבוע הלפני אחרון של מסע הבחירות לפנסליבניה. סגן הנשיא לשעבר קיים שתי עצרות, בניסיון לדבור על טראמפ, שניצח במדינה לפני ארבע שנים ביתרון זעום.

"ייתכן שהכל יהיה תלוי בפנסליבניה", אמר ביידן בעצרת במחוז באקס, בו ניצחה הילארי קלינטון בפחות מ-1% ב-2016, "ואני מאמין בכם, אני מאמין במדינה שלי".המועמד הדמוקרטי, יש לציין, נולד בפנסילבניה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!