דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף ללא גבולות

קורונה בעולם / צרפת וגרמניה נכנסות לסגר אך מערכת החינוך תמשיך לפעול | נגיף ללא גבולות

בצרפת מקרון הזהיר כי הנגיף "מתפשט במהירות שאפילו התחזיות הגרועות לא ציפו" | בגרמניה סוגרים מוסדות בילוי, אך לא מקומות עבודה

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת עמנואל מקרון, ביוני 2020. "(Kay Nietfeld/dpa via AP)
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת עמנואל מקרון, ביוני 2020. "(Kay Nietfeld/dpa via AP)
אוריאל לוי

סגר בצרפת – בתי הספר יפעלו

נשיא צרפת עמנואל מקרון הכריז אמש (רביעי) על סגר כולל במדינה על מנת להאט את התפשטות הקורונה. הסגר מגיע ימים אחדים לאחר שהמדינה כולה הוכנסה לסגר לילי נוקשה, וזאת בשעה שמדי יום נרשמים שיאים חדשים של התפשטות הנגיף בצרפת וכמעט בכל מדינות אירופה. "הווירוס מתפשט במהירות שאפילו התחזיות הגרועות ביותר לא ציפו", אמר מקרון בנאום שנשא בפני האומה הצרפתית.

מקרון הזהיר מקרון כי הגל השני עשוי להיות חמור מהגל הראשון שהכה בצרפת באביב. עוד אמר שאסור להגיע למצב של חסינות עדר, דבר שמשמעותו תהיה לדבריו תמותה עודפת של 400,000 בני אדם. הסגר החדש "מרוכך" בהשוואה לסגר הראשון ובהשוואה לסגר שהוטל על ישראל לפני כחודש וחצי.

מקרון הדגיש כי אסור "לעצור" את הכלכלה, ועל כן בתי הספר בצרפת ימשיכו לפעול בסגר, שייכנס לתוקפו כבר מחר (שישי). הסגר צפוי להימשך לפחות עד ה-1 בדצמבר. כחלק מהסגר יידרשו תושבי צרפת להישאר בבתיהם ויוכלו לצאת רק למטרות חיוניות כמו רכישת מזון ותרופות, או קבלת טפול רפואי. הם יוכלו גם לצאת בשביל פעילות ספורטיבית למשך שעה אחת. עובדים שאינם חיוניים יוכלו לצאת לעבוד רק בעבודות ללא קבלת קהל ובמידה ומעסיקיהם יוכיחו שאין זה אפשרי עבורם לעבוד מהבית.

ההודעה על הסגר מגיעה לאחר שאתמול דווחו 523 מתים מקורונה ביממה אחת, המספר הגבוהה ביותר מאז 22 באפריל. לפני כמה ימים נשבר שיא של יותר מ-50,000 מאובחנים ביממה.

בצרפת אובחנו עד כה 1,235,132 נשאי קורונה, ביניהם 1,085,370 חולים פעילים. לפחות 35,785 בני אדם מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

"סגר לייט" בגרמניה

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הודיע אמש (רביעי) כי היא ומושלי מדינות-המחוז החליטו להטיל סגר חלקי בכל המדינה. הסגר שכונה בימים האחרונים "סגר לייט" איננו כולל את סגירת מקומות העבודה ומוסדות החינוך. במסגרת המגבלות החדשות, שיכנסו לתוקף שבוע הבא, ייסגרו מסעדות, ברים, תיאטראות, בתי קולנוע, בתי מלון, מכוני כושר ובריכות. תושבי גרמניה יתבקשו להימנע מנסיעות לא חיוניות, והתקהלויות יוגבלו לעשרה אנשים החיים במקסימום של שני בתי אב שונים.

מרקל הזהירה בדברים שנשאה הערב כי המצב בארצה "חמור מאוד", ולדבריה "אנחנו חייבים לפעול, ועכשיו, כדי למנוע משבר בריאותי אמתי". היא הוסיפה כי מטרתה לצמצם כל האפשר את הנזק הכלכלי והחברתי של הסגר החלקי.

גרמניה דיווחה הבוקר על שיא יומי חדש של נדבקים, 14,964. עוד 85 חולים מתו בתוך 24 שעות במדינה שזכתה עד כה לשבחים על הצלחתה לשמור על שיעורי ההדבקה והתמותה נמוכים מאז פרוץ המגפה. עם זאת, רשויות הבריאות הגרמניות הביעו חשש מזינוק במספר הנדבקים. גורמים רשמיים ציינו כי לפי החישובים שלהם, מספר הנדבקים צפוי להכפיל עצמו בכל שבוע, ומספר החולים הזקוקים למיטות טיפול נמרץ בתוך כל עשרה ימים. "אם נחכה שמיטות הטיפול הנמרץ יהיו מלאות, זה יהיה מאוחר מדי", הזהיר שר הבריאות ינס שפאן, שבעצמו נדבק לאחרונה בנגיף.

בגרמניה אובחנו עד כה 479,463 נשאי קורונה, ביניהם 136,305 חולים פעילים. לפחות 10,358 בני אדם מתו מהמחלה ומסיבוכיה.  ​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!