דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בזק

תשתיות אינטרנט / לראשונה בישראל: בזק הכריזה על פריסת מלאה של סיבים אופטיים במטולה

התושבים ייהנו מקצב גלישה באינטרנט של 1 ג'יגה, מהיר פי-10 מהקצב הנוכחי | דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה: "עד היום האינטרנט במטולה היה איטי להחריד. היום מטולה פורצת דרך"

השקת הסיבים האופטיים באוקטובר 2020. משמאל: גיל שרון, יו"ר בזק; יועז הנדל, שר התקשורת; דודו מזרחי, מנכ"ל בזק; דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה (צילום: ארז רביב)
השקת הסיבים האופטיים באוקטובר 2020. משמאל: גיל שרון, יו"ר בזק; יועז הנדל, שר התקשורת; דודו מזרחי, מנכ"ל בזק; דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה (צילום: ארז רביב)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

בזק הכריזה היום (רביעי) על סיום פריסת הסיבים האופטיים במטולה. מדובר בפריסת סיבים מלאה, כך שכל תושבי מטולה יוכלו בקרוב ליהנות מקצב גלישה העומד על 1 ג'יגה, מהיר פי-10 מהקצב המקסימלי של 100 מגה ממנו נהנו במושבה עד כה.

חיבור מסחרי של לקוחות ראשונים יתאפשר בתוך שבועות בודדים.

דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה:  "זאת בשורה אדירה. אני שמח שמצפון הגיעה הבשורה ליישוב הראשון בארץ שכולו סיבים אופטיים. עד היום האינטרנט במטולה היה איטי להחריד. היום מטולה פורצת דרך. אני רוצה להודות לחברת בזק ולשר התקשורת על ראיית הפריפריה. תושבי מטולה ייהנו משירותי האינטרנט הכי מהירים בארץ".

שר התקשורת יועז הנדל (דרך ארץ): "מה שעושים כאן זו ציונות. קו  המחרשה הוא גם קו הסיב. לפני 10 שנים עמד ראש הממשלה נתניהו לא רחוק מכאן ואמר שתוך שנתיים תחרש כל ישראל בסיבים. מה שלא נעשה בעשור האחרון יש לעשות היום במהירות".

לאחרונה אישר משרד התקשורת את מתווה הסיבים, ובעקבותיו הכריזה בזק כי תחבר לקוחות פרטיים ראשונים לסיבים תוך מספר שבועות בלבד, לאחר שדירקטוריון החברה אישר את הכניסה לפרויקט. מדובר במהלך בעל השפעות מרחיקות לכת על שוק האינטרנט בישראל, ועל הכלכלה והמשק הישראלי כולו.

עובדי בזק בהשקת פרויקט הסיבים במטולה (צילום: ארז רביב)
עובדי בזק בהשקת פרויקט הסיבים במטולה (צילום: ארז רביב)

שיווק השירות ממתין כעת להחלטת משרד התקשורת בשימוע לגבי מתן רישיון ספק אינטרנט (ISP) לבזק. אמנם מדובר בתכנית עתידית, אך היא כוללת שינויים בתחום שיווק האינטרנט מרגע ההחלטה, ולכן בבזק ממתינים להכרעה על מנת לבצע השקה מסחרית.

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק: "ההכרזה שלנו במטולה אינה מקרית, ומהווה הצהרת כוונות מבחינת בזק. ההגדרות הנוכחיות של מרכז ופריפריה עומדות להשתנות כבר בקרוב, כאשר רוחב הפס הזמין למשקי הבית יטשטש את הפערים הגאוגרפיים. התקופה האחרונה ממחישה יותר מתמיד את הצורך באינטרנט יציב ואיכותי ותפקידה של בזק היא לאפשר זאת לכלל אזרחי ישראל".

מדובר בפרויקט המורכב והיקר ביותר בשוק התקשורת היום, אשר במסגרתו הושקעו  מאות מיליוני שקלים, ויושקעו בו עוד מיליארדי שקלים. לצורך הפרויקט, בזק נערכת לקליטה של מאות אנשי תשתית וטכנאים, במטרה לעבות את מערך השטח של החברה. בתוך כך, החלה בזק בתכנון פריסה במספר ערים בישראל, ותאיץ את קצב הפריסה במהלך השנה הקרובה, זאת באמצעות מאות עובדים של החברה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!