דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
26.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.1°חיפה
  • 25.7°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 23.4°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 21.2°צפת
  • 26.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

שגרת הקורונה / קבינט הקורונה הגדיל ל-10 את מספר הלקוחות המותרים בחנויות

ההחלטה תקפה לחנויות ברחוב ובמתחמים הפתוחים | מספר הלקוחות המותר יחושב לפי יחס של אדם ל-7 מ"ר, אך לא יעלה על 10 ולא יפחת מ-4 | ועדת השרים הכריזה על עראבה כאזור מוגבל וביטלה את ההכרזה על אכסאל

תור בכניסה לחנות (צילום: מרים אלסטר/פלאש 90).
תור בכניסה לחנות (צילום: מרים אלסטר/פלאש 90).
דבר
צרו קשר עם המערכת:

קבינט הקורונה אישר את הגדלת התפוסה המירבית המותרת בחנות רחוב ובחנות הפועלת במתחם קניות בהתאם לגודל החנות, כך שמספר הלקוחות המותר יהיה לפי יחס של אדם לכל 7 מ״ר משטח החנות ולא יותר מ-10 אנשים. בכל מקרה התפוסה המותרת לא תפחת מ-4 אנשים כפי שאושר עד כה.

בנוסף אישר הקבינט את פתיחת גני החיות והספארי ברמת גן, בהתאם לדרישת ועדת החוקה בכנסת.

הקבינט אישר גם כי באזורי ה'איים הירוקים' לתיירות, אילת וים המלח, יוכלו להיפתח מסעדות ובתי קפה בשטח פתוח במתכונת של ישיבה במקום, עם מספר אנשים שלא יעלה על 50. עוד אושרה פתיחתם של אטרקציות תיירותיות בשטח פתוח, בתנאי "תו סגול" הקבועים בתקנות, וכן של חנויות רחוב ומרכזי קניות פתוחים, עם תפוסה של אדם לכל 7 מ"ר ולכל היותר עד 20 אנשים.

עוד הוחלט להתיר הפעלת חדרי אוכל ובריכות במתקני אירוח המיועדים לאורחי מתקן האירוח, בתפוסה של עד 50% מהתפוסה המותרת בחדר האוכל, וכניסה למי הבריכה של מספר אנשים שלא יעלה על יחס של אדם לכל 6 מ"ר.

הקבינט קבע גם עבירה על אי-קביעת מנגנון לוויסות מספר השוהים בעסקים הפועלים באזור תיירות מיוחד, שהקנס בגינה הוא 2,500 שקלים, וכן עבירה על הפעלת בית אוכל במבנה ולא בשטח פתוח, שהקנס עליה יעמוד על 5,000 שקלים. לגורמים המוסמכים לאכיפה יהיו סמכויות אכיפה גם ביחס לעסקים באזור תיירות מיוחד.

החלטה נוספת של הקבינט היא אישור לקיים לימודים פיזיים במוסדות להשכלה או הכשרה מקצועית, שלא ניתן לקיים בו לימודים מקוונים בשל צורך בציוד או תשתיות החיוניים ללימודים. לפי ההחלטה, הלימודים יהיו בקפסולות קבועות כאשר אנשי הצוות יוכלו לבצע תחלופה של עד שלוש קבוצות. עוד הוחלט לאפשר למוסדות אלו לקיים פעילות בשטח פתוח של איש צוות עם עד 19 תלמידים, כולל מסייע לתלמיד הזקוק לכך (שייחשב במניין המשתתפים המקסימלי בפעילות). ההחלטה קובעת כי עד 10% מהתלמידים במוסדות אלו גישה לתשתית או ציוד חיוני לצורך השתתפות בלימוד מקוון.

ההחלטה אושרה הבוקר (חמישי) על ידי ועדת חוקה, והיא תכנס לתוקף כבר בשעות הקרובות.

סגר מקומי על עראבה

כמו כן, ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל הכריזה על סגר מקומי בעראבה למשך חמישה ימים, וביטלה את ההכרזה על אכסאל כאזור מוגבל. בעראבה יחולו ההגבלות מיום ה׳, 19 בנובמבר 2020, בשעה 17:00 ועד יום ג׳, 24 בנובמבר 2020, בשעה 17:00. ביטול ההכרזה על אכסאל כאזור מוגבל יכנס לתוקפו הערב (חמישי) עם פרסום ההחלטה ברשומות.

מוקדם יותר השבוע החליט קבינט הקורונה  על חידוש הלימודים בכיתות ה'-ו' ובכיתות י"א-י"ב ביישובים המוגדרים ירוקים או צהובים, אך טרם אושרו התקנות לכך. הלימודים בכיתות ה'-ו' יחזרו לפעול החל מיום שלישי הבא, ובכיתות י"א-י"ב יחודשו הלימודים החל מיום שלישי בעוד שבועיים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!