דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף ללא גבולות

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | איסור על מכירת צעצועים בצרפת ובדיקות המוניות בסלובקיה

עד כה מתו 1,212,116 איש בעולם מקורונה, מחציתם ב-4 מדינות: ארה״ב, ברזיל, הודו ומקסיקו

בייג'ינג, סין (צילום: AP Photo/Mark Schiefelbein)
בייג'ינג, סין (צילום: AP Photo/Mark Schiefelbein)
אוריאל לוי

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט ברחבי העולם. יותר מ-47 מיליון בני אדם אובחנו כנשאי הנגיף, מתוכם יותר מ-12 מיליון חולים פעילים. אירופה חזרה להיות מוקד ההתפשטות הגדול ביותר בעולם עם יותר ממחצית מהחולים הפעילים. רבע מהחולים הפעילים חיים בארה"ב.

מניין המתים ממגפת הקורונה הוא 1,212,116 בני אדם, מחציתם בארבע מדינות בלבד: ארה"ב, ברזיל, הודו ומקסיקו. נתונים אלה דווחו על-ידי 216 רשויות בריאות של מדינות וטריטוריות ברחבי העולם ופורסמו כאן.

צרפת

מוצרים בלתי חיוניים יאסרו למכירה בסופרמרקטים ובחנויות קטנות החל מהיום. כך הודיע שלשום (ראשון) ראש ממשלת צרפת, ז'אן קסטקס. בין המוצרים שיאסרו למכירה: צעצועים, כלים, ביגוד, רהיטים ומוצרי חשמל. למרות הסגר שהחל ביום שישי, מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט ברחבי צרפת. אתמול נרשם שיא יומי חדש לאחר שאובחנו במדינה 52,518 נשאי קורונה חדשים.

הממשלה קראה לציבור להזמין מוצרים שנאסרו למכירה בחנויות דרך האינטרנט במשלוח עד הבית, והודיע כי היא תפצה את העסקים על אובדן הכנסות ממכירות. "על מנת שלא יאלצו להיסגר", אמר קסטקס. לדבריו, צעדים אלה ננקטו על מנת שהכלכלה תשרוד, ובמטרה שהצרפתים יישארו בריאים.

  • בצרפת אובחנו עד כה 1,466,433 חולי קורונה, ביניהם 1,309,894 חולים פעילים. לפחות 37,435 בני אדם מתו ממחלת הקורונה ומסיבוכיה.

איטליה

עוצר לילי יוטל על כל איטליה, כך הודיע אתמול ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, בנאום בפרלמנט. ההגבלות החדשות, שכוללות עוצר לילי והגבלת נסיעות לאזורים עם שיעורי תחלואה גבוהים יופיעו בצו ממשלתי שיפורסם היום או מחר. בשבועות האחרונים מספר הנדבקים החדשים באיטליה מטפס ובימים האחרונים הגיע לממוצע של 30,000 ביממה. בנוסף חלה עלייה במספר הנדבקים שמאושפזים בבתי החולים ובמספר המתים.

מחאת בעלי מסעדות ופאבים באיטליה (צילום: AP Photo/Gregorio Borgia)
מחאת בעלי מסעדות ופאבים באיטליה (צילום: AP Photo/Gregorio Borgia)

קונטה הזהיר שאם איטליה לא תגיב לעלייה במספר הנדבקים, בחודש הבא היחידות לטיפול נמרץ ב-15 מ-20 האזורים במדינה יהיו על סף קריסה. "למרות המאמצים שלנו, ההתפתחות של הנגיף בימים האחרונים מדאיגה מאוד. אנחנו חייבים לנקוט צעדים מחמירים יותר", הדגיש קונטה בנאומו בפרלמנט.

  • באיטליה אובחנו עד כה 731,588 חולי קורונה, ביניהם 396,512 חולים פעילים. לפחות 39,059 בני אדם מתו ממחלת הקורונה ומסיבוכיה.

סלובקיה

שני שליש מבין 5.4 מיליון תושבי סלובקיה עברו בדיקת קורונה במהלך סוף-השבוע (שבת-ראשון). במבצע שיהפוך את סלובקיה למדינה הראשונה שתערוך בדיקת קורונה לכל אוכלוסייתה בימים אחדים, נערכו תוך יומיים 3.6 מיליון בדיקות, זאת במטרה לבודד מיידית את כל נשאי הנגיף מבלי שהנגיף יתפשט. 38,359 מבין המאובחנים (1%) נמצאו חיוביים לקורונה.

"עשינו צעד אדיר קדימה", אמר ראש הממשלה, איגור מאטוביץ', "אבל אל לנו לחשוב שבגלל ה-1% שאובחנו כחיוביים הכל בסדר עכשיו. יתכן כי עד 2% מאוכלוסיית המדינה נושאת את הנגיף. זהו לא מצב טוב".

  • בסלובקיה אובחנו עד כה 61,829 חולי קורונה, ביניהם 48,598 חולים פעילים. לפחות 219 בני אדם מתו ממחלת הקורונה ומסיבוכיה.

סין

ממשלת סין שינתה את תכנית הלימודים של בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים והכניסו לתוכה שיעורים על מחלת הקורונה. תכנית הלימודים החדשה מלמדת את ילדי סין את הנרטיב הסיני על התפרצות המגפה, ועל האופן בו האומה הסינית הצליחה להתגבר עליה. השיעורים על הקורונה יעברו במקצועות: ביולוגיה, בריאות, היסטוריה וספרות והם "יעזרו לתלמידים ללמוד את העובדות הבסיסיות שהמפלגה והמדינה תמיד מעמידה את ערך החיים ואת הבטיחות בראש סדר העדיפויות", נכתב במזכר של משרד החינוך הסיני.

"התלמידים ילמדו על דמויות מפתח וצעדים מרכזיים שננקטו על מנת להכריע את התפשטות המגפה. הם ילמדו לטפח מודעות ומסירות ציבורית, ויעשירו את הידע שלהם על יתרונותיה של השיטה הסוציאליסטית בעלת המאפיינים הסיניים".

בסין דווחו היום על 49 נשאי קורונה חדשים – מספר המאובחנים היומי הגבוה ביותר מזה למעלה משלושה חודשים. עם זאת, לא ברור אם כל 49 החולים אובחנו ביממה החולפת או שמא בכמה ימים, ומבין המאובחנים החדשים 44 הגיעו מחו"ל ורק 5 נדבקו בסין.

  • בסין אובחנו עד כה 86,070 חולי קורונה, ביניהם 391 חולים פעילים. לפחות 4,634 בני אדם מתו ממחלת הקורונה ומסיבוכיה.
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!