דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / אלוף אירופה: פיטר פלצ'יק זכה במדליית הזהב באליפות אירופה בג'ודו

הג'ודוקא הישראלי ניצח בגמר את ארמן אדמיאן הרוסי בניקוד הזהב ורשם את הישג השיא בקריירה שלו | אורי ששון סיים שביעי | פלצי'ק: "זו תחושה מדהימה" | המאמן אורן סמדג'ה: "חוזרים למדינה בתחושת מסירות וגאווה"

פיטר פלצ'יק ומאמנו אורן סמדג'ה, עם מלדיית הזהב באליפות אירופה 2020 (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
פיטר פלצ'יק ומאמנו אורן סמדג'ה, עם מלדיית הזהב באליפות אירופה 2020 (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

פיטר פלצ'יק זכה הערב (שבת) במדליית הזהב ובתואר אלוף אירופה, באליפות שנערכה בצ'כיה. זהו הישג השיא של פלצ'יק, שגבר בגמר על ארמן אדמיאן מרוסיה, אלוף אירופה מ-2019. זו גם המדלייה שנייה לישראל בתחרות, לאחר שטל פליקר סיים ביום חמישי כסגן אלוף אירופה (עד 66 ק"ג). אורי ששון סיים את האליפות במקום השביעי.

פלצ'יק (עד 100 ק"ג) שדורג ערב התחרות במקום השני, החל את דרכו בסיבוב השני שם גבר באיפון בגולדן סקור ארוך על בנג'מין פלטצ'ר מאירלנד. שני המתמודדים ספגו שני עונשים והקרב המשיך אל הגולדן סקור, ובתום 8 דקות השיג הישראלי את האיפון המיוחל והמשיך לשלב הבא, שם גבר ביתרון עונשים (גם כן בגולדן סקור) על ג'יווניגס בורדבקו מלטביה.

ברבע הגמר המשיך עם ניצחון מהיר ומרשים בבריח יד על בוריס גורגיאייב מבולגריה בתוך 43 שניות, ובחצי הגמר גבר בניצחון גדול ביתרון וואזרי בשניות הסיום על ורלם ליפרטילאני מגיאורגיה, מדליסט הכסף מאולימפיאדת ריו (90 ק"ג) ומדליסט הכסף מאליפות העולם ב-2018 ואליפות אירופה אשתקד.

בקרב הגמר פגש פלצ'יק את ארמן אדמיאן מרוסיה, אלוף אירופה מ-2019. הקרב היה שקול עד סיום הזמן החוקי. בשלב ניקוד הזהב הצליח פלצ'יק לבצע תרגיל שזיכה אותה בווזארי ובניצחון.

פיטר פלצ'יק בגרנד פרי תל אביב בג'ודו, 25 בינואר 2020 (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו)
פיטר פלצ'יק בגרנד פרי תל אביב בג'ודו, 25 בינואר 2020 (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו)

זו הפעם השנייה בקריירה של פלצ'יק שהוא זוכה במדליה באליפות אירופה, אחרי שעשה זאת בתל אביב ב-2018, עם מדליית הארד. לאחר הניצחון אמר: "זו הרגשה של אושר טהור. כל הרגעים האלה ואז אתה שומע את התקווה ועומד על הפודים זה אומר שהיית הכי טוב באותו יום והשגת את הזהב. זו תחושה מדהימה".

"אורן סמדג'ה אמר לי משהו לפני הקרב ולפני שיצאנו לדרך: 'יש רגעים בחיים שצריך לקחת בשתי הידיים וזה הרגע שלך'", סיפר פלצ'יק. "המילים הללו הדהדו לי לאורך כל הקרב, הרוסי כמעט הפיל אותי ואמרתי לעצמי כל הזמן שהיום זה הרגע שלי וזה שלי, בגולדן סקור הרגשתי שאני מתעלה על עצמי ושאני עולה והוא יורד".

אורי ששון (מעל 100 ק"ג) החל את דרכו בסיבוב השני, גבר בניצחון באיפון על מאצ'יג' סרנצ'י מפולין בתום 2:54 דקות, אך בקרב הבא הפסיד בגולדן סקור ללבני מטיאשוולי מגיאורגיה (שגבר על ששון גם בקרב על מדליית הארד בגראנד סלאם בודפשט לפני חודש ימים). בבית הניחומים הפסיד ששון בגולדן סקור לאלוף האולימפי מריו ואלוף העולם הנוכחי לוקאס קרפלאק הצ'כי ובכך סיים במקום השביעי.

לי קוכמן (עד 90 ק"ג), סגן אלוף אירופה, הפסיד בסיבוב הראשון בעונשים לנימנג'ה מאג'וב מסרביה. שני המתחרים ספגו שני עונשים כאשר 20 שניות לסיום ספג הישראלי עונש שלישי והודח מהמשך התחרות. איתי גולן (עד 90 ק"ג) הפסיד בסיבוב הראשון לכריסטין טוט' ההונגרי המדורג במקום החמישי ערב התחרות. ההונגרי השיג וואזרי ובהמשך סיים עם איפון 3 דקות מהפתיחה.

מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג׳ה: "אני מרגיש גאווה וסיפוק רב על ההישגים הגדולים לנבחרת ישראל בג׳ודו. אין ספק שההחלטה לנצח את הקורונה הובילה אותנו לאליפות בצורה הכי טובה ונכונה. כשהגענו לתחרות לא ידעתי להעריך את המוכנות של הספורטאים והיה אי וודאות גדול מבחינת הצוות, ידענו שננצח באליפות רק אם נדע לעבוד נכון לצד הקורונה".

ההישגים שלנו הם תוצר של עבודה קשה, מסירות, הצמדות לדרך ואמונה במה שאנחנו עושים" הוסיף סמדג'ה. "אליפות אירופה מוצלחת מאוד, הכסף של טל, המקום השביעי של טוהר, המקום השביעי של אורי והיום הזהב של פיטר. אנחנו חוזרים מחר למדינה שלנו בתחושת מסירות וגאווה".

שר הספורט, חילי טרופר: "פיטר היקר, אנחנו גאים בך על הישג שהוא תוצר של נחישות והתמדה, ומחכים כאן בבית לחגוג יחד איתך. מרגש לראות את דגל ישראל מעל הפודיום. כל הכבוד לפטר, למאמן אורן סמדג'ה ולכל הצוות המלווה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!