דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
21.0°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 21.0°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 19.8°באר שבע
  • 30.9°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 17.9°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התעשייה האווירית

כלכלה / בועז לוי, ראש חטיבת הטילים בתעשייה האווירית, מונה למנכ"ל החברה

לוי, שעובד 30 שנה התעשייה האווירית, עומד מאז 2013 בראש החטיבה הרווחית ביותר בחברה | יאיר כ"ץ, יו"ר ארגון העובדים ל'דבר': "מסר של יציבות ואמון גדול שרוכשת החברה בעובדיה ומנהליה"

בועז לוי מנכ"ל התעשייה האווירית (צילום: התעשייה האווירית)
בועז לוי מנכ"ל התעשייה האווירית (צילום: התעשייה האווירית)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

דירקטוריון התעשייה האווירית בחר היום (שני) בבועז לוי כמנכ"ל החברה החדש. לוי מחליף את נמרוד שפר, שסיים את תפקידו בסוף החודש שעבר.

לוי, העובד בחברה מזה 30 שנים, נחשב לאחד המומחים הגדולים בעולם בתחום הטילים. מאז 2013 הוא מכהן כמנהל חטיבת מערכות טילים וחלל, המעסיקה כ-3,700 עובדים בשישה מפעלים, ונחשבת לרווחית ביותר בתעשייה האווירית בשמונה השנים האחרונות.

בעבר עבד כמהנדס בפרויקט החץ, ומאוחר יותר עמד בראשו. ב-2006 הקים את מינהלת 'ברק 8' לפיתוח נשק להגנה אווירית, וב-2010 מונה למנהל המפעל החדש למערכות הגנה אווירית של הקבוצה.

יאיר כץ, יו"ר ארגון עובדי התעשייה האווירית, ל'דבר': "בחירתו של מנכ"ל המגיע משורותיה של החברה, ומחטיבת טילים וחלל, היא בשורה חיובית, המלמדת בעיקר על ההכרה וההבנה שישנם כוחות טובים בתעשייה האווירית, היכולים וראויים להצעיד את החברה קדימה אל עידן טכנולוגי חדש ופורץ דרך".

כץ הוסיף כי "יש כאן מסר של יציבות ואמון גדול שרוכשת החברה בעובדיה ומנהליה. ארגון העובדים מברך כמובן על בחירה זו. בשם עובדי תעשיה אווירית אני מאחל הצלחה לבועז לוי, הצלחתך הצלחתנו. אני מאמין כי המשך שיתוף הפעולה הפורה בין הנהלת החברה בהובלתך ובין ארגון העובדים, הוא כלי הכרחי לביסוסה של התעשייה האווירית כאחת החברות הגדולות והחזקות בישראל ובשוק העולמי".​

תהליך מינוי בן ארבעה חודשים

תהליך מינוי המנכ"ל החדש ארך למעלה מארבעה חודשים. בין המועמדים לתפקיד היו אלוף (מיל') חגי טופולנסקי, בעברו ראש תחום המל"טים באלביט, שהסיר אתמול את מועמדותו תוך שהוא מעלה טענות כי נפלו בו פגמים. מנגד, טענו בתעשייה האווירית דווקא הופעלו עליהם לחצים פסולים למינויו.

עוד התמודד על התפקיד סמנכ"ל הכספים בחברה, אייל יוניאן, ששכיהן כממלא מקום המנכ"ל אחרי סיום תפקידו של שפר. שם נוסף שהוזכר כמועמד אפשרי, בשלבים המוקדמים, היה מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שי באב"ד.

בוועדת האיתור של התעשייה האווירית חברים, מלבד היו"ר הראל לוקר, גם ד"ר עו"ד יוסי צחנובר; היועץ הכספי לשעבר לרמטכ"ל, תא"ל במיל' ראם עמינח; ועו"ד מהא עלי.

במקביל לבחירת המנכ"ל החדש, החלה התעשייה האווירית תהליך של הנפקה בבורסה ת"א. המהלך ממתין כעת לאישור וועדת השרים להפרטה. במסגרת המשא ומתן המתנהל בין הנהלת החברה, ארגון העובדים, רשות החברות והממונה על השכר באוצר, על האפשרות להנפקת מיעוט של החברה, בסדר גודל של 25% ממניותיה, דורש ארגון העובדים הקלות רגולטוריות משמעותיות כמו גם את הסדרת הטענות לחריגות שכר לכאורה.

בעבר, דרש ארגון העובדים שהנפקת החברה תפריט למעלה מ-51% ממניותיה, כך שתהפוך לחברה ציבורית ולא ממשלתית, ולא תהיה תלויה ברשות החברות ובממונה על השכר באוצר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!