דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ש.ל.ה

עובדים במאבק / הערעור נדחה: שביתה במרפאות השיניים, הרפואה המשלימה והאסתטיקה של כללית החל משני

ההסתדרות וועד העובדים טוענים שהנהלת חברת של"ה, המפעילה את המרפאות, גוררת רגליים במו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי | בית הדין הארצי דחה את ערעור ההנהלה וקבע כי אין בנזקים שייגרמו להנהלה או למטופלים עילה לצו מניעה

מרפאת קופת חולים כללית.  (צילום: דוד שי/ ויקימדיה).
מרפאת קופת חולים כללית. (צילום: דוד שי/ ויקימדיה).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין הארצי לעבודה דחה את ערעור הנהלת מרפאות השיניים ש.ל.ה מבית קופת חולים כללית, בדרישה למנוע את השביתה הצפויה לפרוץ מחר (שני) ב-170 מרפאות השיניים, הרפואה המשלימה והאסתטיקה של הרשת. ההסתדרות וועד העובדים טוענים כי הנהלת החברה גוררת רגליים במו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה.

סגן נשיאת בית הדין הארצי, השופט אילן איטח, כתב בהחלטתו כי השתכנע מנימוקי בית הדין האזורי כי הצדדים מיצו את המו"מ ביניהם במהלך השבוע בו הוטל על השביתה צו מניעה, וכי המחלוקת ביניהם היא כלכלית בעיקרה ומקימה לעובדים זכות לשבות. עוד חידד בית הדין כי ההסכם שנחתם בחברה באוגוסט האחרון הסדיר רק סוגיות הנוגעות להשלכות הקורונה על העבודה, ולפיכך איננו מטיל על העובדים חובת 'שקט תעשייתי' באשר לדרישותיהם האחרות לחידוש ההסכם הקיבוצי הכולל שלהם. ועד עובדי ש.ל.ה יוצג על-ידי עו"ד כפיר זאב ועו"ד ליהי בכר בהליך.

"איני מתעלם מכך שהצעדים הארגוניים בהם מאיימים המשיבים לנקוט עלולים לגרום נזק למשיבה ולמטופלים במרפאותיה", הדגיש השופט איטח. "מטבעה של שביתה שהיא גורמת נזק הן למעסיק והן לצדדים שלישיים. אולם בנסיבות המקרה אין בנזקים שייגרמו לכשעצמם כדי להוות עילה למתן צו מניעה". עם זאת ציין כי מן הראוי להימנע מפגיעה לא מידתית במטופלים, שעשויה להביא לעתירה נוספת לבית הדין. כזכור, בית הדין האזורי לעבודה התיר לעובדים לשבות החל ממחר, כבר ביום חמישי בשבוע שעבר, וזאת על מנת לאפשר להנהלת המרפאות להיערך מראש ולהודיע למטופלים על ביטול התורים שנקבעו לימי השביתה – וכן על מנת לאפשר למטופלים עצמם שהות להיערך לכך, באופן שיוכלו להגיש בקשות לוועדת החריגים שהוקמה על-ידי ועד העובדים.

ש.ל.ה כוללת את 100 מרפאות השיניים של כללית סמייל, את 50 מרפאות כללית רפואה משלימה וכ-14 מרפאות כללית אסתטיקה, המשרתות את הציבור החרדי, בפריסה מלאה ברחבי הארץ ובכל הערים החרדיות המובהקות. ועד עובדי ש.ל.ה נמצא במגעים לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה זה למעלה משנה, כשלטענתו ההנהלה מסרבת לחשוף נתונים קריטיים להסכם, ממעטת לתאם פגישות משא ומתן ולאחרונה אף דחתה את הצעתו לתיקון עיוות בתגמולי העובדים. סכסוך העבודה בחברה הוכרז כבר לפני כשלושה שבועות.

מהנהלת ש.ל.ה (כללית סמייל, רפואה משלימה ואסתטיקה) נמסר: "מאז פרוץ משבר הקורונה חתמנו על ארבעה הסכמים קיבוציים. בהסכם האחרון שנחתם אך בחודש אוגוסט ניתנה העלאת שכר לעובדים. אנו ממשיכים בניהול מו״מ אינטנסיבי עם ועד העובדים וקוראים לו לחזור לשולחן הדיונים. מטופלים שנקבע להם ביקור ליום ב' (ה-9 בנובמבר) יקבלו מסרונים עם הודעה בנושא ויקבע להם מועד חדש".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!