דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות בארה"ב 2020

בחירות בארה"ב / מה הצביעו העניים וההיספנים, ואיך משפיעה הכלכלה: סקרי היציאה מהבחירות בארה״ב

הסקרים שנערכו מחוץ לקלפיות מלמדים על מגמות חברתיות ודמוגרפיות בדפוסי ההצבעה בארה״ב | לטראמפ יתרון של 57% בקרב המצביעים הלבנים, 87% מהשחורים הצביעו ביידן

אנשים בתור להצבעה בבחירות בפלורידה, ארה"ב. (צילום: AP Photo/Chris O'Meara)
אנשים בתור להצבעה בבחירות בפלורידה, ארה"ב. (צילום: AP Photo/Chris O'Meara)
יונתן קירשנבאום

סקרי היציאה בבחירות בארה"ב, סקרים שנעשים מחוץ ליציאה מהקלפיות, לא נחשבו השנה כמקור מהימן לחיזוי תוצאות הבחירות, וזאת על רקע שיעור ההצבעה הגדול בדואר והשינויים שנעשו בהם בגלל מגיפת הקורונה השנה. למרות זאת, עדיין מדובר בסקר רחב היקף שיכול לתת תמונה על שינויים חברתיים ודמוגרפיים בדפוסי ההצבעה.

על פי סקרי היציאה על אף העלייה בהצבעה ההיספנית לטראמפ, הרוב הגדול של מי שמזדהה כהיספני הצביע גם הפעם עבור יריבו הדמוקרטי, הנשיא הנבחר ג'ו ביידן. באופן כללי, בעוד שלטראמפ היה יתרון ניכר של 57% בקרב המצביעים הלבנים, בכל יתר קבוצות האוכלוסייה נהנה ביידן מיתרון גדול. כך, למשל, 87% מהמצביעים השחורים הצביעו לביידן, 66% מההיספנים, ו-63% מהאנשים ממוצא אסייתי.

הנושאים שהביאו את מצביעי ביידן להצביע לו היו נושאים של אי שוויון גזעי שדחפו 91% מהמצביעים שזה היה השיקול המשמעותי עבורם לתמוך בו. גם בקרב מי שניהול משבר הקורונה היה הנושא המרכזי, 82% הצביעו לביידן. לעומת זאת, מי שהגדיר את עצמו מודאג ביותר מ"הכלכלה" הצביע באופן חד-משמעי לטראמפ, שזכה ב-82% מקולותיהם.

תור בקלפי להצבעה מוקדמת בפילדלפיה, פנסילבניה. (צילום: AP Photo/Mike Catalini)
תור בקלפי להצבעה מוקדמת בפילדלפיה, פנסילבניה. (צילום: AP Photo/Mike Catalini)

למרות הדימוי העממי שלו, שיעור ההצבעה לטראמפ גדל ככל שעולים בהכנסה. בקרב משקי בית שמרווחים מתחת ל-50,000 דולר בשנה נהנה ביידן מתמיכה של 57% לעומת טראמפ שזכה ב-42%, בקרב המרוויחים 50-100 אלף בשנה זכה ביידן ל-56% תמיכה, בעוד טראמפ זכה ב-43% מהקולות. רק בקבוצה שמרוויחה מעל ל-100,000 דולר בשנה זכה כאמור טראמפ לתמיכה של 54%, לעומת ביידן שזכה ב-43% מקולותיהם בלבד.

עם זאת, ההצבעה התחלקה באופן מובהק סביב השיפור במצב הכלכלי: בקרב מי שמצבו הכלכלי השתפר בקדנציה האחרונה, טראמפ זכה ב-72% תמיכה לעומת 25% לביידן. לעומת זאת, בקרב מי שמצבו הכלכלי התדרדר זכה ביידן לתמיכה של 74%, ובקרב מי שמצבו נשאר זהה זכה ביידן ל-64% תמיכה.

ביידן זכה גם בקולות חברי האיגודים. 57% מהעובדים המאוגדים הצביעו לביידן, לעומת 40% מהעובדים המאוגדים שהצביעו לטראמפ. מדובר בשיפור בהשוואה להילרי קלינטון, שגרפה רק 51% מקולות העובדים המאוגדים לעומת 42% לטאמפ.

ביידן זכה לתמיכה ניכרת מצד הצעירים בארה"ב, עם 62% תמיכה בקרב בני 18-29, ו-66% מקרב הקולות של מי שהצביעו בפעם הראשונה. עם זאת, ככל שמתבגרים המגמה משתנה: בקבוצת הגיל 30-44 זכה ביידן לתמיכה של 52% לעומת 45% לטראמפ ורק בקרב בני 65 ומעלה זכה טראמפ לתמיכה גדולה יותר – 51%.

האוכלוסייה המשכילה, הצביעו למועמד הדמוקרטי: 55% מבעלי תואר ראשון לפחות הצביעו לביידן, לעומת רק 42% לטראמפ. שני המועמדים זכו לשיעור תמיכה זהה מקרב האוכלוסיה ללא השכלה גבוהה – 49%.

באופן לא מפתיע, מרבית חברי הקהילה הלהט"בית הצביעו לביידן, שזכה ל-61% תמיכה, לעומת רק 28% לטראמפ. לעומת זאת, טראמפ זכה ב-76% תמיכה בקרב נוצרים אוונג'ליסטים, לעומת רק 23% תמיכה בביידן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!